  • 1. Data: 2010-01-31 14:46:50
    Temat: Lukas Bank - automatyczne wznowienie polisy oszczędnościowej.
    Od: Thomas <t...@g...com>

    Witam,

    Wczoraj zakończyła mi się polisa lokacyjna w Lukas Banku, którą
    założyłem rok temu. Rok temu mieliśmy szczyt wojny depozytowej i
    oprocentowanie lokaty było 8,1%.
    Dzisiaj wchodze sobie na serwisu Internetowego Lukasa i co widze:
    polisa oszczędnościowa odnowiła się do 2011. Wszystko prawidłowo, bo
    zgodnie z regulaminem następuje automatyczne wznowienie. Jednak patrze
    wskaźnik ubezpieczeniowy - 8,1%. Ściągnąłem certyfikat oraz szczegóły
    ubezpieczenia - wszędzie napisane mam, że oprocentowanie jest 8,1%.
    Teraz pytanie. Zgodnie z regulaminem: "od pierwszego dnia po
    zakończeniu okresu ubezpieczenia zostanie ponownie objęty ochroną
    ubezpieczeniową na kolejny okres ubezpieczenia, na warunkach
    ubezpieczenia obowiązujących w tym dniu, w którym będzie się
    rozpoczynać nowy okres ubezpieczenia". Zgodnie z obecnymi warunkami
    ubezpieczenie jest oprocentowane 5,1%. Wydaje się, że to błąd systemu
    banku. Jednak moge sobie wydrukować certyfikat (który jest dokmentem
    elektroniczny i nie wymaga stępla bankowego), na którym będzie
    napisane wyraźnie 8,1%. Jeśli oprocentowanie by wynosiło 5,1% zerwał
    bym tą "lokate" - jednak przy 8,1% napewno bym je zachował. Czy mam
    szanse dostać od banku te 8,1% które mam w dokumentach? Trochę nie
    chce czekać roku i patrzeć co mi wtedy doliczą za rok. Wydaje mi się,
    że ten wydrukowany certyfikat jest słabym dokumentem, ale chciałbym
    poznać opinie ekspertów co zrobić.

    pozdrawiam