  • 31. Data: 2002-12-09 09:51:04
    Temat: Re: Lukas - dziadostwo
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Ja się dobrze zastanowiłem. Ty się trochę doucz. Jak świat długi i szeroki
    każdy człowiek ma zawsze własną interpretację praw i przepisów. I Ty nie
    jesteś wyjątkiem pod tym względem (i ja też). Ale nie zmieniaj jeszcze
    kalendarza. Póki co mamy dwanaście miesięcy, każdy od 1 do 30 (28 i 31 też)
    i w tych granicach liczy się średnią w bankach, a nie od np. 27 do 27.
    Poniał?

  • 32. Data: 2002-12-09 10:46:37
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    też)
    > i w tych granicach liczy się średnią w bankach, a nie od np. 27 do 27.

    Poniał aż za dobrze. Przeczytaj to co napisałeś kilka razy, to może
    zrozumiesz że wypisujesz głupoty. Ale cóż - zawsze trafią się jacyś mądrzy
    inaczej.

  • 33. Data: 2002-12-10 07:58:23
    Od: k...@p...onet.pl

    Dobra mądralo.
    Rozumiem, iż Twoim zdaniem bank powinien naliczyć Ci ś.m.saldo z okresu
    pomiędzy 28 listopada a 28 grudnia, tak? A później już zawsze tak od 28 do
    28? I wszystkim, klientom w okresach miesięcznych od dnia otwarcia rachunku?

    A ile i kiedy zamierzałeś wpłacić, żeby ś.m. saldo na Twoim rachunku wyszło
    powyżej 5000?

    To nie są skomplikowane pytania. Mam nadzieję, że odpowiesz.

  • 34. Data: 2002-12-10 16:36:24
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

> [...]
    > pomiędzy 28 listopada a 28 grudnia, tak? A później już zawsze tak od 28 do
    > 28? I wszystkim, klientom w okresach miesięcznych od dnia otwarcia

    Jest dokładnie tak jak napisałeś. "Średnie miesięczne saldo na koncie" jest
    kategorią czasową a nie kalendarzową - co chyba nie jest takie trudne do
    zrozumienia. Jak bank oblicza sobie saldo w następnym miesiącu - to już jego
    sprawa. Może obliczać tak jak napisałeś (tak pobierają opłaty np. operatorzy
    GSM), albo np. naliczyć opłatę proporcjonalnie do ilości dni jakie zostały
    do końca miesiąca a w kolejnym już liczyć sobie kalendarzowo, jeśli tak mu
    wygodniej. Z punktu widzenia klienta nie ma to żadnego znaczenia.

    > A ile i kiedy zamierzałeś wpłacić, żeby ś.m. saldo na Twoim rachunku
    wyszło
    > powyżej 5000?

    Jestem w Citi i chciałem przenieść kasę (suma pięciocyfrowa) do Lukasa, bo
    ma lepsze oprocentowanie. Teraz jednak poszukam innego banku.

  • 35. Data: 2002-12-10 22:15:00
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > a czy to nie jest tak, ze:
    > 1) prowizja 7 zl wywolala u Ciebie nielegalny debet,
    > 2) skasowali kolejna prowizje w wysokosci 30 zl za nielegalny debet,
    > 3) wyslali Info do BIKu
    > 4) przekazali pismo windykatorowi i skasowali kolejne 50 zl za wyjazd
    > windykatora...
    >
    > Grzegorz

    No nie - takiego numeru to chyba nikt by im nie darował. Za to skubią
    ludzi na niewielkie kwoty praktycznie bez żadnych konsekwencji, bo są zbyt
    małe żeby komuś chciało się robić z tego aferę.

  • 36. Data: 2002-12-11 13:40:40
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    > No i nie trzeba było przenieść pieniędzy zaraz na drugi dzień po otwarciu
    > rachunku? Nie byłoby całej tej afery.

