  • 11. Data: 2008-08-14 07:47:20
    Temat: Re: Kwota wolna od "belkowego"
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:g80l8h$o4m$1@opal.icpnet.pl...

    > jazda się robi jak w ciągu miesiąca bank "nagle" podwyzszy oprocentowanie
    > konta, wtedy trzeba od nowa policzyc, zeby sie nie okazalo, że z powodu
    > 1gr wartosc podatku wyniosła 1 zł!

    Nie panikuj. Nie jest tak źle
    - Zazwyczaj podniesienie oprocentowanie jest o jakiś ułamek (teraz w mBanku
    podnieśli o 0,25%)
    - Dlatego trzymam tylko małe kwoty tzn. kwoty minimalne które dają max.
    oprocentowanie bez belki
    - Z reguły nie wprowadzają tego natychmiast i mam kilka dni na zareagowanie.
    Zawsze możesz przelać dwa dni przed końcem miesiąca całą kwotę na eKonto i
    to zazwyczaj pomaga bo jak już wspomniałem zwiększenia oprocentowania nie są
    duże!!

    Inna sprawa że możesz przelać tylko raz, więc trzeba mieć nosa, szczęście,
    intuicję, szósty zmysł czy jak to nazwać . Ja na jak już to przelewam
    ostatniego dnia miesiąca i jak by był potrzeba to następnego dnia mogę
    jeszcze raz ;))

    Mam eMax Plus od stycznia i od tego czasu nie wpakowałem się jeszcze ani
    razu w Belkę a było juz chyba kilka "podwyżek" oprocentowania.

    Tak czy siak dopóki nie zlikwidują belki będę szczęśliwym człowiekiem. Będę
    miał o czym myśleć przed zaśnięciem i co sprawdzać w wolnym czasie.

    Dlatego z utęsknieniem czekam na zmiany oprocentowania czy to w górę, czy to
    w dół. Wtedy jest ciekawie, trzeba pokombinować, policzyć, porachować tak,
    żeby Cię DRÓB nie oskubał z kasy.

    Taka mała beleczka, a tak potrafi życie umilić!!

  • 12. Data: 2008-08-15 02:12:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Włodziu" <p...@w...pl> wrote in message news:1218696862.663743@d1.icnet...

    > Metoda liczenia wygląda następująco:
    >
    > (5,75%*ilość dni)/365*kwota= 2,4859<x<2,4949
    >
    > musisz tak dobrać kwotę aby odsetki nie przekroczyły 2,49zł (w praktyce
    > aby uzyskać max oprocentowanie bez belki odsetki muszą być w przedziale od
    > 2,4859 do 2,4949 - z tym, że lepiej trzymać się tej dolnej granicy, bo:

    A nie latwiej po prostu

    kwota = 2,49/(5,75%*liczba dni/365)?

    MK

  • 13. Data: 2008-08-15 12:15:30
    Od: "Wit(uś)" <b...@p...onet.pl>

    > A nie latwiej po prostu
    >
    > kwota = 2,49/(5,75%*liczba dni/365)?
    >
    > MK

    Skąd ten limit 2,49 ???????
    Przecież podatek to 19%, więc IMO 2,63zł odsetek to kwota graniczna.

  • 14. Data: 2008-08-16 08:11:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2008 14:15:30 +0200, Wit(uś) napisał(a):

    > Skąd ten limit 2,49 ???????
    > Przecież podatek to 19%, więc IMO 2,63zł odsetek to kwota graniczna.

    Bo przed mnożeniem przez 19% zaokrągla się do pełnych złotych (2,63->3)

  • 15. Data: 2008-08-17 08:40:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 22:40:17 +0200, Mithos napisał(a):

    > Ale nedza... To w takim razie nie moge nic nie doplacic, a nawet musze
    > wyplacic :)

    Nie wiem, czy dobrze policzyłem, może ktoś mnie poprawi ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 16. Data: 2008-08-17 20:07:00
    Od: "Marynarz" <P...@p...onet.pl>

    > Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego ? Bo nie wiem czy
    > mi sie oplaca wplacac na eMax+ kilkaset PLN, jako ze istnieje szansa, iz
    > wtedy otrzymam mniejsze odsetki z uwagi na zalapanie sie na belkowe.

    Tak kombinujecie zeby belkowego nie placic - a co z polisami lokacyjnymi ??
    Przeciez tam nie ma podatku ...

  • 17. Data: 2008-08-18 05:48:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 18:58:50 +0200, Mithos napisał(a):

    > Jaka jest na dzien dzieiejszy kwota wolna od belkowego ? Bo nie wiem czy
    > mi sie oplaca wplacac na eMax+ kilkaset PLN, jako ze istnieje szansa, iz
    > wtedy otrzymam mniejsze odsetki z uwagi na zalapanie sie na belkowe.

    Właśnie sprawdziłem jeden ze swoich e-maxów.

    01-08-2008
    31-07-2008 KAPITALIZACJA ODSETEK 3,66 759,86 PLN

    01-07-2008
    30-06-2008 KAPITALIZACJA ODSETEK 1,44 756,20 PLN

    756,20 to oczywiście SALDO
    miedzy tymi dniami nie było żadnych operacji

    tak licze licze licze i sam już nie wiem, czy wzieli mi to "belkowe" czy
    nie, a może dopiero potem wezmą ?

  • 18. Data: 2008-08-24 13:44:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > tak licze licze licze i sam już nie wiem, czy wzieli mi to "belkowe" czy
    > nie, a może dopiero potem wezmą ?

    W mBanku jest pokazane belkowe (jesli jest pobrane).

    --
    Mithos