  • 1. Data: 2009-05-25 12:28:25
    Temat: Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej dostępne.
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    http://prnews.pl/przeglad-prasy/karty-kredytowe-w-po
    lsce-coraz-drozsze-i-trudniej-dostepne-40297.html

    "Jak wynika z najnowszego raportu Open Finance od stycznia do maja
    sześć na 28 analizowanych instytucji pogorszyło warunki obecnym, jak i
    przyszłym posiadaczom kart. - Dlatego że walka o klienta zeszła na
    drugi plan. Na pierwszym miejscu znalazła się maksymalizacja
    przychodów - mówi Cezary Żbikowski, ekspert rynku kart płatniczych."

    Rozumiem ze usprawnianie obslugi posprzedazowej zeszlo w takim razie
    na czwarty plan, a jakiekolwiek wysilki w celu utrzymania obecnych
    klientow sa juz za horyzontem, poza planami? :)

    Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
    "trudniej dostępne"?

  • 2. Data: 2009-05-25 15:18:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
    > "trudniej dostępne"?

    Droższe ? Wzrost cen dotyczy tylko opłat, za które świadomy użytkownik i
    tak nie płaci.

    Trudniej dostępne ? Póki co nie stwierdziłem ale ja raczej jestem bardzo
    dobrym kredytobiorcą :)

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-05-25 16:22:42
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    bradley.st pisze:
    > Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
    > "trudniej dostępne"?

    Zależy o jakim zakresie limitów mówimy. Przy niskich nie ma żadnych
    problemów, chyba że akurat kart im zabraknie (jak dzisiaj w Polbanku,
    ręce opadają). Wtedy "karta przyjdzie do Pana pocztą w 2 tygodnie". No
    rewelacja jednym słowem. Ich strata. A Citi anulowało mi opłaty do końca
    ważności karty. Z resztą już sam początek wskazuje, że podniosło 6 na
    28. Więc jak tu w ogóle można generalizować? Skąd ten coraz większy pęd
    za sensacją u pismaków?

    --
    Raf

  • 4. Data: 2009-05-25 16:33:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 25 May 2009 18:22:42 +0200, Rafał napisał(a):

> [...]
    > problemów, chyba że akurat kart im zabraknie (jak dzisiaj w Polbanku,
    > ręce opadają). Wtedy "karta przyjdzie do Pana pocztą w 2 tygodnie". No

    Ja zaczynam mieć dość jakości wykonania kart w Polbanku, po niecałych 4
    miesiącach używania pekł na pasku kolejny gold (to już drugi). Przez całe
    lata używania kart nigdy mi się karta nie uszkodziła, a Polbankowa druga w
    ciągu roku. I znów 2 tygodnie będę musiał czekać na kolejną.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2009-05-26 09:03:10
    Od: "RK" <n...@o...pl>

    > Droższe ? Wzrost cen dotyczy tylko opłat, za które świadomy użytkownik i
    > tak nie płaci.

    Kto to jest "świadomy użytkownik"? Czy posiadacz dwóch kart kredytowych (MC
    i VISA), zarabiający średnią krajową, żyjący raczej skromnie czyli wydający
    miesięcznie nie więcej niż 3/4 zarobionych pieniędzy (z tego połowa za
    pomocą KK) jest świadomym użytkownikiem? Czy możesz podpowiedzieć jak przy
    takich zarobkach i wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z
    opłaty rocznej?

  • 6. Data: 2009-05-26 17:02:10
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "RK" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kto to jest "świadomy użytkownik"?

    Pewnie ktos kto wie jak dziala KK. Nie wyplaca
    pieniedzy w bankomacie, splaca calosc w GP,
    nie bierze ubezpieczenia bo wie ze to w wiekszosci
    przypadkow zwykla sciema. Oczywiscie to
    nie sa sztywne zasady i czasami mozna wziac
    kredyt na KK jak jest jakas promocja,
    np. obecnie 6% w PKOBP.
    No i swiadomy uzytkownik czyta grupe, bo
    tu znjadzie info jak go bank chca wyrolowac:)

> [...]
    > użytkownikiem? Czy możesz podpowiedzieć jak przy takich zarobkach i
    > wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z opłaty rocznej?

