  • 1. Data: 2004-11-30 18:30:31
    Temat: Re: Który bank odpowiada za przelew?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Maxiuca napisał(a):
    > [...] ale od kiedy KIR robi juz tylko przelewy przez elixir, to
    > zazwyczaj jak przelew wyjdzie rano, to dochodzi juz popołudniu, albo
    > najpóżniej następnego dnia. Troche sprzedaje i kupuje na allegro i nigdy
    > mi się nie zdarzyło, żeby przelew szedł dłużej niż 2 dni. KIR obrabia
    > wszystko w przeciągu jednej sesji, więc odpowiedzialne za opóżnienia są
    > głownie banki, bo nie potrafią księgowac tego co im KIR dostarcza. I
    > jakby to szło do BOŚ, PKOBP czy PEKAO to bym się nie zdziwił, ale z
    > inteligo do mbanku??

    Bez przesady. Zlecałem przelew w oddziale BOŚ po godzinie 13-tej do
    mBanku i tego samego dnia wieczorem już był. To raczej właśnie banki
    internetowe przetrzymują kasę, bo skoro przelewy dla klientów są tanie,
    to przynajmniej mogą zarobić na krótkoterminowych lokatach i dlatego tak
    szybko przelewy pomiędzy e-bankami "nie chodzą".

    K.

  • 2. Data: 2004-11-30 23:54:53
    Temat: Który bank odpowiada za przelew?
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Witam,

    mam taki problem. Otoż przelałem dnia 25.11.04 (przelew wyszedł dopiero
    26.11 czyli w piątek, prawdopodobnie rano) pewną kwotę pieniędzy na konto
    mojego znajomego. Do dzisiaj przelew nie doszedł. Został wysłany z Inteligo
    do mBanku. Próbowaliśmy dzisiaj tą sprawe wyjaśnić, ale niestety obydwa
    banki zrzucały na siebie odpowiedzialność. W Inteligo mówili, że jeżeli jest
    zaksięgowane na moim koncie, że przelew wyszedł, to znaczy, że oni
    przekazali go do KIRu i nic więcej nie poradzą. W mBanku powiedzieli, ze to
    nie ich sprawa, bo za przelew odpowiada bank i którego został zlecony. Czyli
    pat totalny. Na szczęście udało się zgłosić reklamacje w mBanku ale nie wiem
    czy to coś przyniesie. Chciałem się więc dowiedzieć jaka instytucja,
    inteligo, mbank czy kir odpowiada za przelew? Jutro będze dzwonił do
    inteligo i spróbuje się dodzwonić do kogoś wyżej niż konsultant. Wcześniej
    dzwonie do rzecznika praw obywatelskich, moze oni coś pomogą. Na jakie
    przepisy się powoływać? Gdzie ich szukać?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    "Nie troll, a BoLo. To coś więcej niż zwykły troll, to ubertroll."
    - Maciej Kaczyński dnia 26.10.2004 na prgkk

  • 3. Data: 2004-12-01 00:07:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maxiuca" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    Nie wiem jak w tym wypadku, ale w takim BPH, to na przykład jak dzisiaj mam
    wypłatę, to pieniądze zobaczę na koncie za jakieś trzy dni - ale z datą
    dzisiejszą. Przynajmniej tak bywało, bo dawno nie śledziłem. Może u nich
    też tak to działa, że jest opóźnienie w księgowaniu.

    Co do zasady reklamacje składa się w banku wysyłającym.

  • 4. Data: 2004-12-01 00:21:25
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

> [...]
    > dzisiejszą. Przynajmniej tak bywało, bo dawno nie śledziłem. Może u nich
    > też tak to działa, że jest opóźnienie w księgowaniu.

    No niby tak, ale od kiedy KIR robi juz tylko przelewy przez elixir, to
> [...]
    do BOŚ, PKOBP czy PEKAO to bym się nie zdziwił, ale z inteligo do mbanku??

    > Co do zasady reklamacje składa się w banku wysyłającym.

    Ok dzieki, to jutro mam batalie nie na żarty...

  • 5. Data: 2004-12-01 02:29:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maxiuca wrote:

> [...]
    > inteligo do mbanku??

    > Ok dzieki, to jutro mam batalie nie na żarty...

    Nie przesadzaj, to że zwykle chodzi dwa dni to wcale nie znaczy, że to
    jest obowiązek banku.
    Poczytaj dokładnie regulaminy obu bankow. Nie pamiętam już szczegółów,
    ale bank zdaje się obiecuje wysłać przelew następnego dnia po złożeniu,
    i zaksięgować następnego dnia po otrzymaniu. To, że robi to wcześniej to
    super, ale nie ma takiego obowiązku.
    Przelew zleciłeś w czwartek, bank ma prawo wysłać go w piątek, nawet
    ostatnią sesją. Nigdzie bank nie gwarantuje ci wysyłki najbliższą sesją.
    KIR z tego co wiem w soboty i niedziele nie pracuje, przelew pojdzie
    wiec w poniedzialek i moze zostac zaksiegowany we wtorek. Jak nie
    dojdzie w środę, to możesz zacząć składać reklamacje.

    Reklamacje składa zlecający przelew w swoim banku, w tym przypadku w
    Inteligo. Tłumaczenie banku, że przelew wyszedł z banku jest dla ciebie
    mało istotne. Bank odpowiada, za to, żeby przelew doszedł, a nie
    wyszedł, a jeżeli błąd nastąpił gdzieś pomiędzy bankami, to ich problem.
    Z tego co wiem banki odpowiadają wówczas solidarnie.