  • 1. Data: 2006-08-27 15:21:50
    Temat: Kredyt z oszczedzaniem
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Co sadzicie o ofertach typu kredyt z oszczedzaniem, np:
    http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Menu
    3&news_cat_id=236&layout=1

    Czy taki produkt wnosi jakas wartosc dodana w stosunku do sytuacji,
    gdybym ta sama kwote inwestowal w fundusze gdzie indziej?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-08-27 17:19:35
    Temat: Re: Kredyt z oszczedzaniem
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Marcin" <k...@k...de> wrote in message

> [...]
    >
    > Czy taki produkt wnosi jakas wartosc dodana w stosunku do sytuacji,
    > gdybym ta sama kwote inwestowal w fundusze gdzie indziej?

    Chyba nie biorąc pod uwagę prowizje dla pośredników i ich zleceniodawców oraz
    uwiązanie się na lata w inwestycje u nich.
    Dla mnie ciekawiej wygląda KH z opcja bilansowania np. w MBank, Multibank, PKO
    BP, PeKaO S.A + korzystanie z własnego rozumu.

    TomekD

  • 3. Data: 2006-08-27 19:01:53
    Od: z...@p...onet.pl

    Wpisywanie PKO BP i PeKaO SA do tych z mechanizmem bilansujacym wydaje mi sie
    kpina. Wybacz, ale warunki tego kredytu sa nie do zaakceptowania dla osob,
    ktore jak nazywasz "posluguja sie rozumem".

    Co do kredytow oszczednosciowych. Jesli faktycznie masz zamiar rzetelnie
    oszczedzac przez caly okres splaty, to takie rowiazanie jest ciekawe. A czy
    lepsze od samodzielnego oszczedzania w funduszach, to zalezy juz od oferty. Po
    pierwszy czy zyskujesz cos na kredycie (nizsze oprocentowanie). Moze sie
    okazac, ze kredyt jest oszczednosciowy ale oprocentowanie zupelnie nierynkowe.
    Po drugie jakie masz mozliwosci inwestowania. Nie daj sie wpuscic w koniecznosc
    inwestowania w jeden fundusz.
    Jesli i jedno i drugie jest OK, to mozesz w to wchodzic.
    Jesli nie, to sam znajdz tani kredyt a roznice w ratach inwestuj w program
    (jesli chcesz to robic dlugo i systematycznie) lub bezposrednio w fundusze
    (jesli nie wiesz jakie srodki i jak dlugo chcesz wkladac).

  • 4. Data: 2006-08-27 20:08:09
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    <z...@p...onet.pl> wrote in message
    > Wpisywanie PKO BP i PeKaO SA do tych z mechanizmem bilansujacym wydaje mi sie
    > kpina. Wybacz, ale warunki tego kredytu sa nie do zaakceptowania dla osob,
    > ktore jak nazywasz "posluguja sie rozumem".

    Ale tak z ciekawości, możesz napisać w paru słowach dlaczego ?

    TomekD

  • 5. Data: 2006-08-27 22:13:04
    Od: z...@p...onet.pl

    Dokladnie w paru:
    Poniewaz kazdy z nich za przyjemnosc korzystania z "rachunku bilansujacego"
    kaze sobie placic jak za zboze. PKO BP podnosi marze o 1 p.p. o PeKaO SA o 2 a
    nawet 2,5 p.p.

  • 6. Data: 2006-08-28 05:36:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Aug 2006 00:13:04 +0200,
    osoba podpisana: z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl>
    napisała:
> [...]
    > kaze sobie placic jak za zboze. PKO BP podnosi marze o 1 p.p. o PeKaO SA o 2 a
    No i przepraszam, co Cię tak dziwi ? Trzeba po prostu siąść i
    przeliczyć. Bilansowanie nie jest dla każdego.

    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 7. Data: 2006-08-28 11:21:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bilansujacego"
    > kaze sobie placic jak za zboze. PKO BP podnosi marze o 1 p.p. o

    A co w tym dziwnego? Pekao na samym poczatku chyba nie roznicowalo
    marzy, co dopiero bylo dziwne.... Byc moze uleglo to zmianie.
    mBank i Multi radza sobie w inny sposob... No i jest jeszcze
    oferta ING (tam chyba jest nienegocjowalna wysoka marza, okolo
    4%).

    marekz

  • 8. Data: 2006-08-28 22:08:41
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message
    > [...]No i jest jeszcze oferta ING (tam chyba jest nienegocjowalna wysoka
    > marza, okolo 4%).

    Marku,
    w ING to chyba 'pożyczka hipoteczna' a nie kredyt - nie dostaniesz go/jej na
    zakup a jedynie pod zabezpiecznie posiadanej już nieruchomości.
    Chyba że coś się zmieniło....

    TomekD

  • 9. Data: 2006-08-28 22:17:21
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    <z...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kaze sobie placic jak za zboze. PKO BP podnosi marze o 1 p.p. o PeKaO SA o 2 a

    Jeżeli 'posługiwać się rozumem' to mozna przeliczyć czy dodatkowa marża będzie
    opłacalna czy nie.
    Choćby sytuacje kiedy można było korzystać z ulg równoważąc kredyt na 100% czy
    też traktować najtańszy kredyt na rynku jako 'poduszkę' a nie szukać w panice
    droższych rozwiązń kredytowych jak by okazały się potrzebne.
    Wszystko zależy od okoliczności...

    TomekD

  • 10. Data: 2006-08-29 10:47:16
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ecvphc$2bi$1@news.onet.pl...

> [...]
    > w ING to chyba 'pożyczka hipoteczna' a nie kredyt - nie
    > dostaniesz go/jej na zakup a jedynie pod zabezpiecznie

    Tak, tak, masz racje, pozyczka hipoteczna, wiec w pewien sposob
    wyzsza marza zdobywa dodatkowe uzasadnienie. Choc jesli ma sie
    jaka tam "obrotowa" kase albo sprzedajacy ma do Ciebie maks
    zaufania, to mozna wziac taka pozyczke praktycznie w dniu zakupu
    (tzn. zlozyc wniosek) i wtedy to "prawie jak kredyt". :-)

    marekz