  • 51. Data: 2009-05-01 19:24:35
    Temat: Re: Kupującym 1m2 po 7000 pod rozwagę
    Od: g...@o...pl

    > Tak, ale w Łodzi jest dużo fajnych lasek, a w Twojej mieścinie do wzięcia to
    nie bardzo.
    > Jesteś kawalerem?

    Przecież Łódź w ostatnich 20 latach jest 100 tys. mieszkańców do tyłu. Niedługo
    zostaną tam wyłącznie fajne laski.

  • 52. Data: 2009-05-01 19:56:32
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    wiadomości news:gtfelo$9rm$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Jesteś kawalerem?
    >
    > ===============
    >
    > Procentowo tyle samo

    nie odpowiedziałeś na pytanie ;-)

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 53. Data: 2009-05-02 07:44:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > To Ty chyba masz wyjątkowego pecha :) Owszem jazda solarisem bez klimy
    > (bo jej nie ma) to traumatyczne przeżycie, ale w tych co klima jest to
    > nie spotkałem się, żeby kierowca jej nie włączył.

    Ja się cały czas spotykam. Tak więc widać ja i współpasażerowie oraz moi
    znajomi co częściej używają komunikacji miejskiej mamy wszyscy pecha.

    > Kiedy odstatni raz jechałeś?

    Tydzień temu w niedzielę. Akurat mi się trafił Ikarus.

    > No, tłok jest, ale nie wiem czy naprawdę wolałbym stać w korku. Nawet z
    > klimą.

    Autobus to umie latać i w korku nie stoi ? :) Bo jednak buspasy to
    jednak nie są wszędzie i przeważnie w korku stoi i autobus i samochody.

    --
    Mithos

  • 54. Data: 2009-05-02 09:01:53
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Sprawną komunikację miejską mają praktycznie wszystkie miasta w zachodniej
    Europie. Najgorsza z najlepszych jest chyba w Rzymie. nie ma sensu jechać
    gdziekolwiek w centrum samochodem, bo da się dojechać wszędzie komunikacją.
    Do centrum samochodem się nie jedzie, jeżeli nie czeka miejsce parkingowe,
    bo nie ma gdzie zaparkować.

    Najlepszą komunikacja miejską jaką miałem okazję używać ma Singapur. Bardzo
    czyste, w większości klimatyzowane autobusy. Już 10 lat temu płatność jedną
    kartą przedpłaconą za wszystkie autobusy i metro. Karty zbliżeniowe. Rzadko
    brakuje miejsc siedzących.

    Są miejsca, gdzie ludzie swobodnie dokonują wyboru komunikacji miejskiej, bo
    tak jest wygodniej. W Polsce wybierają tylko wtedy, kiedy z powodów
    finansowych nie mają innego wyboru. Gorsze, bardziej syfiaste i brudne
    autobusy miejskie ma już niewiele krajów np Indie. Z tą różnicą, że nawet
    tam nie śmierdzi tak mocno, jak na dworcu centralnym w Warszawie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 55. Data: 2009-05-02 09:15:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-01, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > W Warszawie całkiem sporo jeździ Ikarusów, które są starsze niż ja. A
    > tramwaje bywają jeszcze bardziej wiekowe. Co gorsza nowe sprzęty mają
    > np. wspaniałe "ulepszenia" w postaci nieotwieralnych okien, a klimy
    > kierowca nie włącza, bo tak mu się podoba.

    W Poznaniu ikarusy jeźdzą tylko na liniach nocnych (a wtedy są zazwyczaj
    puste) lub jako linia zastępcza dla tramwaju (na wypadek awarii).

    Przy czym ja i tak jeźdzę większości tramwajką, a że ode mnie do pracy
    jadą 4 linie, to wsiadam w dowolny po oczekiwaniu 2-3 minuty.
    Zawsze sobie siedzę, a tramwaj ma wydzielone torowisko.

