  • 1. Data: 2006-02-09 18:14:44
    Temat: Konto w HSBC USA
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    Witam!

    Kilka osób prosiło mnie, żebym dał znać, jeśli uda się otworzyć z Polski
    konto w HSBC USA. No więc daję znać ;) (co prawda jeszcze nie mam w garści
    potwierdzenia otwarcia konta ani karty, ale już dostałem maila, że konto
    zostało otwarte i dziś wyślą papierkologię). Instrukcji szczegółowej pisał
    nie będę, bo bardzo ładnie opisał to jeden z Grupowiczów 22.11.2005
    uważać ;)
    Początek. Dzwonimy na infolinię HSBC USA i mówimy, że chcemy otworzyć Free
    Checking Account. Jesli konsultant powie, że obcokrajowcom nie mieszkającym
    w USA nie otworzą, to się rozłączamy i dzwonimy jeszcze raz. Jak za którymś
    z rzędu podejściem się nie uda nakłonić konsulanta do otwarcia konta, to
    prosimy o przełączenie do International Banking Department.
    Poświadczenie dokumentów - najlepiej w HSBC Polska. Biorą 20zł jednorazowo
    bez względu na ilośc dokumentów.
    Czek bankierski - polecam PEKAO S.A., ponieważ biorą niewielką prowizję.
    HSBC wymaga czeku na dowolną rozsądną kwotę. Ja wysłałem na 20USD i chyba
    okazało się rozsądne ;)
    Dokumenty - wypełnić wszystko prostym językiem, bo nikt tam się nie będzie
    domyślał o co chodziło autorowi. W dokumentach, które mi przysłali brakowało
    "Consent Form" i efekt był taki, że musiałem to wydrukować (dobrze, że
    wysłali załącznik mailem, a nie kurierem...), wypełnić i wysłać ponownie.
    Bardzo ważne dla nich jest source of income. Mnie przez tydzień męczyli,
    żebym im wyjaśnił na czym polega program Google AdSense i na jakiej
    podstawie dostaje się od nich czeki.
    Wysyłanie papierów. Jeśli chcecie czekać na otwarcie konta ponad miesiąc,
    tak jak to miało miejsce w moim przypadku, to polecam Pocztę Polską. Nie
    wiem jak o ni to robią, ale priorytet idzie dwa tygodnie. Jak się komuś
    spieszy to można skorzystać z np. DHLa.
    Korespondencja - niestety mają tendencję do nieczytania maili i wklejania
    tekstów z automatu. Dzięki temu raz zamiast odpowiedzi na proste pytanie,
    otrzymałe kolejny zestaw papierów do otwarcia konta... firmowego.
    Koszt. Koszt otwarcia konta w HSBC to miesiąc nerwów, czek na 20USD +10zł
    prowizji +2*16zł za list polecony priorytetowy do USA +20zł za poświadczenie
    dokumentów +12zł za wyciąg bankowy za 3 miesiące. Razem koło 140zł, z czego
    te 20USD można potem wybrać z konta.

    Hmm, to chyba na tyle rad. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, to proszę
    zadawać je na grupie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 2. Data: 2006-02-10 00:31:47
    Temat: Re: Konto w HSBC USA
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Rozumiem ze masz to konto na adres z Polski i PayPal'a z USA nie mozesz
    posiadac.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-10 07:08:41
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > Rozumiem ze masz to konto na adres z Polski i PayPal'a z USA nie mozesz
    > posiadac.
    Adres podobno można zmienić przez Internet.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 4. Data: 2006-02-10 09:26:05
    Od: "Adam" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > te 20USD można potem wybrać z konta.
    >
    > Hmm, to chyba na tyle rad. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, to proszę

    Hmmm, grupowicz, o którym wspominasz (zapewne masz na myśli KJVirtual)
    rzeczywiście ładnie wszystko opisał, ale nie wspomina tam o potrzebie
    poświadczania dokumentów. Czy to rzeczywiście jest konieczne?
    Jesli tak, to w HSBC Polska, tzn. tylko w Warszawie?
    Dlaczego płaciłeś czekiem bankierskim te 20USD? Prościej chyba kartą tak jak to
    zrobił KJVirtual? (no chyba, że się naturalnie nią nie dysponuje)
    Jeszcze jedna kwestia:
    Czy na dokumentach, które otrzymałeś z HSBC jest jasno napisane, że otwierasz
    "free checking account"? Może możesz wtedy sam określeślić jakiego rodzaju ma to
    być rachunek?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2006-02-10 10:27:02
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > poświadczania dokumentów. Czy to rzeczywiście jest konieczne?
    Niestety tak.

