  • 1. Data: 2005-05-23 17:30:03
    Temat: Korzystanie z VE ING BSK za granicą (Wilno)
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Czy ktoś orientuje się czy w praktyce jest możliwe korzystanie z karty
    Visa Electron ING BSK za granicą? Szczególnie chodzi mi o akceptowalność
    karty w Wilnie przez tamtejsze bankomaty. Czy ktoś z Was próbował tam
    wypłacać z bankomatów gotówkę przy pomocy karty VE Banku Śląskiego i z
    jakim skutkiem? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    --
    chairon

  • 2. Data: 2005-05-23 19:27:04
    Temat: Re: Korzystanie z VE ING BSK za granicą (Wilno)
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś orientuje się czy w praktyce jest możliwe korzystanie z karty
    > Visa Electron ING BSK za granicą? Szczególnie chodzi mi o akceptowalność

    To zależy tylko od bankomatu.Ta karta działa na wszystkich kontynentach.

  • 3. Data: 2005-05-23 20:50:40
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    SP9LWH napisał(a):

    > To zależy tylko od bankomatu.Ta karta działa na wszystkich kontynentach.

    A w jaki sposób można się zorientować czy dany bankomat zaakceptuje kartę?
    Nie chciałbym również aby zagraniczny bankomat połknął mi kartę, a nigdy
    nie miałem potrzeby wykonywania takich operacji za granicą i po prostu nie
    wiem jak się przekonać czy wypłata będzie możliwa bez ryzykowania utraty
    karty.

    --
    chairon

  • 4. Data: 2005-05-23 21:09:51
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-23 22:50- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    chairon, gdy pisał(a):

> [...]
    > wiem jak się przekonać czy wypłata będzie możliwa bez ryzykowania utraty

    Zazwyczaj na bankomacie są naklejki/obrazki systemów, które bankomat
    akceptuje. Jeżeli na karcie masz analogiczny obrazek, to można
    zaryzykować ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 5. Data: 2005-05-24 06:19:12
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > A w jaki sposób można się zorientować czy dany bankomat zaakceptuje kartę?
    > Nie chciałbym również aby zagraniczny bankomat połknął mi kartę, a nigdy

    Kart nie połykają - najwyżej piszą , ze operacja nie może być zrealizowana.
    W niektórych krajach są lokalne organizacje płatnicze - "parabanki" i z nich
    naszą kartą nie wypłacisz.
    Jeśli bankomat należy do ogólnokrajowej sieci, jakiegoś dużego banku, to
    zwykle wyda pieniądze na nasze karty.
    Musisz za to potrenować języki - jak pierwszy raz będziesz wypłacać możesz
    się zdziwić, że nic nie rozumiesz. Zagraniczne bankomaty często są bardziej
    uniwersalne niż polskie i dużo razy trzeba wybierać.