    No pewnie. Ciekawe co byś powiedział gdybym konto założył 30 listopada na 5
    minut przed zamknięciem banku. Jak wtedy wyliczyłbyś "średnią"? Dodałbyś
    sumę z każdej minuty i podzielił przez ilość minut? A może w grę wchodziłyby
    sekundy?
    TO KWESTIA ZASAD, A NIE TAKIEJ CZY INNEJ SUMY POBRANEJ PRZEZ LUKASA
    Umowa podpisywana z bankiem na prowadzenie konta jest normalną umową
    cywilno-prawną, gdzie strony zobowiązują się do określonego postępowania.
    Klient zobowiązuje się do trzymania pieniędzy na koncie a bank do obracania
    nimi naliczania oprocentowania itd. Za swoje usługi bank pobiera określone
    opłaty. W tym wypadku za prowadzenie konta przez MIESIĄC przysługuje bankowi
    wynagrodzenie w wysokości 7pln. Tymczasem bank prawem kaduka nalicza sobie
    opłatę tak jak mu wygodniej, i klientów ma w d.... .
    Męczy mnie już dyskusja na ten temat. Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś sensu
    tego co napisałem to współczuję. Nic na to nie poradzę.
    Przekaż pozdrowienia dla kierownictwa Lukasa bo myślę że jesteś w nim
    zatrudniony.

  • 37. Data: 2002-12-11 13:52:37
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > do końca miesiąca a w kolejnym już liczyć sobie kalendarzowo, jeśli tak mu
    > wygodniej. Z punktu widzenia klienta nie ma to żadnego znaczenia.

    Bardzo zdrowa zasada: Co jest dobre dla mnie, jest dobre dla wszystkich.

  • 38. Data: 2002-12-12 08:33:46
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > minut przed zamknięciem banku. Jak wtedy wyliczyłbyś "średnią"? Dodałbyś
    > sumę z każdej minuty i podzielił przez ilość minut? A może w grę

    Popadasz w skrajności. Trzeba było wstrzymać się dwa dni, to byś się
    dowiedział co bym wtedy powiedział. Może sprubój w innym banku, który ma
    podobne warunki np. Millennium (tam nie ma takich kolejek). A jak Ci nie
    naliczą opłaty, to koniecznie dowiedz się dlaczego?

> [...]
    > wynagrodzenie w wysokości 7pln. Tymczasem bank prawem kaduka nalicza sobie
    > opłatę tak jak mu wygodniej, i klientów ma w d.... .

    No i Ty podpisałeś tą umowę. Teraz masz okazję zgłosić postulat o
    wprowadzenie poprawki w TOiP o niepobieraniu opłaty za prowadzenie rachunku
    w miesiącu, w którym rachunek został otwarty. Zrób to dla tych, którzy mogą
    wpaść w tą samą "pułapkę" co Ty.

    > Męczy mnie już dyskusja na ten temat. Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś sensu
    > tego co napisałem to współczuję. Nic na to nie poradzę.

    A mnie takie dyskusje nie męczą. W kółko pleciesz jedno i to samo. Liczą się
    tylko Twoje racje.
    Ale jakoś zabrakło mocnych argumentów, że te racje są słuszne. I wogóle jaką
    masz pewność, że to co napisałeś do tej pory ma jakiś sens.

    > Przekaż pozdrowienia dla kierownictwa Lukasa bo myślę że jesteś w nim
    > zatrudniony.

    Jeżeli sądzisz, że jestem pracownikiem Lukasa na podstawie naszej dyskusji,
    to Twój tok myślenia jest naprawdę linearny i to prawdopodobnie z tego
    powodu jesteś 7 zł do tyłu. I w tym miejscu ja Ci współczuję.

  • 39. Data: 2002-12-12 08:46:35
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    No i Ty podpisałeś tą umowę. Teraz masz okazję zgłosić postulat o
    wprowadzenie poprawki w TOiP o niepobieraniu opłaty za prowadzenie rachunku
    w miesiącu, w którym rachunek został otwarty. Albo o zmianę sformułowania
    na: średnie saldo w miesiącu. Zrób to dla tych, którzy mogą wpaść w tą samą
    "pułapkę" co Ty.

  • 40. Data: 2002-12-12 08:50:53
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Nie chciało mi się poprzednio rozwijać tematu, ale Twoja następna riposta
    mnie do tego zmusza.

> [...]
    > do końca miesiąca a w kolejnym już liczyć sobie kalendarzowo, jeśli tak mu
    > wygodniej. Z punktu widzenia klienta nie ma to żadnego znaczenia.

    Jeżeli bank może w następnym miesiącu cyt. "naliczyć opłatę proporcjonalnie
    do ilości dni jakie zostały do końca miesiąca", to dlaczego nie może zrobić
    tego w pierwszym miesiącu?