    > Jesli tak, to w HSBC Polska, tzn. tylko w Warszawie?
    Najlepiej w HSBC Polska (siedziba w Warszawie). Ewentualnie może być w innym
    banku, o ile osoba poświadczająca dołączy swoją wizytówkę.

    > Dlaczego płaciłeś czekiem bankierskim te 20USD? Prościej chyba kartą tak
    > jak to
    > zrobił KJVirtual? (no chyba, że się naturalnie nią nie dysponuje)
    Kilkukrotnie pytałem i ciągle ta sama odpowiedź - nie można kartą i nie
    wiedzą dlaczego od kogoś kartę przyjęli. Generalnie niewiele tam wiedzą ;)
    Tylko czek bankierski. Czek z prywatnego wystawienia również nie może być.

> [...]
    > otwierasz
    > "free checking account"? Może możesz wtedy sam określeślić jakiego rodzaju
    Masz do wyboru konta indywidualne i wspólne oraz następujące typy checking:
    Free, Premier, EmployeePlus i Other (jak wiesz jakie ;-)) i savings: Regular
    Savings, Premium Money Market Savings, Other.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 6. Data: 2006-02-10 14:10:21
    Od: "PolandMET" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "Maciej Wójcik" <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl> napisał w
    wiadomości news:43ec6a42$1@news.home.net.pl...
> [...]
    Regular
    > Savings, Premium Money Market Savings, Other.

    Ty to zarabiscie zajebista informacja :)
    Zaraz dzwonie hehe
    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 7. Data: 2006-02-10 16:07:38
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Dla mnie jest wazne czy da sie z tego miec Paypal z USA.
    Na pocztku konto bedzie mialo adres w Polsce wiec nic z tego nie bedzie.

    Piszesz ze mozna adres zmienic na inny np. kumpla w USA.
    A czy oni nie zechca np. kopi prawa jazdy aby to zrobic.

    W USA istnieje cos takiego jak nasze "belkowe".
    Bedziesz co roku wysylal druki podatkowe?

  • 8. Data: 2006-02-10 16:47:21
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dsidod$hj4$1@news.onet.pl>, i...@p...onet.pl says...
> [...]
    > A czy oni nie zechca np. kopi prawa jazdy aby to zrobic.
    >
    > W USA istnieje cos takiego jak nasze "belkowe".
    > Bedziesz co roku wysylal druki podatkowe?

    Przy otwieraniu konta w USa bedziesz musial wypelnic deklaracje W8BEN
    .... ktora po prostu mowi ze jestes platnikiem podatku w swoim kraju

    AP

  • 9. Data: 2006-02-10 21:46:12
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Niestety tak.

    Jak ja zakladalem konto w pazdzierniku 2005r, to nie trzeba bylo potwierdzac,
    wystarczyla kopia. Niedawno zakladalem dla siostry i juz wymagaja potwierdzenia.

    > Najlepiej w HSBC Polska (siedziba w Warszawie). Ewentualnie może być w innym
    > banku, o ile osoba poświadczająca dołączy swoją wizytówkę.

    Ja potwierdzalem w HSBC Polska, bo akurat mieszkam w Warszawie.

> [...]
    > Tylko czek bankierski. Czek z prywatnego wystawienia również nie może być.

    Potwierdzam, ze juz nie mozna karta, a bylo mozna i minimum bylo 25$. Teraz kupilem
    czek bankierski w Citibanku na 25$.

    > Masz do wyboru konta indywidualne i wspólne oraz następujące typy checking:
    > Free, Premier, EmployeePlus i Other (jak wiesz jakie ;-)) i savings: Regular
    > Savings, Premium Money Market Savings, Other.

    Dokladnie - jest wybor konta.

  • 10. Data: 2006-02-10 21:52:39
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > te 20USD można potem wybrać z konta.
    >
    > Hmm, to chyba na tyle rad. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, to proszę

    Z tymi wyciagami, to jak ktos ma wyciagi z konta, to je przesyla, nie musi
    zamawiac specjalnie z banku z pieczatkami i podpisami. Pozatym informacje skad
    bedziesz zasilac rachunek wymagane sa tylko jesli potrzebujesz produktow
    kredytowych. To pisze dokladnie w formularzu.

    Mozna zamowic dokumenty wymagane do otwarcia konta przez DHL lub na maila. Ja
    dostalem na to i na to. Jestem wlasnie w trakcie tworzenia malego poradnika na
    stronie www jak otworzy konto krok po kroku. Odeslac mozemy dokumenty jak juz
    chcemy do USA.