  • 1. Data: 2009-01-15 19:37:02
    Temat: Korelacja - do Dietera
    Od: " ab" <a...@g...pl>

    Widoczna jest nadal ujemna korelacja miedzy gieldami a walutami - np dolar
    ruszyl w gore ok - ale gieldy musialy pojsc w dol.

    w tym momencie stany ostro ruszyly w gore i od razu mamy zjazd dolara o 5gr.

    jesli na gieldach do konca stycznia bedzie dolek "wielomiesieczny" to na
    chlopski rozum wydaje sie ze zlotowka zacznie sie umacniac.

    pisalem juz o tym pare razy i zawsze obalales "mit o korelacji" ale

    http://stooq.com/q/?s=usdpln&d=20090115&c=5y&t=l&a=l
    g&b=0&r=wig20

    sam wykres mowi za siebie i zachowanie sie kursow prawie dzien w dzien, chocby
    na przykladzie z poczatku posta.

    no i jak to pogodzic ?

  • 2. Data: 2009-01-15 21:34:59
    Temat: Re: Korelacja - do Dietera
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    O ile wspolczynnik korelacji WIG20 vs USDPLN do pazdziernika 2007 byl ujemny
    dla ostatnich kilku lat (wykresy byly w przeciwfazie), o tyle od
    pazdziernika 2007 do lipca 2008 byly zgodne, a znowu od lipca 2008 do
    dzisiaj poruszaja sie w przeciwnych kierunkach. Tak wiec bazowanie na takich
    prostych zaleznosciach jest bardzo niebezpieczne. Jesli chcesz to zrobie i
    wstawie tutaj wykres wspolczynnika korelacji dla omowionego przeze mnie
    powyzej przykladu.

    D.

  • 3. Data: 2009-01-15 23:53:59
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | wstawie tutaj wykres wspolczynnika korelacji dla omowionego przeze mnie

    nie pytaj, ale wstawiaj :)
    a gdybyś mógł dodatkowo zrobić wykład nt. osi czasowych .. to byłbyś wręcz
    błogosławiony ;)
    Niestety, nie dla wszystkich [mam na myśli siebie] sa to problemy oczywiste.

    pozdrowka :)
    Barbara

  • 4. Data: 2009-01-16 08:32:17
    Od: " ab" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Barbara <b...@i...com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    rzeczywiscie do lipca 08 bylo inaczej ale korelacja powrocila (dzis znowu
    doskonale widac) - pytanie czy powinna znowu nagle zaniknac czy moze bedziemy
    mieli tu jakas przeplatanke tzn waluty mimo wszystko nie zalicza rajdu w gore
    przy najblizszych "prawie jak hossa" wzrostach - dopiero jak powroca spadki.
    wtedy powiedzmy wilk syty i owca cala.

    kombinuje w ten sposob bo jednak korelacja ma sie dobrze. nie ukrywam ze mecze
    temat bo zamierzam dokupic dolary i nie chce sie ubrac na gorce ;)

  • 5. Data: 2009-01-16 13:23:38
    Od: "M Z" <n...@n...pl>

    On i tak tego nie rozumie... Nie wysilaj sie.

  • 6. Data: 2009-01-16 23:55:33
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Pytaj, co dokladnie chcesz wiedziec nt analizy czasu, bo to temat rzeka.
    Chetnie pomoge.

    D.

  • 7. Data: 2009-01-17 10:13:00
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Dieter" <d...@a...pl> wrote in message
    > Pytaj, co dokladnie chcesz wiedziec nt analizy czasu, bo to temat rzeka.
    > Chetnie pomoge.

    Dieter, to moze ja sie podlacze: co zrobic gdy z analizy fouriera wychodza
    mi cykle bardzo szybkie, rzedu kilku dni? W ten sposob nie potrafie wskazac
    sredniookresowego dolka/gorki.
    Dzieki,

  • 8. Data: 2009-01-18 17:21:57
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Nie uzywam Fouriera. Mam swoj patent na szukanie cykli i ich przesuniecia
    fazowego. Moze po prostu przelacz kompresje na weekly?

    D.

  • 9. Data: 2009-01-18 21:10:06
    Od: k...@p...onet.pl

    Basia-to Ty? Jesli tak to przegladnij notowania objawienia naszego rynku, tzn.
    Immo i pomysl o PP alchemii i i stare czasy z Domplastem...pozdrawiam
    sentymentalne wspomnienia
    kroovka