  • 41. Data: 2019-11-16 01:01:33
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: z <...@...pl>

    > Lubisz, gdy ktoś myśli za Ciebie? Masz prawo - ale nie narzucaj tego
    > wszystkim.

    Głosowałeś za wejściem do UE. Bo ja nie.
    Ale gram w grę do której jestem zmuszany.
    Widziały gały co wrzucały do urny.

  • 42. Data: 2019-11-16 01:05:51
    Od: z <...@...pl>

    > Natomiast jeśli ktoś nie miał zdolności w PLN, to może trzeba było
    > chwilę poczekać? Może ceny tak by wtedy nie rosły?

    Jeśli delikwent nie miał zdolności w PLN to jakim cudem znajdowała się w
    CHF przy ryzyku kursowym o którym bardzo dobrze wiedział bank.

    Jak to się ma do dbałości o lokaty depozytariuszy? Przecież może
    przestać spłacać jak kurs poszybuje.
    Taka nieostrożność?
    Dyrekcje takich banków powinny polecieć na PYSK

    Może daj już spokój bo nowych argumentów nie wymyślasz a stare są tylko
    śmieszne.

  • 43. Data: 2019-11-16 01:10:46
    Od: z <...@...pl>

    > Przecież to można łatwo sprawdzić, nie musisz tego brać na wiarę.
    > Dla Ciebie każdy, komu nie podoba się przegięcie w żadną stronę, jest
    > automatycznie bandytą?

    To nie jest żadne przegięcie tylko powrót do NORMALNOŚCI.
    Prawa trzeba przestrzegać. A jak się nie ma pewności to trzeba było
    wypłacać te franki. Tak ciężko było na to wpaść?
    A ... że wtedy trzeba by było je fizycznie kupić a to kosztuje?
    Takie życie.
    :-)

  • 44. Data: 2019-11-16 01:16:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 22:19, Marcin pisze:

    > Zalezy. Kredyt byl wyplacony w PLN ale splata wszystkich rat (plus
    > nadplaty kapitalu) sa w Euro. Obecnie kupowanym w internetowym kantorze
    > i przelewanym na rachunek techniczny do splat kredytu. Na samym poczatku
    > gdy bank mial jeszcze oddzialy to nawet zdazylo sie wplata gotowkowa z
    > kantoru stacjonranego.

    To nie istotne. Istotne jest wypłacenie kredytu w złotówkach a wartość
    kapitału waloryzowana wg wewnętrznej tabeli banku.

    TAK NIE BYŁO WOLNO ROBIĆ. To wystarcza aby uznać umowę za nieważną.

    A jak to potem wykonywał spłaty to już tylko pochodna powyższego
    złamania PRAWA

  • 45. Data: 2019-11-16 12:07:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 17:07:49 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    Może to nie jest wielka różnica, ale w ogóle chyba jest.
    > I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    > stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego
    > kredytu)

    Że niby 1-2%to cały zysk z indeksowanego?
    Np w 2007 bank wypłacił Kowalskiemu 220tys zł, W umowie jest 100tys chf ale żadnych
    chf bank wtedy nie miał bo i po co.
    Przyjmijmy że na 30lat rata w umowie była 300chf)
    Jak frank był po 2,2 bank dostawał od Kowalskiego raty po 660zł, jak frank skoczył do
    4 zl bank dostawał raty po 1200zł
    Myślę ze taki Kowalski od 2007 roku do dzisiaj już bankowi oddał ze 180tys zł(z
    250tys pożyczonych) a jeszcze 18lat oddawać będzie
    Gdzie tu zysk banku 1-2%?
    Mam wgląd w kilka spraw frankowiczów i przy składaniu pozwu podstawowy dokument to
    "zestawienie wpłat" czyli ile od początku kredytobiorca co miesiąc rat płacił, po
    jakim kursie bank przeliczał itp
    Raiffaisen dla umów dawnego Polbanku za taki dokument 200zł domaga się a historii
    wpłat w systemie transakcyjnym nie udostępnia.
    W przyszłym tygodniu mogę ściągnąć dokładne dane ale jeśli mnie pamięć nie myli to
    własnie dla 260tys zł(w umowie franki oczywiście)z 2007 do dzisiaj kredytobiorca
    spłacił ok 180 tys. A kredyt na lat 30.

