  • 1. Data: 2008-01-13 22:21:47
    Temat: Kilka rachunków - kto poza Inteligo?
    Od: g...@g...com

    Przez wiele lat posiadałem tylko konto w mBanku. I byłem prawdę mówiąc
    dość zadowolony. Jednak gdy nadeszła taka chwila w moim życiu, że
    chciałem otworzyć pierwsze konto wspólne ;) okazało się że moja żona
    już figuruje w mB, a procedura aktywacji konta i jego ponownej
    aktywacji ciągnęła się tygodniami (zmieniła dowód i adres). Masakra.
    Zdecydowaliśmy się więc na Inteligo.

    Jestem osobą szukającą ciągle nowości i ulepszeń, dlatego mimo że
    jestem raczej zadowolony z Inteligo zacząłem szukać ofert innych
    banków. Wiele funkcji innych kont kusi mnie niesamowicie, natomiast
    chyba ŻADEN bank nie ma jednej rzeczy od której niemalże się
    uzależniłem...

    Otóż Inteligo pozwala otwierać dosłownie w kilka sekund dowolną ilość
    rachunków w ramach jednego konta. Zastanawiam się czy ktoś z was z
    tego korzysta tak samo jak ja i jest też do tego tak przyzwyczajony.
    Na koncie prywatnym mam subkonta "samochód", czy inne, gdzie po
    wypłacie mogę regularnie przelać sobie jakąs kwotę, generalnie
    porzadek spory i kontrola wydatków. Do każdego konta mogę wyrobić
    kartę... Na koncie firmowym mam subkonto VAT gdzie od razu przelewam
    VAT (żeby nie wydać za szybko ;), mogę mieć osobne subkonto dla
    przelewów od danego klienta. Mogę je tworzyć i kasowac jak chce, każde
    ma swój pełnoprawny numer rachunku. Za friko (kosztuje tylko karta
    jeśli chcą ją mieć do danego rachunku).

    Dziwne, że inne banki tego nie mają. Wprawdzie mBank pozwala mieć
    kilka EMAXów (choć eKonto tylko jedno - nawet jeśli chce mieć wspólne
    - dziwne).

    Brakuje mi w Inteligo trochę - masakra z wpłatami (nie po to mam bank
    internetowy żeby stać w kolejkach), nie ma haseł smsowych, tylko
    irytująca zdrapka, wszystkie karty muszą wyglądac tak samo (przydałaby
    się możliwosc dowolnych wzorów jak w ING), czy wreszcie ta przerwa w
    nocy. Oprocentowanie też nędzne, prowizje w bankomatach...

    Ale ta możliwość dowolnej ilości rachunków wprowadza taką możliwosc,
    że nie chce zmieniać rachunku. Stąd moje pytania:

    - czy ktoś z was ma konto w Inteligo i rzeczywiście korzysta z tego
    tak namiętnie jak ja? (jeśli mało ludzi, to niedziwne że inne banki
    tego nie wprowadzają)
    - czy może inne banki tez mają coś podobnego?

    pozdrawiam serdecznie
    g00rek

  • 2. Data: 2008-01-13 22:29:01
    Temat: Re: Kilka rachunków - kto poza Inteligo?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sty, 22:21, g...@g...com wrote:

    > - czy może inne banki tez mają coś podobnego?

    BZWBK pozwala otworzyc w sumie do 9-u kont (z tym, ze te dodatkowe, to
    konta oszczednosciowe i jesli masz KK to tez jest widziana jako konto.

    Ta liczbe 9 jako maksymalna podal ktos, kto zaczal tworzyc byty w
    postaci kont oszczednosciowych i w pewnym momencie przestal widziec
    kolejne w systemie.

  • 3. Data: 2008-01-14 18:05:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > BZWBK pozwala otworzyc w sumie do 9-u kont (z tym, ze te dodatkowe, to
    > konta oszczednosciowe i jesli masz KK to tez jest widziana jako konto.

    I jesteś pewny, że te dodatkowe konta mają taką samą funkcjonalność
    jak konto główne? (możliwość przelewów z i na to konto, karty itp?)
    Możliwość tworzenia/prowadzenia dodatkowych rachunków jest pewnie wszędzie,
    ale nie za darmo :-)

  • 4. Data: 2008-01-14 22:04:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Sty, 18:05, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > jak konto główne? (możliwość przelewów z i na to konto, karty itp?)
    > Możliwość tworzenia/prowadzenia dodatkowych rachunków jest pewnie wszędzie,

    konta oszczednosciowe - jedna wyplata/przelew miesiecznie darmowa (ale
    zdaje sie, ze ograniczenie nie dotyczy wyplat z nich w oddzaile )