  • 61. Data: 2015-10-30 16:19:28
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:d61920e1-d30d-43d5-8581-48bd66752916@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 30 października 2015 13:45:17 UTC+1 użytkownik Chris94
    napisał:
    >Tak patrze po sobie- mam konta z dostepm przez net w dwóch
    >instytucjach finansowych.
    >Zły człowiek w którego łapy wpadnie mój telefon musiałby:
    >-wiedzieć gdzie mam te konta. To akurat specjalnie trudne nie jest bo
    >chociażby na Allegro mam od lat podane pełne 26 cyfrowe nr tych
    >rachunków

    Plus e-mail na tym telefonie pelny wyciagow, plus aplikacje bankowe

    >-znać mój login do bankowości internetowej,
    >-znać moje hasło do bankowości internetowej

    Zapamietane w przegladarce, dla wygody oczywiscie :-)

    Ostatnio czegos sie nauczyli i zaczeli likwidowac te mozliwosc.

    >-liczyć się z tym że zaraz po odkryciu kradzieży telefonu zablokuje
    >kartę sim.

    Bedac np na urlopie w Hiszpanii.

    No dobra, z rodzina, z polska wycieczka, nie powinno byc problemu ...
    zaraz po odkryciu kradziezy ...

    J.

  • 62. Data: 2015-10-30 16:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    >Zdradź jakież to grożne skutki może spowodować zagubienie telefonu?

    Np brak mozliwosci zarzadzania kontem i brak mozliwosci zaplacenia na
    stacji benzynowej, na lotnisku czy w hotelu :-)

    J.

  • 63. Data: 2015-10-30 16:26:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości
    >Nie żebym był przeciwnikiem SMS-ów, bo są znacznie wygodniejsze od
    >zdrapek, ale swoje wady też mają.
    >Przykładowo, dzisiaj rano była awaria wysyłania SMS-ów w R-banku i

    Cos podobnego mnie kiedys spotkalo w BZWB... sms nie przychodzi ... "a
    tak, tak jest, ze do niektorych nie przychodzi".

    >mogłem tylko paznokcie obgryzać ze wściekłości, że nie mogę zrobić
    >przelewu.

    Z tym, ze awaria moze byc tez taka, ze innych hasel nie przyjmuje :-)
    Ja sie boje utraty telefonu gdzies za granica i odciecie od konta do
    konca wyjazdu.
    Tokena tez to zreszta dotyczy.

    Najlepsze bylyby dwie opcje autoryzacji - sms, ale alternatywnie np
    kodem z listy.
    Niestety - banki o tym nie chca slyszec.

    J.

  • 64. Data: 2015-10-30 16:35:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:19:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Plus e-mail na tym telefonie pelny wyciagow, plus aplikacje bankowe
    Nie korzystam z internetu przez telefon. A odnośnie wyciągow- co złemu człowiekowi
    dadzą moje wyciągi? Co do aplikacji- nawet gdybym miał zainstalowaną to i tak pewnie
    login i hasło potrzebne

    > Zapamietane w przegladarce, dla wygody oczywiscie :-)
    Nie. A nawet gdyby to zły człowiek misiałby najpierw te dane z kompa mi wykraść a
    potem gwizdnąć telefon

    > Bedac np na urlopie w Hiszpanii.
    A co za problem zadzwonić z innego telefonu/ np z hotelu do operatora i kartę sim
    zastrzec?
    > No dobra, z rodzina, z polska wycieczka, nie powinno byc problemu ...
    > zaraz po odkryciu kradziezy ...
    Budka tel, hotel itp

  • 65. Data: 2015-10-30 16:37:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:21:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Np brak mozliwosci zarzadzania kontem i brak mozliwosci zaplacenia na
    > stacji benzynowej, na lotnisku czy w hotelu :-)
    Utrata telefonu blokuje możliwość używania/płacenia kartą?

  • 66. Data: 2015-10-30 16:44:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:27:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Z tym, ze awaria moze byc tez taka, ze innych hasel nie przyjmuje :-)
    > Ja sie boje utraty telefonu gdzies za granica i odciecie od konta do
    > konca wyjazdu.
    A co ma tel do odcięcia od konta? Będąc na wycieczce za granicą przelewow nie robię-
    a do ich autoryzacji służy telefon. Do płatności kartą czy wypłat z bankomatow
    telefon mi nie potrzebny.

  • 67. Data: 2015-10-30 17:02:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Nie korzystam z internetu przez telefon. A odnośnie wyciągow-
    >co złemu człowiekowi dadzą moje wyciągi?

    Bank i numer konta. I numer klienta i co tam jeszcze podaja.

    W sumie niewiele. Prawie nic. Ale tez juz nie jest tak, ze nic nie
    wie.

    >Co do aplikacji- nawet gdybym miał zainstalowaną to i tak pewnie
    >login i hasło potrzebne

    Pewne informacje tam moga byc bez logowania.
    mbank np moze podac kwote na koncie - z opcja ograniczenia gornej
    pokazywanej kwoty.

    Kto wie, co sie da wyciagnac z danych na telefonie - hasla pewnie nie,
    przelewu tez sie nie zrobi, ale login, nr kont itp ..