  • 46. Data: 2019-11-16 17:46:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > A cóż w tym takiego niezwykłego? Że banki mniej zarobią?
    > Przypominam że rentowność w Polsce jet nadal wyższa niż w Niemczech.

    A co to ma do rzeczy? Problemem jest brak elementarnej sprawiedliwości,
    i to na samej górze.

    > Nawet do więzienia nikt nie pójdzie jak w AMBER GOLD.

    A co to ma do rzeczy?

    > Na świecie ciągle ktoś ponosi karę często za czyny niezawinione.
    > Firmy, korporacje, nawet całe grupy społeczne...

    I dobrze Ci z tym? Bo mi nie.

    > TUTAJ WINA JEST i BĘDZIE KARA. Będzie mniejsza jak banki same zaczną
    > proponować ugody. Myśleć panowie BANKIERZY MYŚLEĆ ;-)

    Pisz do bankierów, bo tu nie ma raczej żadnego (przynajmniej
    zabierającego głos).

    > Głosowałeś za wejściem do UE. Bo ja nie.

    Owszem, i akurat tego nie żałuję. Ale co to ma do rzeczy? Chyba że
    chcesz pokazać, że UE też nie jest bez wad. Nigdy nie miałem
    wątpliwości.

    > Jeśli delikwent nie miał zdolności w PLN to jakim cudem znajdowała się
    > w CHF przy ryzyku kursowym o którym bardzo dobrze wiedział bank.

    Twierdzisz że nie potrafisz tak prostej sprawy zrozumieć?
    Zdolność kredytowa jest wyższa wtedy, gdy (względny) koszt kredytu
    jest niższy. Nie trzeba do tego żadnego cudu, wystarczy elementarna
    przyzwoitość.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2019-11-16 18:14:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Że niby 1-2%to cały zysk z indeksowanego?

    Nie napisałem tak. Napisałem "nawet jeśli", czyli dopuszczam taką
    możliwość, ale tak nie twierdzę - bo skąd miałbym wiedzieć?

    > Np w 2007 bank wypłacił Kowalskiemu 220tys zł, W umowie jest 100tys
    > chf ale żadnych chf bank wtedy nie miał bo i po co.

    Np. po to, że jeśli CHF stanieje (a tak się działo), to żeby nie został
    na lodzie, a zarząd w pierdlu (tu akurat pewnie warunek spadku CHF nie
    byłby nawet konieczny).

    Kalkulacje pomijam bo są oparte na fałszywych założeniach.
    Gdyby bank (czy ktokolwiek) wiedział, że CHF pójdzie w górę, to by sobie
    nie zawracał d* jakimiś głupimi kredytami na 30 lat, tylko by po prostu
    obstawił odpowiednie pozycje na rynku walutowym i tyle. Zarobek 1000x
    większy w znacznie krótszym czasie.

    Zresztą, nie musiałby nawet wiedzieć. Wystarczy, że szansa na jeden
    kierunek byłaby statystycznie istotnie większa niż na drugi.

    BTW czasem takie rzeczy się zdarzają.

> [...]
    > Raiffaisen dla umów dawnego Polbanku za taki dokument 200zł domaga się
    > a historii wpłat w systemie transakcyjnym nie udostępnia.

    To nie jakoś bardzo ładnie, a może nawet bardzo brzydko - ale to
    zupełnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2019-11-16 18:33:12
    Od: z <...@...pl>

    Problemem jest brak elementarnej sprawiedliwości,
    > i to na samej górze.

    A Ty co? Komunista? :-)

    Sprawiedliwości nie było nie ma i nie będzie.

    Ciągle ktoś kogoś wyzyskuje i robi w bambuko.
    Rządy, korporacje, państwa, cwańsze nacje (wiesz o jakiej myślę;-) )
    Związki zawodowe, fundacje i banki.

    Jedyna sprawiedliwość na jaką możesz liczyć to że za złamanie prawa
    wszyscy będą karani WSZYSCY albo że będziesz dojony na podobnym poziomie
    jak WSZYSCY

    > A co to ma do rzeczy?

    Bo bank to takie Amber Gold. Tylko że ma gwarancje państwa.

