  • 11. Data: 2008-05-04 14:48:30
    Temat: Re: Kredyt gotówkowy dla małych firm
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:fvke5k$ckv$1@flis.man.torun.pl...

    > Piszę o oprocentowaniu typu 5% w nieseksualnym stosunku rocznym.

    Taka stopa jest nizsza od WIBOR-u jak i stopy referancyjnej NBP, wiec
    pozyskiwanie srodkow w taki sposob ma sens ekonomiczny. Dodatkowo banki
    oferujac oprocentowanie zblizone do stopy referencyjnej chca przy okazji
    pozyskac nowych klientow do x-sellu.

    MK

  • 12. Data: 2008-05-04 14:52:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > Eeeee, w rzeczwistym świecie różnie to bywa. Takie regułki się
    > niekoniecznie sprawdzają. :-)

    Nie dla banku. Jesli pozyczam pieniadze to chce miec pewnosc, ze ten kto
    pozycza ma taka plynnosc finansowa zeby mogl splacac raty (oplaciwszy
    wczesniej ZUS, US, pensje pracownikow). Pozyczajac wlasne pieniadze mozesz
    wziac na siebie wyzsze ryzyko, ale banki pozyczaja cudze pieniadze i
    bardziej niz o wlasne musza dbac.

    MK

  • 13. Data: 2008-05-04 14:57:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" fvkibn$3ei$...@i...gazeta.pl

    > Taka stopa jest nizsza od WIBOR-u jak i stopy referancyjnej NBP, wiec
    > pozyskiwanie srodkow w taki sposob ma sens ekonomiczny.

    Podobnie ekonomicznie uzasadniony może być debet.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2008-05-04 15:16:37
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > wczesniej ZUS, US, pensje pracownikow). Pozyczajac wlasne pieniadze mozesz
    > wziac na siebie wyzsze ryzyko, ale banki pozyczaja cudze pieniadze i

    Bank jest tu o tyle bezradny, że księgowo to ja mogę w każdej chwili wykazać
    gigantyczną nadpłynność, choćby pożyczając spółce, której udziały posiadam,
    własne środki (nieopodatkowane PCC). Z kolei jak firma nie jest na księgach
    handlowych (czyli jest na KPIR) to już w ogóle pełna dowolność w kreowaniu
    odpowiedniego wyniku w ciągu roku podatkowego. Do sytuacji rzeczywistej
    firmy, może się to jednak mieć nijak. Podobnie w przeciwną stronę. Miałem na
    myśli tylko to, że w przypadku niezbyt wielkich firm, wskaźniki płynności są
    de facto "o kant dupy rozbić" przy odrobienie zaangażowania i inteligencji.
    A w jakieś dogłębne analizy w przypadku kilkudziesięciu tysięcy złotych
    raczej nikt się nie będzie wdawał, a jak będzie to są inne banki. :-)

    marekz

  • 15. Data: 2008-05-04 15:23:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A w jakieś dogłębne analizy w przypadku kilkudziesięciu tysięcy złotych
    > raczej nikt się nie będzie wdawał, a jak będzie to są inne banki. :-)

    Racja... odrazu odrzuci wniosek :).

    MK

  • 16. Data: 2008-05-04 15:32:46
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Racja... odrazu odrzuci wniosek :).

    Praktyka w przypadku BGŻ oraz BPH przed fuzją mówi, że jak wykażesz dodatni
    wynik, choćby to było plus tysiąc złotych za jakiś kwartał, to już ci będą
    truć dupę żebyś wziął kredyt obrotowy (czyli de facto gotówkowy) na 100k+
    zł. Poważnie. W Fortisie też, choć na mniejszą kwotę. :-) To w przypadku
    spółki kapitałowej.

    A w przypadku 1-os d-g, to chyba BRE za samo istnienie daje 10k?
    Przynajmniej teoretycznie, bo w praktyce nie przetestowałem.

    marekz

  • 17. Data: 2008-05-04 16:19:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A w przypadku 1-os d-g, to chyba BRE za samo istnienie daje 10k?
    > Przynajmniej teoretycznie, bo w praktyce nie przetestowałem.

    W tym przypadku jest badana zdolnosc kredytowa osoby fizycznej... czyli to
    co znajduje sie w BIK-u. Tak naprawde jest to produkt dla osoby fizycznej
    prowadzacej DG. W poscie rozpoczynajacy watek byla mowa o malej firmie, ale
    mniejsza o to. IMHO szanse sa bardzo male.

    MK

  • 18. Data: 2008-05-05 22:28:53
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bzdury opowiadasz, od wieków nazywa się to kredyt obrotowy czy podobnie, od kondycji
    do cash flow droga całkiem daleka.
    JaC

    -----

    > Jesli firma potrzebuje pozyczki gotowkowej to oznacza, ze jej kondycja jest
    kiepska, wiec szanse sa marne.

  • 19. Data: 2008-05-05 22:43:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:fvo1ls$fod$1@news.wp.pl...
    > Bzdury opowiadasz, od wieków nazywa się to kredyt obrotowy czy podobnie,
    > od kondycji do cash flow droga całkiem daleka.

    Pokaz firme w dobrej kondycji bez plynnosci finansowej :).

    MK

  • 20. Data: 2008-05-05 22:46:44
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Pokaz firme w dobrej kondycji bez plynnosci finansowej :).

    Optimus, JTT... :-) Inne, mniejsze i mniej znane, za to bardziej liczne...
    :-)

    marekz