  • Data: 2015-05-15 16:26:28
    Temat: Karta Visa w BPH, płatność PayPal i podwójne przeliczenie
    Od: MaciekZ <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Nie wiem czy to odpowiednia grupa na moje pytanie ale być może ktoś z Was będzie w
    stanie mi pomóc i wyjaśnić pewną kwestię...

    Otóż, od niedawna posiadam kartę Visa payWave wydaną przez bank BPH w ramach promocji
    "Lubię to!". Wczoraj dokonałem zakupu w GOG.com płacąc poprzez PayPal i używając po
    raz pierwszy właśnie tej karty. Zakup był dokonany w dolarach, natomiast PayPal
    automatycznie przeliczył walutę i obciążył kartę Visa kwotą 257,28 PLN.

    Z nieznanych mi powodów, mimo że obciążenie było w złotówkach, kwota została
    przeliczona na euro i ponownie wymieniona na złotówki po kursie bankowym, obciążając
    ostatecznie moje konto kwotą 267,75 PLN

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego złotówki zostały zamienione na euro, po to żeby
    ponownie przeliczyć je na złotówki. Poprzednio korzystałem z Visa Electron w Deutsche
    Banku i przy transakcjach w PayPal absolutnie nie działo się coś takiego. Nie
    zmieniałem też żadnych ustawień w PayPal.

    W szczegółach transakcji jest taki tytuł ("iksy" to cyfry):
    XXXXXXXXXXXXXXXX - ; PAYPAL *GOG LTD, XXXXXXXXXXX, GB; na kwotę 257,28 PLN z dnia
    13/05/2015; Kwota transakcji po przeliczeniu przez VISA 63,32 EUR; Kurs wymiany
    waluty przez Bank 1EUR=4,2286 PLN

    Będę ogromnie wdzieczny za wszelkie informacje dlaczego doszło do podwójnego
    przeliczenia (czyt.: podwójnego zdzierstwa) i czy można jakoś tego uniknąć.

    Pozdrawiam serdecznie,
    MaciekZ