-
1. Data: 2002-09-18 18:52:29
Temat: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: z...@...pl (Zaba)
http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/dodatki/popo_020
918/popo_a_2.html
milej lektury
pozdro
Zaba
-
2. Data: 2002-09-19 08:41:33
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: RobertS <r...@g...pl>
Zaba napisał(a):
>
> http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/dodatki/popo_020
918/popo_a_2.html
>
pytanie do grupowiczow: jak rozpoznac ze dany bankomat posiada kamere?
--
roberts
c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt
-
3. Data: 2002-09-19 08:49:39
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>
>>Z artykułu wypowiedź przedstawiciela banku:
>>- Jedno jest pewne. Niepomyślne dla nas zakończenie sprawy Romana B.
przyczyni się do przyśpieszenia
>> pracy nad budowaniem nowego systemu zabezpieczającego bank przed takimi
roszczeniami klientów - mówi >> Paweł Granowski. - Będziemy musieli ponieść
koszty, ale liczymy na to, że się one zwrócą. Okazuje się, że >> lepsze
zabezpieczenie jest konieczne.
Taka wypowiedź potwierdza tylko stosunek banków do coraz powszechniejszego
okradania klientów przy pomocy ogólnie mówiąc kart płatniczych. Stanowisko
ich jest takie: Dopóty, dopóki za te straty płacą klienci sami - nie należy
nic robić. Wystarczy tak konstruować regulaminy, żeby to klienci płacili i
koniec. Nie nasze zmartwienie.
Jeśli jednak to bank ma płacić zgodnie z precedensowym wyrokiem - to już
trzeba przyśpieszyć, zabezpieczyć itd, bo "lepsze zabezpieczenie jest
konieczne", a jak klienci płacili ( i niestety w większości jeszcze płacą),
to nie było konieczne.
Wadysław Jagiełło
-
4. Data: 2002-09-19 08:58:43
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>
Poza tym osobiście nie mogę do końca zrozumieć, dlaczego np. dla kart
wypukłych mam strzec numeru, nie ujawniać niepowołanym osobom itd.
Bank natomiast generalnie tego nie robi, zostawiając ten numer w każdym
sklepie, miejscu w którym skorzystam z karty. I jest tam wszystko: numer
karty, termin ważności i mój podpis.
Zważywszy, że w większości punktów są już terminale elektroniczne, nie
możnaby zostawiać np. tylko kodu autoryzacji lub innego markera, który
pozwoli jednoznacznie skojarzyć transakcję, jednoczesnie chociaż minimalnie
zabezpieczając także moje interesy?
Dziwne jest dla mnie to, że na potwierdzeniu z bankomatu już numeru karty
nie ma, chociaż właściwie dostaje je tylko uzytkownik karty i nikt inny.
Odpowiedź znajduje się w wypowiedzi banku: dopóki klienci płacą sami za
szkod, co nas to obchodzi.
Władysław Jagiełło
-
5. Data: 2002-09-19 09:46:30
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: "Amehat" <a...@k...pl>
Użytkownik "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:amc317$650$1@front.macrosoft.waw.pl...
> Dopóty, dopóki za te straty płacą klienci sami - nie należy
> nic robić.
Św. słowa
LeszekR.
-
6. Data: 2002-09-19 11:55:25
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: Marcin F <m...@i...pl>
RobertS wrote:
> pytanie do grupowiczow: jak rozpoznac ze dany bankomat posiada kamere?
ta legalna bankowa czy te do pogladania pinu ? ;)
--
Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!
(zanim zrobi to Twoja konkurencja!)
-
7. Data: 2002-09-19 14:25:50
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
"Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> wrote:
> Poza tym osobiście nie mogę do końca zrozumieć, dlaczego np. dla kart
> wypukłych mam strzec numeru, nie ujawniać niepowołanym osobom itd.
Nie masz.
> Zważywszy, że w większości punktów są już terminale elektroniczne, nie
> możnaby zostawiać np. tylko kodu autoryzacji lub innego markera, który
> pozwoli jednoznacznie skojarzyć transakcję, jednoczesnie chociaż minimalnie
> zabezpieczając także moje interesy?
> Dziwne jest dla mnie to, że na potwierdzeniu z bankomatu już numeru karty
> nie ma, chociaż właściwie dostaje je tylko uzytkownik karty i nikt inny.
Akurat KK, o ile masz ją przy tyłku, jest bezpieczna - to znaczy, że
jeżeli ktoś nawet ja zeskimuje, to po okazaniu oryginału i podpisu Ty
nie płacisz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 608) 093 026
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://mike.oldfield.org.pl/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
8. Data: 2002-09-19 15:26:42
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>
Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a) w wiadomości: ...
"Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> wrote:
> Poza tym osobiście nie mogę do końca zrozumieć, dlaczego np. dla kart
> wypukłych mam strzec numeru, nie ujawniać niepowołanym osobom itd.
>> >Nie masz.
Tak? To rzuć numer swojej karty na listę...
Z regulaminu RB:
1. Karta powinna być starannie przechowywana i zabezpieczona przed utratą,
zniszczeniem bądź uszkodzeniem.
2. Numer karty może być udostępniany tylko w celu dokonania transakcji lub
zgłoszenia utraty karty.
> Zważywszy, że w większości punktów są już terminale elektroniczne, nie
> możnaby zostawiać np. tylko kodu autoryzacji lub innego markera, który
> pozwoli jednoznacznie skojarzyć transakcję, jednoczesnie chociaż
minimalnie
> zabezpieczając także moje interesy?
> Dziwne jest dla mnie to, że na potwierdzeniu z bankomatu już numeru karty
> nie ma, chociaż właściwie dostaje je tylko uzytkownik karty i nikt inny.
>>Akurat KK, o ile masz ją przy tyłku, jest bezpieczna - to znaczy, że
>>jeżeli ktoś nawet ja zeskimuje, to po okazaniu oryginału i podpisu Ty
>>nie płacisz.
Przeczytaj sobie punkt 3 z regulaminu RB:
Akceptacja transakcji dokonanej przy użyciu karty następuje poprzez:
1) okazanie karty i złożenie przez użytkownika karty podpisu na rachunku
obciążeniowym wystawionym przez punkt akceptujący karty;
2) wprowadzenie numeru PIN w przypadku realizacji wypłaty gotówki w
bankomacie oraz w przypadku realizacji transakcji w punktach wyposażonych w
urządzenia do weryfikacji numeru PIN,
3) podanie numeru karty oraz daty ważności karty przy transakcjach
realizowanych telefonicznie, listownie lub poprzez Internet.
I co tak bezpiecznie?
Pozdrowienia
Wadysław Jagiełło
-
9. Data: 2002-09-19 15:36:32
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
Władysław Jagiełło wrote:
>
> 3) podanie numeru karty oraz daty ważności karty przy transakcjach
> realizowanych telefonicznie, listownie lub poprzez Internet.
Przy czym na banku spoczywa ciężar dowodu, że to klient podał ten numer.
Dowód taki jest praktycznie niewykonalny.
pzdr
Tomek
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
10. Data: 2002-09-20 07:49:41
Temat: Re: Klient strzegl karty, bank nie upilnowal konta
Od: RobertS <r...@g...pl>
Marcin F napisał(a):
> > pytanie do grupowiczow: jak rozpoznac ze dany bankomat posiada kamere?
>
> ta legalna bankowa czy te do pogladania pinu ? ;)
ta bankowa
--
roberts
c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt