  • 1. Data: 2003-11-21 17:01:59
    Temat: Nazwy banków
    Od: "miecznik" <m...@p...onet.pl>

    Czemu banki w Polsce mają takie dziwne nazwy?

    BPH-PBK - co to znaczy? Lepiej nawet nie probowac rozszyfrowywac ...
    EuroBank - czemu Euro jak nie ma nawet rachunków w Euro?
    BZ WBK - co to znaczy? Durna nazwa jak w przypadku pierwszym
    Invest Bank - czemu tak? A nie Bank Inwestycyjny?
    Deutsche Bank Polska - to w końcu jaki to bank? Niemiecki czy Polski?
    Nordea Bank Polska - Skandynawski czy Polski?
    Kredyt Bank - a czemu nie Depozyt Bank?
    Dominet Bank - a czemu nie Bank Dominujący?
    Bank Millennium - a czemu nie Bank Tysiąclecia?

    Czy w innych krajach też obowiązują takie "kretyńskie" nazwy? Czy mógłby istnieć
    w Niemczech np. Polski Bank Deutsche GMBH? Lub Polski Bank Sweden?

    Albo np. Volkswagen Bank Polska. Czy to jest Polski, Czeski, czy Niemiecki? Bo w
    Czechach chyba działa pod nazwą Skoda Bank Czech?

    Ja rozumiem, że nazwy muszą być chwytliwe. Ale przecież jesteśmy w Polsce, gdzie
    mówi się w języku polskim! I nazwy muszą być też polskie!

  • 2. Data: 2003-11-21 17:25:05
    Temat: Re: Nazwy banków
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    > Albo np. Volkswagen Bank Polska. Czy to jest Polski, Czeski, czy
    Niemiecki? Bo w
    > Czechach chyba działa pod nazwą Skoda Bank Czech?

    taaaa......
    ciekawe są twoje przemyślenia, ciekawe...

    a może w Hiszpanii Seat Bank Espana, co?

    p@blo

  • 3. Data: 2003-11-21 17:31:46
    Od: "miecznik" <m...@p...onet.pl>

    > Niemiecki? Bo w
    >
    > taaaa......
    > ciekawe są twoje przemyślenia, ciekawe...
    >
    > a może w Hiszpanii Seat Bank Espana, co?
    >
    > p@blo

    Mi chodziło oto, że Skodę produkuje Volkswagen. I skoro nie rezygnuje z tej
    marki, to i bank powinien też się odpowiednio nazywać.

  • 4. Data: 2003-11-21 17:43:39
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miecznik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mi chodziło oto, że Skodę produkuje Volkswagen. I skoro nie rezygnuje z
    tej
    > marki, to i bank powinien też się odpowiednio nazywać.

    No i się nazywa. Nie wiem czy w Czechach ale w Niemczech jest Skoda Bank.
    www.skodabank.de
    Nawet karty kredytowe wydaje!

    p@blo

  • 5. Data: 2003-11-21 17:43:39
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2003-11-21 18:02:45
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "miecznik"
    <m...@p...onet.pl>:

    > Czemu banki w Polsce mają takie dziwne nazwy?

    Co prawda jest to głupiepytanie, ale niech będzie że coś odpowiem ;-)

    > BPH-PBK - co to znaczy? Lepiej nawet nie probowac rozszyfrowywac ...

    Bank Przemysłowo-Handlowy - Powszechny Bank Kredytowy
    Połączyły się

    > EuroBank - czemu Euro jak nie ma nawet rachunków w Euro?

    Bo teraz wszystko jest Euro...

    > BZ WBK - co to znaczy? Durna nazwa jak w przypadku pierwszym

    Bank Zachodni - Wielkopolski Bank Kredytowy
    Jak w pierwszym przypadku

    > Invest Bank - czemu tak? A nie Bank Inwestycyjny?

    Wszystkie dotychczasowe przypadki: Bo taka nazwa jest krótsza i łatwiejsza
    do zapamiętania/wymówienia przez potencjalnego klienta

    > Deutsche Bank Polska - to w końcu jaki to bank? Niemiecki czy Polski?
    > Nordea Bank Polska - Skandynawski czy Polski?