    Punkt widzenia zależny od punktu siedzenia, jak widać. :)

    > Gdybyś musiał często jeździć metrem to byś miał go dosyć. W godzinach
    > szczytu tłok jest niewyobrażalny, ludzie czasem dociskają się kolanami,
    > żeby tylko dostać się do środka. Oczywiście w godzinach gdy jest luźniej
    > jest to świetny środek transportu, więc jeśli ktoś pracuje w innym niż
    > standardowy (początek 8-9, koniec 16-18) przedziale czasowym to ma
    > faktycznie super fajny dojazd.

    Mam niestandardowy przedział czasowy (10 i 18:30 :-).

    > Ale porównywanie 10 minutowej trasy pustym tramwajem do komunikacji
    > miejskiej np. w Warszawie jest bezsensu :) Tutaj prawie zawsze jest
    > straszny tłok, a ludzie czasem dojeżdżają do pracy z 3-4 przesiadkami.

    A bo Ty wszystko porównujesz do komunikacji miejskiej w Warszawie.
    Fajnie - tylko to Warszawa nie jest cała Polska. :-P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2009-05-02 09:46:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

> [...]
    > autobusy miejskie ma już niewiele krajów np Indie. Z tą różnicą, że nawet
    > tam nie śmierdzi tak mocno, jak na dworcu centralnym w Warszawie.

    Bzdury piszesz, ale zapytam tak tylko z ciekawosc... na cholere pchasz sie
    na ten dworzec centralny. Siedz soebie w swojej malej wiosce, kup mieszkanie
    za 700pln/mkw i juz. Bedziesz szczesliwy :). A tym, ktorym odpowiada
    komunikacja miejska, zarobki 2, 3x srednia daj spokoj i pozwol kupowac
    mieszkania po 7000pln/mkw :). Jak kupia tu te mieszkania to moze w koncu
    zaczna placic podatki z ktorych zostanie dofinansowana cala infrastruktura.

    MK

  • 57. Data: 2009-05-02 11:42:40
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:gth4qa$jkt$1@news.wp.pl

    > Jak kupia tu te mieszkania to moze w koncu
    > zaczna placic podatki z ktorych zostanie dofinansowana cala
    infrastruktura.

    Jeżeli chodzi o infrastrukturę kolejową to... to ja niestety marnie to
    widzę. Moje subiektywne odczucia są takie, że w głowach prezesów i
    prezesików na PKP cały czas tkwi głęboki PRL... i podejście, że jakoś to
    będzie.

  • 58. Data: 2009-05-02 13:20:13
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    7000zł/m2 to chyba w piwnicy. Wczoraj widziałem budujące się apartamentowce
    w Gdyni Orunii - ceny od 15.000zł/m2. Sądzę, że z w miarę sensownym
    położeniem to za 20.000-25.000zł/m2 można już brać.

  • 59. Data: 2009-05-02 13:43:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 7000zł/m2 to chyba w piwnicy. Wczoraj widziałem budujące się
    > apartamentowce w Gdyni Orunii - ceny od 15.000zł/m2. Sądzę, że z w miarę
    > sensownym

    O boże, a kto to buduje, żebym przypadkiem nie został z tymi akcjami?

  • 60. Data: 2009-05-02 15:47:53
    Od: KOMTUR <k...@a...przed.maupa.pl>

    Szymon pisze:
    > 7000z?/m2 to chyba w piwnicy. Wczoraj widzia?em buduj?ce sie apartamentowce
    > w Gdyni Orunii - ceny od 15.000z?/m2. S?dze, ?e z w miare sensownym
    > po?o?eniem to za 20.000-25.000z?/m2 mo?na ju? braae.

    Chyba w Gdańsku Orunii.
    W Gdyni nie ma Orunii.

    Co to bylo ze tak drogo. NIe znam nic co tam buduja tak drogo.

    --
    KOMTUR