  • 11. Data: 2010-02-04 11:50:17
    Temat: Re: Limity płatności kartą - ciekawostka
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@X...irc.pl>

    mac66 <m...@a...pl> wrote:

    > a w rtv-euro-agd od 1000 pln w gore, jezeli karta jest na podpis to zadaja okazania
    dowodu osobistego
    > zeby sprawdzic czy z karta przyszedl wlasciciel

    kupowałem u nich ostatnio dysk przenośny za dużo mniejsza kwotę i nie
    robili żadnych problemów ( karta na podpis )

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 12. Data: 2010-02-04 17:23:24
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Michal_Ko napisał(a) w wiadomości: ...
    xbartx pisze:

    >No jakby nie patrzeć, to w sumie bardziej sensowne niż "dolne" limity-
    >prowizja procentowa przy "dużych" płatnościach zaczyna już poważnie
    >boleć a przy małych niekoniecznie. Lub inaczej: małe płatności mają
    >widocznie stosunkowo wyższą marżę.

    Zapewne.

    >Inne przykłady to: salon samochodowy (samochodu kartą nie kupisz- no

    czarnym Centurionem też nie? :)

    >chyba, że za porozumieniem dopłacisz 2-3% kwoty za autoryzację, a
    >zaliczkę czy za przegląd w serwisie spokojnie kartą przyjmą.)
    >
    >Kiedy zakładalem instalację LPG za 3300zł, gość bardzo kręcił nosem na
    >płatność kartą, za to na przeglądach za 160zł problemu żadnego nie ma,
    >wręcz zachęcał do karcianych płatności.

    Na kartę kręcą nosem, gdy marże są wyśrubowane w dół przez np.
    konkurencję. No i gdy składniki kosztów nie są aż tak "sztywne" w sensie
    rozliczeniowym (amortyzacja, własna robocizna) w przeciwieństwie do np.
    rachunku za zakup towaru z hurtowni.
    Nie będą kręcić gdy prawo, obyczaj lub "dobra praktyka" zmuszają do
    wydatków. Przegląd do rejestracji jest obowiązkowy a rejestracja do
    korzystania z dróg publicznych (a nie śledziłem tematu co proponowała
    ekipa z Min. Transportu w amoku rozszerzania przepisów ruchu drogowego
    poza drogi publiczne...).
    Przymusu posiadania instalacji LPG nie ma. Na razie.

    >Sklepy komputerowe to kolejna tego typu branża- tam gdzie jest najtaniej
    >raczej kartą za droższy sprzęt nie zapłacisz (albo każą dopłacić
    >prowizję), za to kupując jakąs bzdurę za 30zł (np. słuchawki) machną
    >ręką i policzą rzecz jasna 30zł a nie 30,90zł

    No właśnie na droższe jest zwykle niższa marża. Z wyjątkiem - gdy towar jest
    kłopotliwy w transporcie (rozmiar, waga). Wtedy do kosztów ew. transportu
    z "tańszego" miejsca dojdą niewymierne kłopoty z tym związane. Klient
    będzie więc skłonny zapłacić wiecej.

    Arek