  • Data: 2009-07-07 21:11:13
    Temat: Lokata codzienna w Getin Bank - pytania
    Od: wiktor <...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mój tatko założył Lokatę Codzienną w Getin Banku. Po trosze z mojego
    polecenia - tyle dobrego się tu naczytałem o tej ofercie. :)
    Dziś sobie obejrzałem umowę na tę lokatę i jedna rzecz mnie zastanawia -
    tata oczywiście w oddziale się o to nie zapytał.
    Mianowicie po co w umowie na tę lokatę są punkty 2 i 3 paragrafu 5?

    ---------cytat------------
    2. Wypłata środków przed zakończeniem okresu umownego powoduje rozwiązanie
    lokaty i jeżeli lokata wypłacona została w ciągu 1 miesiąca od jej
    założenia lub odnowienia - utratę odsetek lub jeżeli lokata o
    oprocentowaniu stałym lub zmiennym wypłacona zostanie w terminie
    poźniejszym niż 1 miesiąc od jej założenia lub odniowienia - obniżenie
    oprocentowania do wysokości 1/2 oprocentowania rachunków a'vista, z
    uwzględnieniem zmian stóp procentowych rachunków a'vista od dnia założenia
    lub odnowienia lokaty.
    3. W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni
    włącznie od dnia założenia lub odnowienia lokaty, Bank pobierze opłatę
    manipulacyjną w wysokości 0,1% kwoty lokaty, min. 10zł, max. 100zł. W
    przypadku gdy ostatni dzień okresu umownego przypada na sobotę lub dzień
    ustawowo wolny od pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania opłaty, o
    której mowa w zdaniu poprzednim, następnego dnia roboczego.

    (pisownia oryginalna - daremno szukać przecinków w punkcie 2)
    (czcionka całego punktu 3 jest podkreślona i pogrubiona)

    I teraz pytanie - czy mi się wydaje, czy w przypadku lokaty jednodniowej
    odnawialnej, te punkty nie mają zastosowania i tylko im się omyłkowo
    przekleiły z umowy na lokaty kilkumiesięczne?

    Czy też jest jakiś cel umieszczenia tych punktów w umowie? Ale kurde, nigdy
    tej lokaty nie zlikwiduje się przedterminowo, prawda? :)

    Dzięki,
    Wiktor