    From: "Marcin Serkiz" <c...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt nie przez bank tylko przez firme finansowa
    Date: Tue, 21 May 2002 15:59:32 +0000 (UTC)

    Witam!

    Potrzebuje wziac kredyt w kwocie ok. 12 tys. zl. Wiem, ze banki moga mi
    takiej kwoty nie udzielic dlatego zainteresowalem sie oferta firm zajmujacych
    sie finansami, ktore takie kredyty udzielaja (chodz tu np. o Krajowa Agencje
    Wspierania Przedsiebiorczosci GROSZ, czy Ogolnopolski Program "Raty dla
    kazdego Polaka").
    Warunkiem uzyskania takiego kredytu jest przedstawienie dwoch dowodow
    tozsamosci, podpisanie umowy oraz... wplata (z gory!) kwoty od 350zl do 750zl
    (w zaleznosci od firmy). Na decyzje (sprawdzaja czy nie bylo sie karanym, czy
    nie jest sie objetym postepowaniem windykacyjnym itp.) czeka sie ok. 2-3
    tygodni po czym podpisujemy weksel i kwota kredytu jest przelewana na nasze
    konto. W przypadku decyzji odmownej kwota wplacona przy podpisaniu umowy
    zostaje nam zwrocona, bynajmniej tak twierdza w tych biurach.

    Bardzo mnie to wszystko zastanawia.
    Dlaczego nie chca zadnych zabezpieczen (tylko weksel)???
    Nie sprawdzaja zdolnosci finansowych????
    I najwazniejsze: Ich ogloszen nie widzialem w zadnej ogolnopolskiej gazecie.
    Tylko w lokalnym warszawskim Metropolu, Dzien Dobry czy Gazecie Bezplatnej. Z
    reguly te ogloszenia pojawiaja sie na jakis okres, a pozniej znikaja.

    Reasumujac mam powazne obawy co do tych firm i jakos nie bardzo wierze w ich
    zapewnienia, ze wszystko jest tak jak powinno byc, czyli OK.

    Moze ktos z Was mial do czynienia z podobnie dzialajaca firma??? A moze z ta
    sama??? A moze z tym procederem i moze cos o tym napisac i poradzic???

    Bardzo prosze i z gory dziekuje za pomoc!!!!

    Pozdrawiam
    Marcin Serkiz