    From: Marek <m...@x...wp.pl>
    Subject: Kredyt na działkę a potem drugi na budowę?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 26 Jul 2010 10:18:27 +0200

    Witam, sytuacja ma się tak, że mam na oku bardzo fajną działkę, ale musze
    kupic teraz. Budować z wielu względów chcę za rok-dwa. Mam około 30% wkładu
    własnego. Jak to rozegrać, żeby było jak najtaniej i jak najprościej. Bo
    rozumiem, że inny bank potem przy braniu kredytu na budowę nie będzie
    chciał się dopisać jako drugi do hipoteki. Natomiast bank wybrany do
    kredytu na działkę niekoniecznie będzie dobrym wyborem dwa lata później,
    przy kredycie na dużo większą kwotę, w innych realiach ekonomicznych, z
    mniejszym procentowo wkładem własnym itd. Jak to ugryźć sensownie? Czy ktoś
    miał taki sam problem?

    Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to kredyt z jak najmniejszą prowizją i
    jak najmniejszym kosztem przedterminowej spłaty, w dodatku najlepiej w
    złotówkach, żebym w momencie, kiedy będę chciał go spłacić drugim kredytem,
    nie był uwięziony przez wzrost kursu i tym samym kapitału. Tylko niestety
    banki niespecjalnie chcą takie kredyty dawać - marża, prowizja i kara za
    przedterminową spłatę - niestety co najwyżej jeden z tych czynników może
    być naraz korzystny, tak mi wychodzi z pobieżnego skanu rynku.

    Ale może są na to jakieś patenty? Sytuacja nie jest chyba jakaś bardzo
    nietypowa.

    P.S. Samodzielna spłata całości kredytu na działkę przed braniem kolejnego
    na budowę raczej nie wchodzi w grę, nie będę miał tyle kasy.