  • 1. Data: 2005-08-20 17:26:22
    Temat: Kredyt hipotecznyna 40000 w zlotowkach,czy CHF
    Od: "Alec" <p...@o...pl>

    Witam !
    Temat jak czytam grupe to juz przerabiany nie raz,ale ja mam ciagle
    dylemat !!
    Musze wziac kredyt na zakup mieszkania i co rozmawiam z bankiem to kazdy
    mowi co innego.
    Planuje wziac kredyt hipoteczny w PTF (www.ptf.pl) w wysokosci 40 000
    (wplata 5250 zl - nie place wowczas ubezpieczenia, przy wplacie min 10%) na
    15 lat i na dzien dzisaijszy chyba w CHF - oprocentowanie 3,36 (rata
    malejaca).
    Przedstawiciel bankowy jeden mowi, ze przy tak niskim kredycie to lepiej
    wziac w zlotowkach, bo frank stosunkowo nisko stoi i moze zdrozec np po
    wyborach,ale zawsze to ryzyko podejmuje kredytobiorca ..
    Czy moze ktos bral podobny kredyt i przerabial taka kwestie - bede
    bardzo wdzieczny za jakas sugestie

    PS. BOŚ ma promocje na 1.8%,ale trzeba czekac okolo miesiaca na udzielenie
    kredytu, poniewaz jest tak wielkie zainteresowanie,a ja niestety musze
    uruchomic kredyt 5 wrzesnia.

  • 2. Data: 2005-08-20 17:57:58
    Od: trainer <t...@p...org>

    pozostaje ci chyba rozpisać wszystko w arkuszu kalkulacyjnym, i
    przebadać wrażliwość modeli na: wahania kursu, np. wzrost CHF/PLN o 20%
    wzrost oprocentowania w CHF i w PLN,
    najlepiej jeszcze by było mieć prawdopodobieństwa, że dany kolejny
    scenariusz się sprawdzi, ale to jest właśnie jądro modelu, które
    będziesz musiał przyjąć sam, bo nikt nie jest pewny na 100%, w jakim
    kierunku potoczą się sprawy (wtedy nie byłoby analityków wypowiadających
    się o trendach na giełdzie, bo lataliby prywatnymi odrzutowcami i
    graliby w golfa z Billem Gatesem)
    Ewentualnie czasami pisujący tutaj Jacek Maliszewski ma trafne
    spostrzeżenia na temat rynku walutowego - warto czytać - czy stosować?
    to już jest twoja odpowiedzialność;

    niestety poza tymi uwagami natury ogólnej nie jestem w stanie zapodać ci
    konkretnych wyników żadnej symulacji, ponieważ na razie nie jestem
    zainteresowany kredytem

    pozdro
    trainer

  • 3. Data: 2005-08-20 23:33:19
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Planuje wziac kredyt hipoteczny w PTF (www.ptf.pl) w wysokosci 40 000

    a jaką PTF ma prowizję? Bo dla kredytów samochodowych - 8%!! Jest to
    wprawdzie doliczane do kwoty kredytu wiec od razu nie musisz tego płacić,
    ale w konsekwencji i tak ta prowizję zapłacisz tylko razem z ratami kredytu.

    JerzyR

  • 4. Data: 2005-08-21 13:14:41
    Od: "Alec" <p...@o...pl>

> [...]
    > wprawdzie doliczane do kwoty kredytu wiec od razu nie musisz tego płacić,
    > ale w konsekwencji i tak ta prowizję zapłacisz tylko razem z ratami

    Prowizja jaka sobie pobiera PTF to jest 600 zl (1,5%) i jest to kwota, ktora
    jest doliczna do kredytu .