  • 11. Data: 2009-05-03 10:23:05
    Temat: Re: Kredyt - PLN vs. EUR
    Od: kk <d...@t...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "kk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W mojej ocenie prawdopodobieństwo znacznego wzrostu EURPLN jest wyższe
    > niż spadku.
    >
    > Poza tym biorąc kredyt w EUR dajesz bankowi do ręki dodatkowe
    > instrumenty typu spread i możesz"zostać na nieruchomości", tak jak to
    > się przytrafiło niektórym kredytobiorcom w CHF.

    spread rozumiem, ale sądzę, że euro już wyżej wzrosnąć nie może - nie ma
    chyba do tego przesłanek, w końcu nie jesteśmy taką słabą gospodarką.

  • 12. Data: 2009-05-03 10:31:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > spread rozumiem, ale sądzę, że euro już wyżej wzrosnąć nie może - nie ma
    > chyba do tego przesłanek, w końcu nie jesteśmy taką słabą gospodarką.

    Czas pokaże. Ja uważam, że może wzrosnąć i że wzrośnie.

  • 13. Data: 2009-05-03 11:02:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kk pisze:
    > spread rozumiem, ale sądzę, że euro już wyżej wzrosnąć nie może - nie ma
    > chyba do tego przesłanek, w końcu nie jesteśmy taką słabą gospodarką.

    Słabsze gospodarki od naszej to chyba są tylko na wschodzie, o
    infrastrukturze nie wspominając (np. drogi itp.).

    IMO kredyt w innej walucie niż PLN to całkowita loteria aczkolwiek
    obecnie uważam, że euro znacznie wzrosnąć nie powinno i średnio wyjdzie
    4,5 PLN.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-05-03 11:11:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-03, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > IMO kredyt w innej walucie niż PLN to całkowita loteria aczkolwiek
    > obecnie uważam, że euro znacznie wzrosnąć nie powinno i średnio wyjdzie
    > 4,5 PLN.

    Kredyt w walucie jest dobrym rozwiązaniem jak się w obcej walucie zarabia.
    Najlpiej w docelowej, ale IMHO każda z głównych (CHF, EUR, GBP, USD) się
    do tego nadaje, bo złotówka się bardzo podobnie w stosunku do nich
    zachowuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-05-03 11:18:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    kk pisze:
    > MarekZ pisze:
    >
    > spread rozumiem, ale sądzę, że euro już wyżej wzrosnąć nie może - nie ma
    > chyba do tego przesłanek, w końcu nie jesteśmy taką słabą gospodarką.

    Cofnij się jakieś 1/2 roku wstecz i poczytaj opinie nt prognoz kursu PLN
    do EUR i USD. Wtedy $ kosztował prawie 3 PLN i też wokoło trąbiono, że
    drożej być nie może.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2009-05-03 17:24:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Słabsze gospodarki od naszej to chyba są tylko na wschodzie, o
    > infrastrukturze nie wspominając (np. drogi itp.).

    Slabosc gospodarki ma tylko taki sobie zwiazek z ruchami kursow walut
    :-)

    > IMO kredyt w innej walucie niż PLN to całkowita loteria

    Oczywiscie.
    Generalnie, kredyt w dowolnej walucie to calkowita loteria.
    Tak samo z depozytami zreszta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2009-05-03 17:28:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radzik <r...@r...pl> writes:

    > a to zależy od banku - są kredyty walutowe i indeksowane do walut...

    Kredyt (albo depozyt) indeksowany jakims wskaznikiem: oprocentowanie
    (lub zysk/koszt) jest uzalezniony od zmian wartosci wskaznika (+/- marza
    banku itp). Sam wskaznik nie jest jednak przedmiotem transakcji,
    w szczegolnosci bank nie sprzedaje ani nie kupuje go od klienta, wiec
    nie ma w przypadku kredytow/depozytow indeksowanych "spreadu" na
    kupnie/sprzedazy.

    To gdzie taki dostane?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-05-03 19:49:32
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > W bankach, ktore odwiedzilem (DB, Nordea, DnB Nord, mBank) obowiazuje taka
    > zasada jak opisalem wczesniej. Czyli w momencie wyplaty mozesz dostac
    > mniej niz Ci potrzeba.

    tak samo mozesz tez dostac wiecej, wiec zaden to argument,
    ja wylicyzlem ze nawet jak by euro poszlo do 5 pln to w zasadzie
    rata wyjdzie ci podobna jak w pln

  • 19. Data: 2009-05-03 19:59:49
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Radosław HORODNICZY wrote:

    > tak samo mozesz tez dostac wiecej, wiec zaden to argument,

    Niestety, w DB wiecej nie dostaniesz (w innych bankach tego nie badalem
    ale spodziewam sie, ze jest podobnie) a jedynie skroca Ci okres kredytowania

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 20. Data: 2009-05-04 18:58:35
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Laphroaig pisze:
    > W bankach, ktore odwiedzilem (DB, Nordea, DnB Nord, mBank) obowiazuje
    > taka zasada jak opisalem wczesniej. Czyli w momencie wyplaty mozesz
    > dostac mniej niz Ci potrzeba.
    to złe banki odwiedziłeś...