    Też kłamie (że ma franki) też obraca nieistniejącym pieniądzem,
    (pożyczanie już pożyczonego długu) i też nie jest w stanie oddać tego co
    wziął od klienta.

    DOTARŁO? ;-)

    > I dobrze Ci z tym? Bo mi nie.

    Może się oflaguj albo podpal. Ja pozostanę na tym że jak ktoś złamał
    prawo (może i głupie) to ma ponieść taką samą karę jak inni za swoje czyny.

    Oczywiście można mu karę odłożyć, rozłożyć na raty, tak dobrodusznie...
    ALE KARA MUSI BYĆ. Również ze powodów prewencyjnych.

    Pisz do bankierów, bo tu nie ma raczej żadnego (przynajmniej
    > zabierającego głos).

    Ale mózgi wyprane propagandą piszą ;-)

    > Owszem, i akurat tego nie żałuję. Ale co to ma do rzeczy? Chyba że
    > chcesz pokazać, że UE też nie jest bez wad. Nigdy nie miałem
    > wątpliwości.

    Jeśli się zgadzamy że UE może nadawać sobie prawa i mamy posłusznie
    stosować wyrocznię TSUE...
    TO RÓBMY to za każdym razem. Albo rybki albo akwarium ;-)

    Nie zgadzam się z tym ale wybiórczość będzie przyśpieszeniem staczania
    się w dół unijnego bagna.

    Chociaż...

    Może lepiej wcześniej to coś zaorać i wrócić do normalności? ;-)

    > Zdolność kredytowa jest wyższa wtedy, gdy (względny) koszt kredytu
    > jest niższy. Nie trzeba do tego żadnego cudu, wystarczy elementarna
    > przyzwoitość.

    Czy przy ustalaniu zdolności kredytowej nie bierze się w bankach ryzyka
    lub ryzyk które mogą powodować że kredyt zostanie ZŁYM KREDYTEM???

    Banki nie biorą tego pod uwagę?

    Jeśli tak to działanie mega NIEPROFESJONALNE

    Inwestorzy i "lokatorzy" kasy wiedzą że o tym i nie protestują?

    NIEDOBRZE ;-)

  • 49. Data: 2019-11-17 10:25:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2019 23:28:12 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale marże poniżej 1% to jest okolica pokrycia strat związanych ze złymi
    > kredytami. Która prowizja?

    Przy kredycie masz jednorazowa prowizje (rozlozona na raty),
    stope oprocentowania i marze dodatkowa.

    > Tzn. z gorszą tabelą - pewnie tak. Zwłaszcza jeśli wcześniej nie było
    > takich sztuczek, albo nie było to oczywiste.

    Nie bylo kredytow pseudowalutowych, to i nie bylo takich tabel :-)

    Ktos sobie przypomni, kiedy sie pojawily ?

    > Wątpię. Kary powinny być sprawiedliwe - nie tak jak w ZSRR, że za
    > wszystko kara całkowita. Powinno być tak, że takie praktyki nie
    > powinny się opłacać, ale nie powinno być tak, że wszyscy uciekają za
    > granicę, bo a nuż się czymś narażą.

    > Jakbym był taką firmą, i by mi wycięto taki "numer" (albo w ogóle
    > czułbym się takim zagrożony), to bym zlikwidował firmę (być może
    > przenosząc ją za granicę).

    No coz, wielu tak robi, ale z bankiem to akurat nielatwa sprawa.

    Podatek od bankow, podatek od galerii ... zobaczymy, co pisowi z tego
    wyjdzie.

    A tak swoja droga - przy te skali strat ... nie taniej byloby
    odstrzelic jakiegos polityka?
    Niekoniecznie doslownie - jakas lapowka, prostytutka, nieletnia,
    wypadek po pijaku, ech ci Polacy tacy niezorganizowani ...
    zaraz ... a tasmy to co ?

    J.

  • 50. Data: 2019-11-17 10:27:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2019 22:28:15 +0100, Marcin napisał(a):

    > Niby nie jest. Ale kurs Euro do PLN sie niewiele zmienil w porownaniu do
    > zmian kursu CHF do PLN.

    Az tak niewiele to nie.

    >To i ewentualna kwota do uzyskania znacznie mniejsza.

    Odsetki byly wieksze, a tu grozi uniewaznienie :-)

    J.