  • 11. Data: 2008-05-04 13:07:39
    Temat: Re: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    news:m3wsmacltx.fsf@maximus.localdomain...

    > Zelazko ma sie do tego zagadnienia dokladnie nijak. Nigdy nie placiles
    > w zelazku z autoryzacja?

    Może z raz czy dwa. A wierzaj mi waść, że tych transakcji naprawdę miałem
    nie pięć i nie piętnaście. I ma się ono (żelazko) właśnie tak do tego
    zagadnienia, że w rażącej większości przypadków będą to transakcje bez
    autoryzacji telefonicznej. W przeciwieństwie do terminali elektronicznych,
    gdzie w większości przypadków autoryzacja elektroniczna się odbędzie.

    Oczywiście jesli będziemy czepiali się słówek, to można by Ci przyznać
    rację. Jesli trafi się taki zawodnik z żelazkiem, który każdą transakcję na
    10 zł będzie autoryzował telefonicznie, to rzeczywiście, akurat to żelazko
    nie umożliwi nam przekroczenia limitu. Ale jak rozumiem nie o czepianie się
    słowek tutaj chodzi.

    > Jesli bank chce to nie pozwoli przekroczyc limitu na plaskiej karcie -
    > wystarczy tylko odmawiac autoryzacji pod koniec limitu, zachowywac
    > dodatkowy margines walutowy, i robic chargebacki automatycznie przy
    > nieautoryzowanych obciazeniach.

    Niezłe snucie rozważań teoretycznych. W praktyce jednak nie do
    zrealizowania. Od kiedy zaczyna się "pod koniec limitu"? Jak duży ma być
    "dodatkowy margines walutowy"? Automatycznych chargebaków pozwolę sobie w
    ogóle nie skomentować. Daj mi dowolną kartę płaską, z dowolnym limitem i
    startowym saldem zadłużenia, która dopuszcza transakcje bez fizycznej
    obecności karty lub przynajmniej nie ma takiego service code jak to opisał w
    poście MK, a ja przekroczę nią przypisany do niej limit.

    marekz

  • 12. Data: 2008-05-04 13:09:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 3 May 2008 12:24:48 +0100, w <fvhhs4$fio$1@news.interia.pl>, "kashmiri"
    <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Wszystkie banki, nie tylko w Polsce, pobierają opłatę za przekroczenie
    > limitu.

    Niekoniecznie. Kiedyś przekroczyłem limit, bez konsekwencji. Żeby było
    śmieszniej, to chyba właśnie na KK Lukasa.

  • 13. Data: 2008-05-04 13:58:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

> [...]
    > do tego zagadnienia, że w rażącej większości przypadków będą to
    > transakcje bez autoryzacji telefonicznej.

    Podejrzane, to bylo wzglednie niedawno? Nie place karta w taksowkach,
    pomijajac je zelazka sa zwykle autoryzowane, jesli tylko oczywiscie
    jest to sensowne.

    Z tym, ze plaska karta w zelazku dziala niespecjalnie.

    > Oczywiście jesli będziemy czepiali się słówek

    Moja definicja czepiania sie slowek jest zupelnie odmienna.

    > Niezłe snucie rozważań teoretycznych. W praktyce jednak nie do
    > zrealizowania. Od kiedy zaczyna się "pod koniec limitu"?

    Wtedy gdy ew. prowizja ma spowodowac jego przekroczenie. Niektore
    banki tak robia.

    > Jak duży ma
    > być "dodatkowy margines walutowy"?

    Banki maja w tym niezla praktyke nie od dzis, mysle ze nie musisz sie
    o nie martwic :-)

    > Automatycznych chargebaków pozwolę
    > sobie w ogóle nie skomentować.

    A to blad, gdyz bank moze je przeprowadzac, jesli tylko by oczywiscie
    chcial.

