  • 1. Data: 2004-12-26 09:17:47
    Temat: Karty platnicze a internetowe zakupy w USA
    Od: "Patryk Wallheim" <p...@g...pl>

    Witam,
    zapewne jesli niektorzy Was robili zakupy w niektorych sklepach internetowych w
    Stanach Zjednoczonych albo/lub probowali zaplacic za jakies uslugi napotkali
    problemy z zaplaceniem polskimi kartami. Z tego co do tej pory udalo mi sie
    dowiedziec, przyczyna problemu jest glownie to, iz wiekszosc tamtejszych sklepow
    probuje przeprowadzic wraz z transankcja weryfikacje adresu billingowego karty
    (system AVS) - jesli adres ten nie zgadza lub karta nie odpowie na takie zapytanie
    proba zaplaty taka karta nie powiedzie sie. Wszystko wydawalo by sie w porzadku, w
    koncu system sprawdza czy wpisywany numer karty nalezy naprawde do jej wlasciciela -
    ale jest jedno male ale - otoz w wiekszosci krajow w Europie (wyjatkiem jest chyba
    Anglia, ale nie jestem tego pewien) nie ma zaimplementowanego systemu AVS i centra
    autoryzacyjne na takie zapytanie nie odpowiadaja,a przez to nie idzie takimi kartami
    zaplacic.

    Probuje znalezc jakies rozwiazanie i stad moj post - czy ktos z Was zna moze jakis
    polski bank ktory wydaje karty ktore potrafia odpowiedziec na zaptanie weryfikujace
    adres billingowy lub inny sposob na zaplacenie karta za zakupy w Stanach w sklepach
    ktore wymagaja AVS?

    Szukalem juz roznych rozwiazan, jak miedzy innymi karty Visa prepaidowe, kupowane na
    dana kwote i po zuzyciu ich wartosci sa one bezuzyteczne (do wyrzucenia). Niestety
    wiekszosc takich kart, owszem mozna kupic w internetowych sklepach w Stanach (np.
    www.webcertificate.com) ale wymagaja one przy zaplacie systemu AVS w karcie - wiec
    tworzy sie bledne kolo ;-) Moze ktos z Was zna taki sklep w ktorym moga taka karte
    kupic takze nie tylko obywatele USA?

    Probowalem tez zamawiac towary z BestBuy na adres w Stanach - ale to i tak niczego
    nie zmienialo (myslalem,ze jesli wysylka bedzie do wewnatrz Stanow, ryzyko
    transakcji dla takiego sklepu bedzie mniejsze).

    Z gory dziekuje za wszelkie pomysly i sugestie.
    Pozdrawiam
    Patryk Wallheim

  • 2. Data: 2004-12-26 10:08:59
    Temat: Re: Karty platnicze a internetowe zakupy w USA
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Patryk Wallheim" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Szukalem juz roznych rozwiazan, jak miedzy innymi karty Visa prepaidowe,
    kupowane na dana kwote i po

    no niestety sa z tym niejakie klopoty i pojawiaja sie tu coraaz czesciej te
    pytania
    obawiam sie - ze masz obecnie 3 mozliwe wyjscia zaplaty - zaleznie od zgody
    i wymagan odbiorcy
    - podanie nr karty i przelanie zadanych dokumentow w stylu ksero dowodu i
    karty itp
    lub drozsze
    - zaplata moneay order
    - przelew na konto
    niestety malo kto akceptuje powyzsze - i prawie nikt kto ma atrakcyjne ceny
    :-)
    Dochodza mnie tez coraz czestsze sygnaly, ze od wejscia do unii zakupy z usa
    bywaja clone, co powoduje spadek ich atrakcyjnosci i to mimo niskiego kursu
    dolara
    Dawniej kupowalem tam rozne rzeczy dla siebie, ale teraz to raczej trzeba
    miec kogos w us lub kanadzie i korzystac z tego posrednictwa; sa tez tacy co
    mocno ryzykuja i uzywaja paypal;
    Ja obecnie wole teraz zaplacic w sumie nieznacznie wiecej - komus kto robi
    to czesto niz ryzykowac osobiscie :-) ze na zakupie nic sie nie
    zaoszczedzi - ale to tylko moje zdanie ;-) i nikt nie musi sie z nim zgadzac
    ;-0

  • 3. Data: 2004-12-26 18:40:44
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sun, 26 Dec 2004 11:08:59 +0100, na pl.biznes.banki, Krab w wiadomości
    <news:cqm38p$isn$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Dochodza mnie tez coraz czestsze sygnaly, ze od wejscia do unii zakupy z usa
    > bywaja clone, co powoduje spadek ich atrakcyjnosci i to mimo niskiego kursu
    > dolara

    To samo powiedział mi pracownik Poczty, który dostarczał mi przesyłkę z
    USA. Mówił, ze dawniej tylko od czasu do czasu trafiała mu sie paczka,
    przy której musiał pobierać cło, a teraz praktycznie wszystkie doręczane
    przesyłki są za pobraniem cła.
    Oczywiście, ja też musiałem zapłacić :(

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2004-12-26 18:55:23
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:
> [...]
    > paczka, przy której musiał pobierać cło, a teraz praktycznie
    > wszystkie doręczane przesyłki są za pobraniem cła.

    A możesz powiedzieć jaka była wartość zakupu? Ostatnio nic nie kupowałem,
    ale czasem sprowadzałem coś na prezent, wartości zwykle kilkadziesiąt
    dolarów.
    Szkoda byłoby płacić za te rzeczy :(

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-12-26 19:30:10
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > A możesz powiedzieć jaka była wartość zakupu? Ostatnio nic nie kupowałem,
    > ale czasem sprowadzałem coś na prezent, wartości zwykle kilkadziesiąt
    > dolarów.
    > Szkoda byłoby płacić za te rzeczy :(

    Wartosc i zawartosc. Bywaja rzeczy o duze wartosci, ktore nie sa objete
    clem.

    Z USA mozna oczywiscie wyslac paczki do Polski (rowniez duze) przez
    firmy kurierskie. Jesli paczka idzie statkiem, to koszt jest bardzo
    niski. Za to idzie 6 tygodni. No i mi jakos clo sie nie dowalilo, mimo
    ze paczka byla duza (prawie 1m3), a zawartosc byla warta kilkaset bakow.
    Co prawda zawartosc byla specyficzna, wiec byc moze celnicy zajrzeli i
    dali sobie spokoj.

    A co z VATem? Sprowadzajac cos z usiech trzeba chyba na granicy VAT
    zaplacic, nie?

    Bartol

  • 6. Data: 2004-12-26 19:35:09
    Od: "Mojche Swartz" <n...@c...net>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wrote in message

> [...]
    > USA. Mówił, ze dawniej tylko od czasu do czasu trafiała mu sie paczka,
    > przy której musiał pobierać cło, a teraz praktycznie wszystkie doręczane

    Ciekawe jak odlegle czasy wspominal.... Bo wyslalem jesienia poprzez US
    Postal Service 4 aparaty cyfrowe w czterech oddzielnych paczkach Air Mail z
    insurance na $300 oraz brand new laptopa z insurance na $600, wszystkie
    paczki na ten sam adres w odstepach 2 tygodniowych. Kazda doszla bez
    jakiejkowiek oplaty w Polsce......

  • 7. Data: 2004-12-26 21:01:17
    Od: "antek" <k...@g...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:9r2yp2auvzrv$.dlg@krak.eu.org...

> [...]
    > USA. Mówił, ze dawniej tylko od czasu do czasu trafiała mu sie paczka,
    > przy której musiał pobierać cło, a teraz praktycznie wszystkie doręczane

    Bylem w USA i wysylalem do Polski za pomoca Polonez Parcel Service. Kilka
    razy aparaty, czesci rowerowe o duzej wartosci i nigdy nie przyszlo mi
    placic cla :) Dzialo sie to na przestrzeni ostatnich kilku miesiecy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-12-26 22:45:16
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Bylem w USA i wysylalem do Polski za pomoca Polonez Parcel Service. Kilka
    > razy aparaty, czesci rowerowe o duzej wartosci i nigdy nie przyszlo mi
    > placic cla :) Dzialo sie to na przestrzeni ostatnich kilku miesiecy.

    Tydzień temu książki z USA za pośrednictwem UPS. Poszło na cło, jedna była z CD
    i coś tam im nie grało z numerem ISBN. Zapłaciłem.

    Jacek

  • 9. Data: 2004-12-27 08:28:06
    Od: "antek" <k...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tydzień temu książki z USA za pośrednictwem UPS. Poszło na cło, jedna była
    > z CD
    > i coś tam im nie grało z numerem ISBN. Zapłaciłem.

    Duzo?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-12-27 10:14:24
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    bo jest roznica, czy wysylasz sam czy wysyla sklep.
    Gdy sklep - zawsze pobieraja clo.
    Pozdrawiam
    KK