  • 1. Data: 2010-02-03 13:43:28
    Temat: Mertium+Open+Eurobank
    Od: Magniana <...@a...pl>

    Witam

    Zamiast założyć kilka lokat optymalnych w OF, wnioski złożyłem w Meritum. Przelewy
    poszły z Eurobanku z mojego konta przy czym logowałem się i wykonywałem przelewy z
    systemu transakcyjnego mojego pełnomocnika, a co za tym idzie przelew poszedł z
    numerem mojego konta, ale jako nadawca widniał pełnomocnik. Mertium odrzuciło
    prawdopodobnie te przelewy i teraz kilka pytań:

    1)Ile czasu czeka się na zwrot pieniędzy od Meritum, jeśli nie akceptują przelewu
    przychodzącego?
    2)Czy w systemie Eurobanku jest możliwość zmiany danych nadawcy, tak aby mimo że
    loguję się na konto pełnomocnika przelew wychodził z moim imieniem i nazwiskiem?
    3)Będę otwierał lokaty w OF, czy OF(a raczej Nobel) odrzuci mi przelew jeśli dane
    nadawcy będą różne od danych wnioskującego o lokatę?

    --
    Magniana

  • 2. Data: 2010-02-03 14:33:54
    Temat: Re: Mertium+Open+Eurobank
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Magniana" <...@a...pl> wrote in message
    egy.com...
[...]

    Trudno okreslic kiedy lokaty odesla, bo to chyba nie robi system, tylko
    czlowiek. Z praktyki lokaty sa zakladane z 1 lub 2 dniowym opoznieniem, to i
    zwrotny przelew pojdzie wtedy.
    Dlatego, jestem zwolennikiem zakladania lokat w systemie transakcyjnym, ktos
    dyskutowal, ze nie przeszkadza mu taki system jak Opena, ale to jest
    niestety nie ta sama funkcjonalnosc i rozne problemy, ktore moga wyniknac,
    jak nie ma zgodnosci danych.
    W Meritum mozna zalozyc juz bezplatne konto i robic przez system lokaty, co
    jest wygodniejsze i bezproblemowe.
    Open powinien odrzucic przelew, bo jedyna weryfikacja jest sprawdzenie
    danych nadawcy poprzez dane z konta w innym banku.
    Nie podpisujesz przeciez zadnej umowy to chyba musi byc jakas weryfikacja,
    bo na logike moglbys zlozyc wniosek jako dowolna osoba, wyslac z innego
    zupelnie konta jakiejs osoby, potem dac zamkniecie na jeszcze inny rachunek
    i mialoby to znamiona prania pieniedzy. Nie znam sie na prawie bankowym, ale
    musza istniec jakies podstawy prawne i weryfikacja danych dla zakladania
    takich lokat na odleglosc.

  • 3. Data: 2010-02-03 14:50:34
    Od: Magniana <...@a...pl>

    On Wed, 03 Feb 2010 15:33:54 +0100, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zupelnie konta jakiejs osoby, potem dac zamkniecie na jeszcze inny rachunek

    No tak masz rację, pozostaje w takim razie jedno pytanie czy ktoś zmieniał nadawcę
    przelewu w systemie Eurobanku? (z właściciela/na pełnomocnika i vice versa)

    --
    Magniana

  • 4. Data: 2010-02-03 15:20:24
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Magniana nadaje:
> [...]
    > pełnomocnika, a co za tym idzie przelew poszedł z numerem mojego
    > konta, ale jako nadawca widniał pełnomocnik.

    No i słusznie ale po co tak zrobiłeś? Nie masz własnego loginu i hasła
    do konta?

  • 5. Data: 2010-02-03 15:32:47
    Od: Magniana <...@a...pl>

    On Wed, 03 Feb 2010 16:20:24 +0100, JanKo <b...@m...tu> wrote:

    > Agent Magniana nadaje:
    >
    > No i słusznie ale po co tak zrobiłeś? Nie masz własnego loginu i hasła
    > do konta?

    Zbyt długa historia by opowiadać nie mam swojego dostępu i jeszcze przez miesiąc nie
    będę miał stąd kombinacje z pełnomocnikiem.

    --
    Magniana

  • 6. Data: 2010-02-03 15:56:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 15:50:34 +0100, Magniana napisał(a):

    > No tak masz rację, pozostaje w takim razie jedno pytanie czy ktoś zmieniał nadawcę
    przelewu w systemie Eurobanku? (z właściciela/na pełnomocnika i vice versa)

    Pewnie nie bo i po co. Mi akurat to, że wstawiane są dane pełnomocnika
    bardzo pasuje.

    PS. Korzystanie z własnego dostępu jest niemożliwe?

    --
    Kojer