  • 41. Data: 2004-11-14 03:58:10
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2004 03:09:51 +0100,
    osoba podpisana: Arek <a...@p...onet.pl>
    napisała:

    > Nie mam KK. Ale czasem rozmawiam o finansach ze znajomymi. Jakimś
    > cudem wszyscy należą do tych 30%. Nie przyznają się?
    A jaka próbka ? Bo z moich znajomych parę osób ma KK i jeszcze do
    przedwczoraj też mogłem twierdzić, że wszyscy spłacają.

    > --

    Zrób coś ze swoim czytnikiem.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    COBOL:

  • 42. Data: 2004-11-15 09:18:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2004 03:09:51 +0100, Arek napisał(a):

    > Nie mam KK. Ale czasem rozmawiam o finansach ze znajomymi. Jakimś
    > cudem wszyscy należą do tych 30%. Nie przyznają się?

    Wiesz, tak to jest że człowiek z reguły obraca się w kręgach podobnych sobie
    - przykładowo, niby 7% społeczeństwa ma wyższe wykształcenie a większość
    ludzi z wyższym wykształceniem ma 90% znajomych również z dyplomem ;)

    Ja już spotkałem osoby, które nie tylko spłacają sobie kredytówki kiedy im
    się żywnie podoba, ale nawet wypłacają sobie z nich gotówkę - na tyle
    uparte, że twierdzą "przecież na wyciągu sprawdzałem, nie ma żadnej prowizji
    za pobranie gotówki"... Tego że od daty wyciągnięcia gotówki liczy im się
    tych >20%, to już nie byłem w stanie im uzmysłowić.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 43. Data: 2005-01-01 17:08:19
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > -sklep płaci prowizję za płatności bezgotówkowe bankowi i z tego
    > teoretycznie żyje bank
    > -ty płacisz odsetki od salda na rachunku jak przekroczysz termin spłaty
    > -ty płacisz kary za niespłacanie kredytu

    - ty kupujesz więcej bo na kredyt i związku z tym patrz w punkty powyżej.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 44. Data: 2005-01-01 17:14:40
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Ciekawy" <c...@m...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie slyszalem rozne opinie na ten temat. Sklep placi prowizje
    firmie,
    > u ktorej wydzierzawil terminal (eCard, eService, PolCard, niektore banki:
    BZ
    > WBK, PEKAO SA):
    http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artyk
    ul=2271.

    > Dlatego jestem ciekaw, czy bank ma jakas prowizje od kazdej transakcji.
    > Wyglada na to, ze tak skoro BPH kusi darmowymi kartami (nie tylko wydanie
    > pierwszej, ale rowniez wznowienie), a wszystko warunkuje odpowiednia
    > liczba/wartoscia transakcji.
    >

    > Moze jakis grupowy autrytet sie wypowie - najlepiej karciany (Wielki Szu).
    > :)))

    Bank wystawca karty ma prowizję od kwoty popełnionych zakupów. Dodatkowo
    więcej kart to lepsza rekomendacja na przyszłość i mniejsze jednostkowo
    koszty reklamy i obsługi kart.

    Tomasz
    <NOTO>