  • 1. Data: 2007-03-04 13:25:03
    Temat: Kto polegnie pod gruzami kredytów mieszkaniowych?
    Od: p...@p...onet.pl

    http://biznes.interia.pl/news?inf=878258

    Marcin

  • 2. Data: 2007-03-04 13:43:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p...@p...onet.pl writes:

    > http://biznes.interia.pl/news?inf=878258

    To chyba jakis tekst sponsorowany przez wspomniany w nim bank(i).

    "Drobne" ubezpieczenie w wysokosci 1-2% sumy kredytu.
    Moze niech zaczna zachwalac banki udzielajace najdrozszych kredytow
    przy jak najwiekszych zabezpieczeniach, bo przeciez takie ponosza
    najmniejsze ryzyko.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2007-03-04 13:58:23
    Od: "gg" <g...@m...com>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > To chyba jakis tekst sponsorowany przez wspomniany w nim bank(i).

    ten artykul to stek bzdur. Jak bank ma podwyzszyc oprocentowanie jak
    wyliczne jest np ze stalej marzy i wiboru lub liboru?
    Aczkolweik nie neguje mozliwosci wystapienia krachu na rynku nieruchomosci
    bo to balon. Jezeli ktos zakupil mieszkanie lub dom dla siebie a nie
    spekulacyjnie to raczej mu to lotto. tak jak mi; pomimo ze moja nieruchomosc
    zdrozala, od zakupu rok temu, 3,5x.

    --
    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2007-03-04 21:15:54
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    gg wrote:

> [...]
    > bo to balon. Jezeli ktos zakupil mieszkanie lub dom dla siebie a nie
    > spekulacyjnie to raczej mu to lotto. tak jak mi; pomimo ze moja nieruchomosc

    No właśnie moi rodzice się wyprowadzają i mógłby odkupić od nich
    mieszkanie, że tak powiem swoje rodzinne strony ale czysto
    "spekulacyjnie" suma nie jakaś powalająca bo około 100k ale tak czytam i
    właśnie sam już nie wiem co myśleć.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-03-04 22:23:58
    Od: "gg" <g...@m...com>

    Użytkownik "Bartosz 'bart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:esfcua$hbn$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > suma nie jakaś powalająca bo około 100k ale tak czytam i właśnie sam już

    W skrócie - spekulacyjnie nie kupuje się na kredyt. Wtedy nie ma ryzyka że
    musisz sprzedać żeby np splacic kredyt - a tu kasy malo bo balon pękł i ceny
    poleciały na pysk.

    --
    pozdr
    P.

  • 6. Data: 2007-03-04 22:29:25
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    gg wrote:

    > W skrócie - spekulacyjnie nie kupuje si? na kredyt. Wtedy nie ma ryzyka ?e
    > musisz sprzedaae ?eby np splacic kredyt - a tu kasy malo bo balon p?k? i ceny
    > polecia?y na pysk.

    Ano fakt, ale to uczucie bycia magnatem nieruchomościowym - bezcenne ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-03-05 12:39:40
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > ten artykul to stek bzdur. Jak bank ma podwyzszyc oprocentowanie jak
    > wyliczne jest np ze stalej marzy i wiboru lub liboru?
    W niektórych umowach kredytowych jest wpis o tym,że bank może zarządać np
    wcześniejszej spłaty kredytu
    jeżeli uzna,że kredytobiorca jest niewypłacalny, lub gdy koszt nieruchomości
    nie zaspokoi roszczeń.
    Istnieje również dziesiątki sposobów podniesienia % bez formalnego
    podnoszenia.Wprowadzając np. dodatkowe opłaty za obsługę, prowadzenie, monit
    czy obojetnie za co. Już banki coś wymyślą:((
> [...]
    > bo to balon. Jezeli ktos zakupil mieszkanie lub dom dla siebie a nie
    > spekulacyjnie to raczej mu to lotto. tak jak mi; pomimo ze moja
    Nie do końca tak. Jak spadki bądą duże to bardziej się opłaci oddać
    nieruchomość bankowi niż dalej ciągnąć kredyt...I kupić na konkubinę,
    stryjka, rodziców podobne mieszkanie np. 2x taniej.

  • 8. Data: 2007-03-05 13:28:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2007 13:39:40 +0100,
    osoba podpisana: Pawel <p...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > Nie do końca tak. Jak spadki bądą duże to bardziej się opłaci oddać
    > nieruchomość bankowi niż dalej ciągnąć kredyt...I kupić na konkubinę,
    Oczywiście wiesz, że jak pożyczyłeś z banku 250 tys. PLN i oddasz
    mieszkanie, z którego bank wyciągnie 150 tys. , to dalej będziesz mu
    wisiał 100 tys. ?
    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 9. Data: 2007-03-05 15:13:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Oczywiście wiesz, że jak pożyczyłeś z banku 250 tys. PLN i oddasz
    > mieszkanie, z którego bank wyciągnie 150 tys. , to dalej będziesz mu
    > wisiał 100 tys. ?

    Problem jest tez taki, ze gdyby naprawde nastapily jakies spadki
    (co nie jest moim zdaniem bardzo prawdopodobne, ale kto to moze
    wiedziec), to realny scenariusz jest taki:
    - pozyczka (100%) byla na 250 tys.
    - 25 tys splacone, zostalo 225 tys (pomijam tu kwestie odsetek)
    - mieszkanie warte 150 tys.
    - bank (komornik) sprzedaje je za 75 tys. (to wcale nie jest tak
    tanio bez spadkow, a przy spadkach moze byc gorzej, bo takich
    przypadkow byloby pewnie wiecej).

    Generalnie wszystko, co jest zwiazane z komornikiem i licytacjami,
    to jest duuuza strata.

    Aczkolwiek nieco zmodyfikowany scenariusz wyglada lepiej:
    - pozyczka 250 tys.
    - 25 tys splacone.
    - mieszkanie warte 500 tys.
    - spadek o 1/4 daje w koncu 375 tys.

    Pensje podobno rosna rekordowo - nie spodziewalbym sie raczej spadkow
    w najblizszym czasie, a pozniej - moze nie byc tak zle. Ale kto to tam
    moze wiedziec.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-03-05 15:16:16
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > Oczywiście wiesz, że jak pożyczyłeś z banku 250 tys. PLN i oddasz
    > mieszkanie, z którego bank wyciągnie 150 tys. , to dalej będziesz mu
    > wisiał 100 tys. ?
    Nie do końca tak jeżeli sejm przyjmie ustawę o upadłości konsumentckiej
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1531,nie-tylko-f
    irmy-lecz-i-osoby-fizyczne.html
    Odnośnie cen nieruchomości jeszcze jeden link
    http://biznes.onet.pl/5,1395979,prasa.html