    W Citi limity to jakies 200 - 500 PLN/m-c. Tylko trzeba powiedziec, ze sie
    karte
    chce zamknac i proponuja zwolnienie z oplat.
    W Multibanku jest to 10 transakcji/m-c bez znaczenia
    na jaka kwote.Wiec sie da.
    Inna sprawa to czy potrzeba az 2 KK. Moze
    wystarczy 1 KK i jakas debetowka
    jakby KK nie dzialala.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2009-05-26 17:37:17
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 26 May 2009 11:03:10 +0200, RK wrote:

    > Czy możesz podpowiedzieć jak przy
    > takich zarobkach i wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z
    > opłaty rocznej?

    Jedna karta z Polbanku - zwolnienie pod warunkiem wykonania 36 transakcji w
    ciągu roku, najlepsze przeliczniki dla transakcji w obcych walutach, przy
    karcie Polbank-Era zwrot 1% wykonanego obrotu.
    Druga karta z Citi - jeden z lepszych banków jeśli chodzi o fraudy,
    przelewy za media, czynsze, itp. traktowane jako transakcje bezgotówkowe,
    możliwość wzięcia karty partnerskiej i zbierania punktów, zwolnienie z
    opłat trzeba sobie wynegocjować przez telefon (z reguły proponują obrót 200
    PLN miesięcznie).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2009-05-26 18:37:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RK pisze:
> [...]
    > takich zarobkach i wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z

    Świadomy użytkownik to taki, który :
    a) nie płaci opłaty rocznej (jeśli nie zrobi limitu to przenosi kartę,
    poza tym są banki gdzie nie liczy się limit kwotowy, a ilościowy),
    b) spłaca kartę w GP, a jeśli tego nie robi to czyni to świadomie np.
    jeśli karta w promocji ma niskie oprocentowanie lub też jeśli może na
    tym zarobić więcej niż zapłaci odsetek.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-05-26 20:38:33
    Od: k...@o...pl

    On 26 Maj, 20:37, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Świadomy użytkownik to taki, który :
    > a) nie płaci opłaty rocznej (jeśli nie zrobi limitu to przenosi kartę,
    > poza tym są banki gdzie nie liczy się limit kwotowy, a ilościowy),
    a jesli świadomie płaci? Bo np. nie ma ochoty chodzic za przeniesiem
    karty dla np. 25zł?

    > b) spłaca kartę w GP, a jeśli tego nie robi to czyni to świadomie np.
    > jeśli karta w promocji ma niskie oprocentowanie lub też jeśli może na
    > tym zarobić więcej niż zapłaci odsetek.
    czasem może po prostu świadomie wziaść łatwo dostepny choc drogi
    kredyt..

    imho świadomy użytkownik to taki który zna zasady dotyczące KK (jak
    się spłaca, co to GP, itd)
    oraz zna ofertę innych instytucji wydających KK, nie tylko tej której
    kartę/karty ma.

  • 10. Data: 2009-05-26 20:41:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > a jesli świadomie płaci? Bo np. nie ma ochoty chodzic za przeniesiem
    > karty dla np. 25zł?

    To jego sprawa. Ja natomiast znam osoby, co mają KK i jej nie używają
    (płacą debetówką) i rok w rok płacą opłatę roczną, a kartę trzymają gdyż
    cyt. "nie chce mi się jej zamknąć".

    > czasem może po prostu świadomie wziaść łatwo dostepny choc drogi
    > kredyt..

    Są inne łatwo dostępne kredyty (np. odnawialny w rachunku), które tyle
    nie kosztują.

    Dokładnie.

    --
    Mithos