    To są polskie filie banków (odpowiednio Deutsche Banku i Nordea Banku)

    > Kredyt Bank - a czemu nie Depozyt Bank?

    Bo nastawiają się na udzielanie kredytów ?

    > Dominet Bank - a czemu nie Bank Dominujący?
    > Bank Millennium - a czemu nie Bank Tysiąclecia?

    Bo tak ;-)

    [ciach]
    > Ja rozumiem, że nazwy muszą być chwytliwe. Ale przecież jesteśmy w Polsce, gdzie
    > mówi się w języku polskim! I nazwy muszą być też polskie!

    Nie muszą być polskie

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 6. Data: 2003-11-21 18:02:45
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

  • 8. Data: 2003-11-21 18:05:03
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik miecznik napisał:
    > Czemu banki w Polsce mają takie dziwne nazwy?
    >
    > BPH-PBK - co to znaczy? Lepiej nawet nie probowac rozszyfrowywac ...

    Glupawe lenistwo ludzi za to odpowiedzialnych, ktorzy tlumacza sie sila
    marki. He, he, he, tak to jest jak marketing zna sie tylko w teorii.

    > EuroBank - czemu Euro jak nie ma nawet rachunków w Euro?

    Polakow zawsze przyciagalo to co sie obco nazywa. Tak samo jak murzynow
    w afryce. Ale co sie dziwic, reprezentujemy ten sam etap rozwoju
    cywilizacyjnego. Wlasciciele bankow tez.

    > BZ WBK - co to znaczy? Durna nazwa jak w przypadku pierwszym

    Glupawe...

    > Invest Bank - czemu tak? A nie Bank Inwestycyjny?

    Polakow...

    > Deutsche Bank Polska - to w końcu jaki to bank? Niemiecki czy Polski?

    To nie jest takie zle. I da sie sensownie wytlumaczyc, o czym nizej.

    > Nordea Bank Polska - Skandynawski czy Polski?

    To...

    > Kredyt Bank - a czemu nie Depozyt Bank?

    To jest oczywiscie dziwadlo. Taki poliszinglisz dla biedakow.

    > Dominet Bank - a czemu nie Bank Dominujący?

    to jest...

    > Bank Millennium - a czemu nie Bank Tysiąclecia?

    No wlasnie. Z powyzszych najlepiej sie broni. Po pierwsze jednak po
    Polsku, po drugie nie brzmi jak tysiaclatka. :-P

    > Czy w innych krajach też obowiązują takie "kretyńskie" nazwy? Czy mógłby istnieć
    > w Niemczech np. Polski Bank Deutsche GMBH? Lub Polski Bank Sweden?

    To zalezy od konstrukcji jezykowych. Np. w Polsce jest dosyc popularne
    nazywanie firm w ten sposob (chocby Fiat Polska) i nie ma nic w tym
    zlego. Co wiecej wcale tak zle to nie brzmi. Jak jest w innych
    krajach/jezykach nie wiem.

> [...]

    > Ja rozumiem, że nazwy muszą być chwytliwe. Ale przecież jesteśmy w Polsce, gdzie
    > mówi się w języku polskim! I nazwy muszą być też polskie!

    Nie musza, ale moga i czesto powinny, bo obce nazwy brzmia debilnie.
    Kiedys byl jakis sklep gdzies w Polsce, warzywny, czy inny butik, ktory
    nazywal sie Climax. To byl dopiero hit.

    Bartol

  • 9. Data: 2003-11-21 18:30:20
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    > Ja rozumiem, że nazwy muszą być chwytliwe. Ale przecież jesteśmy w Polsce,
    gdzie
    > mówi się w języku polskim! I nazwy muszą być też polskie!

    Co do chwytliwych nazw to co powiesz na Bank Ochrony Środowiska?

    Ale dla mnie numerem jeden pod względem chwytliwości jest...

    ..and the winner is...

    Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych!!!

    p@blo

  • 10. Data: 2003-11-21 18:30:20
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>