  • 1. Data: 2009-05-17 14:43:31
    Temat: Karta debetowa w eurobanku
    Od: t...@p...onet.pl

    Założyłem niedawno konto online w eurobanku bez brania karty. Miało to
    być konto do oszczędzania, jednak na wakacje przydałaby mi się karta.
    Nie chce płacić za nia przez 2 lata (jak płace w inteligo, a w sumie
    to nie jest mi potrzebna). Czy można wyrobić kartę i zrezygnować z
    niej po okresie około 2 miesięcy? Czy są jakies konsekwencje? Czy mogą
    być problemy z wyrobieniem kolejnej karty. Musze wiedzieć czy to mi
    sie opłaca, bo jeżeli jest to sporo płatne to wole pieniążki w tym
    czasie przerzucic do inteligo. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-17 15:21:22
    Temat: Re: Karta debetowa w eurobanku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > sie opłaca, bo jeżeli jest to sporo płatne to wole pieniążki w tym
    > czasie przerzucic do inteligo. Pozdrawiam

    Kartę możesz otrzymać od ręki w placówce. Jak ci się "znudzi" to
    zastrzegasz i opłata (całe 95gr/m-c) nie będzie pobierana.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-05-17 15:29:39
    Od: Ra <a...@a...com>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > Nie chce płacić za nia przez 2 lata (jak płace w inteligo, a w sumie
    > to nie jest mi potrzebna). Czy można wyrobić kartę i zrezygnować z

    a nie jest tak że jak na koncie masz <= 0 to nie płacisz ?

  • 4. Data: 2009-05-17 16:02:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a nie jest tak że jak na koncie masz <= 0 to nie płacisz ?

    tak, a to niby z jakiej racji? poza tym jak nie ma ani wpływów ani osadu
    to 4 zł/m-c za konto...

    nic w przyrodzie nie ginie, albo niedozwolone saldo debetowe albo bank
    będzie "pamiętał" o opłacie i pojawi się ona (+ odsetki) po najbliższym
    wpływie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-05-17 18:44:50
    Od: Ra <a...@a...com>

    RobertS pisze:

    > tak, a to niby z jakiej racji? poza tym jak nie ma ani wpływów ani osadu
    > to 4 zł/m-c za konto...
    ale dopóki jest > 0 zł, tak przynajmniej przekonywała mnie infolinia
    kiedy chciałem zamknąć konto. Z toipa w sumie jednoznacznie nic nie
    wynika, a co jak ktoś ma ko

    > nic w przyrodzie nie ginie, albo niedozwolone saldo debetowe albo bank
    > będzie "pamiętał" o opłacie i pojawi się ona (+ odsetki) po najbliższym
    > wpływie

    wg infolini nie, mam jakieś 3zł na minusie od kilku lat, jedynie odsetki
    będę musiał zapłacić, w sumie czas żebym zrobił porządek z tym kontem -
    chyba już nic sensownego się z niego nie urodzi

  • 6. Data: 2009-05-17 18:51:01
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Ra pisze:

> [...]
    > będę musiał zapłacić, w sumie czas żebym zrobił porządek z tym kontem -
    > chyba już nic sensownego się z niego nie urodzi

    Jeden o zupie, drugi o dupie.
    Ty piszesz o Inteligo, a RobertS o Eurobanku.
    I sie niezle dogadaliscie ;-)

    W Inteligo mozna nie placic za karte jak sie ma 0zl na koncie. W
    Eurobanku sie zawsze placi za karte jak sie ja ma.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2009-05-17 20:05:16
    Od: "donald" <d...@k...corporation.p>

    > W Inteligo mozna nie placic za karte jak sie ma 0zl na koncie. W
    > Eurobanku sie zawsze placi za karte jak sie ja ma.

    Dlaczego placi sie za karte?
    Przecie to dla wygody banku. Bo dzieki temu ty dokonujesz operacji
    bezgotowkowych (sklep internet)
    Czy sa gdzies uzasadnienia pobierania oplaty abonamentowej za sama karte? A
    zwlaszcza jesli na koncie jest zero - to dlaczego pobiera sie kase za karte
    w takiej sytuacji, szczerze powiem, ze ja tego nie rozumiem.
    Czy wartosci popbierane za karte sa ustalane na podstawie jakis wytycznych
    czy na zasadzie "widzi mi sie" zarzadu banku?

  • 8. Data: 2009-05-17 20:22:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:b6_Pl.62400$3O6.29853@newsfe19.ams2

    [ciach]

    Dla mnie to nic innego jak tylko czysta pazerność ze strony banku - nic
    więcej.

  • 9. Data: 2009-05-17 20:35:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Czy wartosci popbierane za karte sa ustalane na podstawie jakis
    > wytycznych czy na zasadzie "widzi mi sie" zarzadu banku?

    Jakoś wiele banków kasuje za karty debetowe - oczywiście TOiP ustala
    zarząd banku.

    I dlaczego osoby mające na koncie 0 zł miałyby być traktowane lepiej niż
    te, które na koncie kasę mają?

    Na co bankowi klient, któremu wydał kartę i ww. ma jeszcze 0 zł na koncie?
    W jaki sposób bank miałby zarobić na takim kliencie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-05-17 20:41:29
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RobertS" news:gupsel$34d$2@opal.icpnet.pl

> [...]
    > Na co bankowi klient, któremu wydał kartę i ww. ma jeszcze 0 zł na koncie?
    > W jaki sposób bank miałby zarobić na takim kliencie?

    OK. To jest słuszne podejście. Więc może banki powinny pójść w tym kierunku:
    1. Posiadasz na koncie min. te 100 zł - masz kartę za free
    2. Wykonasz kartą min. 1 - 3 transakcje bezgotówkowe na miesiąc - masz kartę
    za free
    3. Czynnie korzystasz z konta tj. dokonujesz przelewy itp. - masz kartę za
    free

    :)