> [...]
    > fizycznej obecności karty lub przynajmniej nie ma takiego service code
    > jak to opisał w poście MK, a ja przekroczę nią przypisany do niej

    Plaska karta = service code wymagajacy kazdorazowej autoryzacji, pod
    rygorem mozliwosci "otrzymania" automatycznego chargebacku. Zdalne
    transakcje maja sie do tego dokladnie nijak, a poniewaz one raczej nie
    potrafia czytac service code, musza w praktyce zawsze wszystko
    autoryzowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2008-05-05 10:23:34
    Od: "tomek" <k...@p...onet.pl>

    > "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > To nie jest takie latwe. Wazniejszy jest service code znajdujacy sie na
    > karcie, a bardzo duzo polskich bankow wymaga autoryzacji kazdej
    > transakcji. Jesli masz karte Multibanku, mBanku, BZWBK to zapewne
    > zauwazysz, ze nigdy nie przechodzi bez autoryzacji. Za to karty Citi
    > przechodza czasami. Ja dokonuje dosc czasto zakupow w pobliskim Carrefour
    > i do tej pory ani razu nie mialem transakcji bez autoryzacji realizowanej
    > karta BRE, a karta wydana przez Citi zadarzalo mi sie dosc czesto.

> [...]

    dlaczego ma nie robic antyreklamy lukasowi
    a wlasnie ze trzeba to rozglosic calemu swiatu

  • 15. Data: 2008-05-05 13:00:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tomek" fvmnbo$igd$...@a...news.neostrada.pl

    > dlaczego ma nie robic antyreklamy lukasowi

    Bo to święty bank. Mamy wolność słowa i powinniśmy
    mówić/pisać tylko to, co nam wolno. ;)

    > a wlasnie ze trzeba to rozglosic calemu swiatu

    Po co? Niech ludzie wpadają w pułapki. Dzięki temu Lukas będzie się
    bogacił i zdobędzie pewnego dnia władzę w Polsce (a może i na całym
    świecie), :) po czym wprowadzi wszędzie swoje prawo. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2008-05-06 22:14:49
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:fvn0kh$rcm$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    > bogacił i zdobędzie pewnego dnia władzę w Polsce (a może i na całym
    > świecie), :) po czym wprowadzi wszędzie swoje prawo. :)

    Nie chodzi że święty, tylko - jest umowa, czarno na białym, i szanujący się
    człowiek będzie się do niej stosował. A ten - nie doczytał umowy,
    przekroczył warunki, nalicza się kara - ale krzyczy, że jest okradany. Po
    prostu ręce opadają. Po cholerę zawiera umowy, jak nie rozumie, co to jest
    UMOWA?

    k.

  • 17. Data: 2008-05-06 22:27:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fvql2d$vgs$...@n...interia.pl

> [...]
    > prostu ręce opadają. Po cholerę zawiera umowy, jak nie rozumie, co to jest

    A umowa ustna też ma jakąś wartość czy nie?
    Ja się umówiłem z pracownikiem banku, :) że nie będą mi ubezpieczali karty.
    Śpieszyłem się do dentsyki, więc umowy pisemnej nie czytałem przed podpisaniem.
    Ubezpieczenie mi dorzucono niejako po kryjomu, czyli ukradkiem. :)

    Okradziono mnie czy nie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2008-05-06 22:59:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mam nadzieję, że ten Lukas wreszcie kiedyś "upadnie na ryj".

    --
    animka

  • 19. Data: 2008-05-07 21:11:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" fvqplr$o5h$...@n...news.atman.pl

    : Mam nadzieję, że ten Lukas wreszcie kiedyś "upadnie na ryj".

    I co Ci po tej nadziei? Jeśli upadnie, pociągnie wraz
    ze sobą tych, którzy tam mają swoje pieniądze. Raczej
    po prostu zabierz się stamtąd, zanim upadnie. :)

    Oferta 8% jest tanim chwytem reklamowym. Ja wolę
    stabilniejsze metody pozyskiwania klientów i jaśniejsze reguły.

    --

  • 20. Data: 2008-05-07 22:33:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > ja mam np. kartę BZ WBK i nie da się przekroczyć limitu - odmowa
    > autoryzacji transakcji...

    zawsze się da...zapłać kartą w imprinterze i możesz mocno limit przekroczyć
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS