  • 11. Data: 2009-05-28 07:53:00
    Temat: Re: Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > No to co z tego, że L.Balcerowicz miał przez pewien czas legitymację PZPR?
    > Przynależność do PZPR nikomu chluby nie przynosiła ale w PIS-ie też jest
    sporo
    > byłych członków PZPR i J.Kaczyńskiemu jakoś to nie przeszkadza, prawda?

    A co do LB, to już kiedyś proponowałem Ci abyś to przeczytał :

    http://www.polonica.net/Balcerowicz.htm

    pozdr.
    sys29

  • 12. Data: 2009-05-28 08:01:46
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sys29 <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    Odpowiedź zaadresowałeś do mnie, a z treści wynika, że chodziło Ci o Jeff'a.
    Dla jasności ja nie popieram ani Andrzeja Gwiazdy, ani PISu. Głosowałem
    zawsze na UPR.

    pozdr.
    sys29
    "utraty niepodległości Polski w strukturach UE".
    UPR lansuje XIX-wieczny kapitalizm w XXI wieku co jest z góry skazane na porażkę.

  • 13. Data: 2009-05-28 08:12:46
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sys29 <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    A co do LB, to już kiedyś proponowałem Ci abyś to przeczytał :

    http://www.polonica.net/Balcerowicz.htm

    Przeczytałem ten artykuł z zainteresowaniem i muszę Ci powiedzieć, że tylko
    utwierdził mnie on w przekonaniu, że autor prof. J.R.Nowak nie ma za bardzo
    pojęcia o czym pisze.
    Po pierwsze jest on z wykształcenia historykiem a nie ekonomistą więc
    wypowiada się o czymś na czym w ogóle sie nie zna. Mam poważne wątpliwości czy
    prof.Nowak odpowiedziałby na podstawowe pytania z ekonomii.
    Oceniać krytycznie plan Balcerowicza może ekonomista co najmniej równy mu
    poziomem a nie historyk, który buja w obłokach.
    Gdyby tacy ludzie jak prof. Nowak bądź Andrzej Gwiazda rządzili Polską to
    nadal byśmy tkwili w realnym socjalizmie.

    Poza tym chyba wiesz, że jest on czołowym ideologiem i tubą propagandową
    o.Rydzyka i Radia Maryja.
    Czy trzeba coś więcej dodawać?

    Pozdrawiam,
    Sławek

  • 14. Data: 2009-05-28 08:27:01
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > UPR lansuje XIX-wieczny kapitalizm w XXI wieku co jest z góry skazane na
    porażk
    > ę.

    Wybacz drobną złośliwość, ale pojęcie "XIX-wieczny kapitalizm"
    ( w znaczeniu negatywnym ) używane jest przez socjalistów jako
    dodatek do ich chorej argumentacji w walce z wolnym rynkiem.
    I Ty niestety dajesz się na to złapać. Tak naprawdę kapitalizm
    jako "idea" jest tylko jeden. Zmieniły się warunki ...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm

    pozdr.
    sys29

  • 15. Data: 2009-05-28 08:44:38
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > nadal byśmy tkwili w realnym socjalizmie.
    >
    > Poza tym chyba wiesz, że jest on czołowym ideologiem i tubą propagandową

    Środowisko związane z RM ( np. prof. Nowak ) to wg mnie katolicka lewica
    ( poza Michalkiewiczem i Wolniewiczem ) - nie moja opcja. :-)
    Tekst odnosi się do prawdziwych faktów z życia LB, więc usytuowanie
    polityczne autora jest bez znaczenia. Co do wątków ekonomicznych, to dla
    mnie jest oczywiste, że gwarancja stałego kursu dolara przez półtora roku
    umożliwiła wypompowanie z Polski ogromnych pieniędzy.

    pozdr.
    sys29

  • 16. Data: 2009-05-28 09:23:58
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > mnie jest oczywiste, że gwarancja stałego kursu dolara przez półtora roku
    > umożliwiła wypompowanie z Polski ogromnych pieniędzy.

    Umożliwiała, czy spowodowała? To wydaje się kluczowa różnica. Jeżeli, Twoim
    zdaniem, spowodowała to na jakich miarach opierasz to twierdzenie. Czy tylko
    wystarczy Ci przeświadczenie, czy masz jakieś dane?

  • 17. Data: 2009-05-28 09:56:21
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    tylko
    > wystarczy Ci przeświadczenie, czy masz jakieś dane?

    Pojawiła się możliwość, która została wykorzystana, więc jedno i drugie.
    A dokładniej wszystko to wcześniej zostało zaplanowane i wykonane.
    Nie mam żadnych danych. Opieram się na zaufaniu do publicystów, którzy
    na ten temat już wielokrotnie pisali, a rozmiar procederu szacowali
    powołując się na znane sobie analizy ekonomistów. Np. S.Michalkiewicz
    podał kwotę ok. 17 mld wypompowanych dolarów.
    Ponadto w tamtych czasach miałem kantor walutowy i siłą rzeczy interesowały
    mnie te sprawy. Więc opieram się także na własnych "wspomnieniach".

    pozdr.
    sys29

  • 18. Data: 2009-05-28 10:18:38
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > Ponadto w tamtych czasach miałem kantor walutowy i siłą rzeczy
    > interesowały mnie te sprawy. Więc opieram się także na własnych

    Tu anatol podawał dane i źródła, z których wynikało, że zasoby walutowe w
    tym czasie wzrosły. Czyli byli tacy co wywozili i byli tacy co przywozili i
    ci drudzy robili to na większe kwoty. Być może wywieziono 17 mld$ i rezerwy
    by były jeszcze większe o te właśnie 17 mld$. Ja właśnie w internecie
    publikuje informacje, że wywieziono 25,8 mld $. Wszyscy mogą to cytować i
    się na to powoływać. Kwotę tą wyssałem z palca. Ale drugie zdanie można
    zawsze pominąć bez zarzutu o kłamstwo.

  • 19. Data: 2009-05-28 10:23:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesowały
    > mnie te sprawy. Więc opieram się także na własnych "wspomnieniach".

    To daje ok 500$ na obywatela - musiałeś mieć kolosalne obroty w kantorze
    :)

    --
    marfi

  • 20. Data: 2009-05-28 10:46:30
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > publikuje informacje, że wywieziono 25,8 mld $. Wszyscy mogą to cytować i
    > się na to powoływać. Kwotę tą wyssałem z palca. Ale drugie zdanie można

    Właśnie dlatego powołałem się na publicystę, do którego mam zaufanie
    ( czyli S.Michalkiewicza ).
    Nie do końca rozumiem intencję Twojej wypowiedzi. Czy Ty naprawdę wierzysz
    w to, że w tamtych czasach nie napłynął do nas kapitał, który bez żadnego
    ryzyka, z pominięciem czystej gry rynkowej wypompował z Polski grubą kasę ?

    pozdr.
    sys29