    >Nie. A nawet gdyby to zły człowiek misiałby najpierw te dane z kompa
    >mi wykraść a potem gwizdnąć telefon

    No bo Ty nie uzywasz internetu na telefonie. Reszta uzywa :-)

    >A co za problem zadzwonić z innego telefonu/ np z hotelu do operatora
    >i kartę sim zastrzec?

    z autokaru, z metra, z pociagu ...

    >Budka tel, hotel itp

    cztery godziny po kradziezy ...

    J.

  • 68. Data: 2015-10-30 19:55:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" n0vdcq$n2e$...@n...chmurka.net

    > Jedni szastają wspólnymi pieniędzmi na prawo i lewo, a drudzy jak z tych wspólnych
    uszczkną 1zł to 5 lat.
    > Niedługo jak sobie zrobisz herbatę z wody z jeziora to będzie kradzież.

    Labo jak napijesz się wody w publicznym basenie -- i nie wysikasz. ;)

    tu zabezpieczen nie ma - to jest narazenie.

    > Aby być na bieżąco w przepisach to podobno trzeba czytać (zrozumieć i zapamiętać)
    po 100 stron dziennie, codziennie.

    ,,Prawnicy'' budują sobie front robót.
    A następnie bredzą, że 'wypukliny' to 'skolioza'.

    > Czyli wybór sprowadza się do: być na bieżąco i nic nie zrobić albo coś pożytecznego
    zrobić i nie być na bieżąco.
    > Podobny wybór mają emeryci - kupić jedzenie czy tabletki.

    I ich dzieci -- wspomóc finansowo babcię czy syna? ;)

    tam raczej gniazdka nie ma, tylko sruby

    > Tu się zgodzę, jak została nie zasłonięta dziura to nie za bardzo.
    > Ale tak samo niebezpieczne (a może bardziej) są dziury w prawie.

    Dlatego niektórzy nieśmiało proponują, by władza ustawodawcza dawała
    ustawy, a urzędnik te ustawy mógł interpretować jednoznacznie, czyli
    aby ów urzędnik nie miał żadnego pola manewru interpretacyjnego.

    Przypomnę nieśmiało, że to ja zauważałem,, iż pseudodobrodziej DTusk
    łamie prawo swą rzekomą dobroczynnością kierowaną w stronę powodzian.
    (pamiętam, jak młodą była wówczas twarz DTuska...)

    Najpierw jasne i zrozumiałe prawo -- później wykonanie.

    Tymczasem ustawy w RP bywają zawiłe, niepojęte, dziurawe, wieloznacznie
    interpretowane tak, że **cała władza** rzeczywista spoczywa w rękach
    urzędnika biorącego łapówki.

    -=-

    Aby było jasne:

    nie mam nic przeciwko pomaganiu powodzianom

    ale uważam, że trzeba zbudować jasne i jednoznaczne prawo, aby
    ,,w razie czego'' nie urzędnik gminny decydował o wypłacie,
    lecz ustawodawca wybrany przez tak zwany naród.

    wolę płacić na powodzian niż ,,zbierać wodę'' u siebie

    I w wypadku powodzi -- uważam, ż państwo powinno płacić odszkodowania
    jako właściciel rzek. Ale w wypadku wichur -- raczej nie państwo jest
    winne, chyba że państwo wzięło pieniądze za budowę wiatrochronów...

    -==-

    Tradycyjnie przypomnę, że jestem zwolennikiem natychmiastowego
    likwidowania ZUSu z jednoczesną osłoną świadczeniobiorców ZUSu
    dającą owym świadczeniobiorcom świadczenia nie niższe niż
    w ZUSie, czy ogólnie -- dające warunki lepsze niż w ZUSie.

    Wiem, że nie każdy przywyknie szybko do pewnych braków... :(
    Na przykład do braku plucia w twarz świadczeniobiorcy...
    Ale IMO do pewnych uniedogodnień trzeba przywyknąć...
    Nieoplutą twarz można przecież nasmarować kremem...

    I wcale nie jestem za abolicją...
    Nie o to chodzi, aby uniewinniać zbrodniarzy obecnie ,,działających'' w ZUSie.

    () 'Wypukliny' to nie 'skolioza'.
    () Prawo stanowione nie nakłada na mnie obowiązku zbierania zwolnień L4.
    () 'Niezdolność do pracy' nie jest tożsama z 'niemożliwością pracowania'.
    (rencista prawnie może zarabiać nawet 130% średniej krajowej; ja nie
    zarabiam nawet 13% średniej krajowej?...)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 69. Data: 2015-10-30 20:00:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1...@4...net

    > Ja nie mam. Bo i po co? I bardzo mnie wq... dzisiejsza moda na smsy z kodami.

    Mnie ta moda odpowiada, ale po co:

    () strzec jednorazówek
    (Citi)
    () zapisywać jednorazówki gwiazdkami
    (Optima)
    () bardzo długie kody; starczą czterocyfrowe
    () masa różnych liczb typu data, godzina...
    zanim człek odnajdzie kod, mija sporo czasu, bywa, że i sekunda...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2015-10-30 20:03:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56338c4a$0$653$6...@n...neostrada.pl

    > Ja sie boje utraty telefonu gdzies za granica i odciecie od konta do konca wyjazdu.

    Można część odbiorców obdarzyć zaufaniem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'