  • 11. Data: 2009-05-26 21:14:50
    Temat: Re: Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej dostępne.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message
    news:7ohi1azc1nbs$.digfjkmw9t0y.dlg@40tude.net...

    > Jedna karta z Polbanku - zwolnienie pod warunkiem wykonania 36 transakcji
    > ciągu roku, najlepsze przeliczniki dla transakcji w obcych walutach, przy
    > karcie Polbank-Era zwrot 1% wykonanego obrotu.
    > Druga karta z Citi - jeden z lepszych banków jeśli chodzi o fraudy,
    > przelewy za media, czynsze, itp. traktowane jako transakcje bezgotówkowe,
    > możliwość wzięcia karty partnerskiej i zbierania punktów, zwolnienie z
    > opłat trzeba sobie wynegocjować przez telefon (z reguły proponują obrót
    > 200
    > PLN miesięcznie).

    A kto bedzie korzystal z tych punktow jak moze miec 1% zwrotu na drugiej
    karcie? Sam mam od 2 m-cy Polbank Era w tym czasie skorzystalem z innej
    karty tylko 2 razy. Raz zeby zobaczyc czy da sie zaplacic nieaktywowana
    karta, a drugi raz podczas konserwacji w Polbanku. Z karty Citi robie tylko
    przelewy...

    MK

  • 12. Data: 2009-05-26 21:39:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-26, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Są inne łatwo dostępne kredyty (np. odnawialny w rachunku), które tyle
    > nie kosztują.

    A to zależy. Ofertę KK AQ znasz, bo masz/miałeś (9.9%
    za pierwszy rok).
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=balance_tr/section=
    indy
    Tu masz kartę z 6% (RRSO 8.07%). To IMHO niedużo.

    Jeśli chodzi o kredyty odnawialne, to najtaniej (jak na razie)
    znalazłem 12,50% w Nordei + 1,5% za uruchomienie/odnowienie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-05-26 21:48:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > http://www.pkobp.pl/index.php/id=balance_tr/section=
    indy
    > Tu masz kartę z 6% (RRSO 8.07%). To IMHO niedużo.

    Czytaj wszystkie moje wypowiedzi ;) Zwłaszcza lit. b)

    "Świadomy użytkownik to taki, który :
    a) nie płaci opłaty rocznej (jeśli nie zrobi limitu to przenosi kartę,
    poza tym są banki gdzie nie liczy się limit kwotowy, a ilościowy),
    b) spłaca kartę w GP, a jeśli tego nie robi to czyni to świadomie np.
    jeśli karta w promocji ma niskie oprocentowanie lub też jeśli może na
    tym zarobić więcej niż zapłaci odsetek. "

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-05-26 21:52:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > karty tylko 2 razy. Raz zeby zobaczyc czy da sie zaplacic nieaktywowana
    > karta, a drugi raz podczas konserwacji w Polbanku. Z karty Citi robie

    A ja w zasadzie używam tylko KK Citi. Aktualnie mam jeszcze KK
    Millennium ale leży w szufladzie. Przelewów nie robie już żadnych, bo
    się pozmieniały rachunki odbiorców i nie chce mi się zmieniać.

    Po tym co się tu naczytałem o Polbanku (+ relacje znajomych) to nie mam
    ochoty mieć tam KK, a Alior odstraszył mnie procedurą. Innej alternatywy
    brak więc nie mam jak mieć 1% zwrotu. Jedyne co mi pozostaje to punkty
    BP :)

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-05-26 22:14:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gvhobi$obv$2@news.onet.pl...

> [...]
    > brak więc nie mam jak mieć 1% zwrotu. Jedyne co mi pozostaje to punkty BP

    Nie wiem czego sie naczytales, ale ja nie narzekam. Z tego co jest
    najczestszym powodem do narzekan (dostepu internetowego i telefonicznego)
    nie korzystam. W oddziale tez nie bylem ani razu. Karte dostalem gratis, w
    nastepnym roku tez bedzie gratis, czego jeszcze wymagac...

    MK

  • 16. Data: 2009-05-27 03:47:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nie wiem czego sie naczytales, ale ja nie narzekam. Z tego co jest

    No, jeszcze w Polbanku kartę muszą dać. (Mi nie dali)

    KJ

    --
    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by

  • 17. Data: 2009-05-27 13:23:27
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Maj, 12:22, Rafał <a...@m...invalid> wrote:

    > Skąd ten coraz większy pęd
    > za sensacją u pismaków?

    Czyli - reasumujac - ani one naprawde drozsze (chyba ze leza w
    szufladzie), ani rzeczywiscie takie trudnodostepne...

    Sezon ogorkowy w pelni, a o czyms artykul trzeba bylo napisac. :)

  • 18. Data: 2009-05-27 18:25:09
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 26 May 2009 23:14:50 +0200, MK wrote:

    > A kto bedzie korzystal z tych punktow jak moze miec 1% zwrotu na drugiej
    > karcie? Sam mam od 2 m-cy Polbank Era w tym czasie skorzystalem z innej
    > karty tylko 2 razy.

    Żeby móc później wywalczyć sobie bezpłatność karty w Citi, do płatności w
    podejrzanych miejscach, żeby dostać rabat 10-20% czy żeby skorzystać z
    innych profitów (np. tańsza myjnia).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 19. Data: 2009-05-27 18:40:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Żeby móc później wywalczyć sobie bezpłatność karty w Citi, do płatności w
    > podejrzanych miejscach, żeby dostać rabat 10-20% czy żeby skorzystać z
    > innych profitów (np. tańsza myjnia).

    Karte Citi mam bezplatna i nie musze nic robic. Z rabatow nie korzystam. W
    podejrzanych miejscach nie robie zakupow :). Zadnej w tych transakcji nie
    zrobilem karta Citi, jedna byla Amexem i druga VISA z Fortis Banku. Karty
    Citi uzywam tylko do przelewow. Byc moze zmieni sie to pod koniec roku, bo
    nie zamierzam przedluzac agonii kilku moich kart :).

    MK

  • 20. Data: 2009-05-28 12:08:06
    Od: "RK" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jedna karta z Polbanku - zwolnienie pod warunkiem wykonania 36 transakcji
    > ciągu roku, najlepsze przeliczniki dla transakcji w obcych walutach, przy
    > karcie Polbank-Era zwrot 1% wykonanego obrotu.

    Przyznana ale przedłuża się wysyłka.

    > Druga karta z Citi - jeden z lepszych banków jeśli chodzi o fraudy,

    O nie. W Citi kiedyś bardzo nieprzyjemnie mnie potraktowano. Chciałem tam
    otworzyć ROR ale dano mi do zrozumienia, że ze swoimi dochodami (wówczas
    około 2/3 średniej krajowej) nie mam czego u nich szukać, bo to bank dla
    ludzi sukcesu a nie da takich nieudaczników jak ja. Minęło kilka lat,
    dochody wzrosły ale oni klienta we mnie mieć nie będą :-p