  • 1. Data: 2008-05-03 10:45:24
    Temat: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    Od: "Mikel" <m...@p...pl>

    Witam.
    Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    Bank pobiera opłatę za przekroczenie limitu kredytowego.
    10% kwoty przekroczenia, min. 30,00 PLN
    Jeżeli klient nie kontroluje na bieżąco swoich wydatków to może
    wpaść w tą pułapkę.

  • 2. Data: 2008-05-03 11:24:48
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Mikel" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10% kwoty przekroczenia, min. 30,00 PLN
    > Jeżeli klient nie kontroluje na bieżąco swoich wydatków to może

    Wszystkie banki, nie tylko w Polsce, pobierają opłatę za przekroczenie
    limitu. Myślisz, że pieniędzmi banku (bo co ponad limit to nie twoje) możesz
    sobie rozporządzać ot tak? I tak 30 zł to niewygórowana opłata. Nie musisz
    robić antyreklamy Lucasowi. (Dla ścisłości, nic mnie z nimi nie łączy).

    pzdr.
    k.

  • 3. Data: 2008-05-03 14:28:15
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    kashmiri pisze:
> [...]
    > możesz sobie rozporządzać ot tak? I tak 30 zł to niewygórowana opłata.
    > Nie musisz robić antyreklamy Lucasowi. (Dla ścisłości, nic mnie z nimi
    ja mam np. kartę BZ WBK i nie da się przekroczyć limitu - odmowa
    autoryzacji transakcji...

  • 4. Data: 2008-05-03 14:39:31
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ja mam np. kartę BZ WBK i nie da się przekroczyć limitu - odmowa
    > autoryzacji transakcji...

    Jeśli karta wypukła, to zawsze się da...

    marekz

  • 5. Data: 2008-05-03 14:41:24
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ja mam np. kartę BZ WBK i nie da się przekroczyć limitu - odmowa
    > autoryzacji transakcji...

    Przekroczyć limit zawsze się da. Obojętnie czy karta płaska czy wypukła.

    marekz

  • 6. Data: 2008-05-04 07:06:08
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    MarekZ pisze:
    > Przekroczyć limit zawsze się da. Obojętnie czy karta płaska czy wypukła.
    u mnie tylko w ten sposób, że nie spłacę minimum po zestawieniu...

  • 7. Data: 2008-05-04 09:39:48
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > u mnie tylko w ten sposób, że nie spłacę minimum po zestawieniu...

    Jeśli karta jest wypukła, to możesz jeszcze:

    a) natrafić na taki POS, gdzie jest floor-limit niezerowy i transakcja
    pójdzie bez autoryzacji (w sumie tak samo może się stac dla karty płaskiej);
    b) wykonać transakcję w żelazku.

    marekz

  • 8. Data: 2008-05-04 09:55:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > a) natrafić na taki POS, gdzie jest floor-limit niezerowy i transakcja
    > pójdzie bez autoryzacji (w sumie tak samo może się stac dla karty
    > płaskiej);

    To nie jest takie latwe. Wazniejszy jest service code znajdujacy sie na
    karcie, a bardzo duzo polskich bankow wymaga autoryzacji kazdej transakcji.
    Jesli masz karte Multibanku, mBanku, BZWBK to zapewne zauwazysz, ze nigdy
    nie przechodzi bez autoryzacji. Za to karty Citi przechodza czasami. Ja
    dokonuje dosc czasto zakupow w pobliskim Carrefour i do tej pory ani razu
    nie mialem transakcji bez autoryzacji realizowanej karta BRE, a karta wydana
    przez Citi zadarzalo mi sie dosc czesto.

    > b) wykonać transakcję w żelazku.

    O to juz znacznie latwiej :)

    MK

  • 9. Data: 2008-05-04 12:09:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > a) natrafić na taki POS, gdzie jest floor-limit niezerowy i transakcja
    > pójdzie bez autoryzacji (w sumie tak samo może się stac dla karty
    > płaskiej);
    > b) wykonać transakcję w żelazku.

    Zelazko ma sie do tego zagadnienia dokladnie nijak. Nigdy nie placiles
    w zelazku z autoryzacja?

    Jesli bank chce to nie pozwoli przekroczyc limitu na plaskiej karcie -
    wystarczy tylko odmawiac autoryzacji pod koniec limitu, zachowywac
    dodatkowy margines walutowy, i robic chargebacki automatycznie przy
    nieautoryzowanych obciazeniach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-05-04 12:20:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fvhhs4$fio$...@n...interia.pl

    > Wszystkie banki, nie tylko w Polsce, pobierają opłatę za przekroczenie
    > limitu.

    Ale nie wszystkie karty są niewidoczne z internetu.

    > Myślisz, że pieniędzmi banku (bo co ponad limit to nie twoje) możesz
    > sobie rozporządzać ot tak? I tak 30 zł to niewygórowana opłata.

    Dokładnie. Inni złodzieje potrafią kraść więcej -- na przykład
    samochód czy kosztowności. :)

    > Nie musisz robić antyreklamy Lucasowi. (Dla ścisłości, nic mnie z nimi nie łączy).

    A mnie łączy wspólna przeszłość. Miałem konto
    i mam jeszcze kartę kredytową. Z karty nie korzystam.

    --