  • 11. Data: 2010-01-29 22:32:17
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Valdi napisał:
    > "Przemyslaw Kwiatkowski" news:hjvl4n$1fv$1@inews.gazeta.pl

    > rozumiem, że jeżeli karta jest płaska (np. MC debit z mBanku/Multibanku) to
    > taka karta stacje się kopią Maestro z tą różnicą, że można nią płacić w
    > internecie.
    > Trochę to głupie...

    Maestrami też można płacić w necie (podobno nawet niektórymi polskimi -
    BZ WBK bodajże).

    AFAIK kiedyś był prosty podział brandów.

    Visa/Mastercard - wypukłe (debetowe/kredytowe/charge)
    Visa Electron/Maestro - płaskie (ewentualnie dopuszczone do płacenia w
    necie, ale oczywiście zawsze nieheblowalne), najczęściej debetowe (choć
    zdarzały/ją się kredytowe elektrony)
    Plus/Cirrus - czysto bankomatowe.
    Oczywiście Maestra i Cirrusy mogły być też kartami gwarancyjnymi do
    euroczeków (póki te istniały)

    Na naszym podwórku Polcard też miał taki trójpodział Polcard/Polcard
    BIS/Polcard Tempo.

    A teraz to markietoidy jakąś globalną ściemę odstawiają i tyle ;-)

    Przemek

  • 12. Data: 2010-01-29 22:33:03
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-01-29 20:48, Valdi pisze:
    > Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
    > ustrojstwo od drugiego?

    Najbardziej to się różni chyba w kosztach dla banku. Maestro pewnie
    sukcesywnie wyleci, bo zdaje się, że jest droższa w prowizjach niż debit.

    --
    Raf

  • 13. Data: 2010-01-29 23:17:21
    Od: "paul" <U...@g...pl>

    MC Debit Paypass z Multi jest wypukły,
    w mBanku za to taka karta jest płaska ;]

    paul.

  • 14. Data: 2010-01-29 23:36:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemysław Kowalik pisze:

    > Visa Electron/Maestro - płaskie (ewentualnie dopuszczone do płacenia w
    > necie, ale oczywiście zawsze nieheblowalne), najczęściej debetowe (choć
    > zdarzały/ją się kredytowe elektrony)

    Na własne oczy widziałem wypukłe Maestro, wydane przez Pekao - jakoś tak
    w drugiej połowie lat 90-tych.

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-01-30 08:33:48
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafał" news:hjvnrp$5a8$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Najbardziej to się różni chyba w kosztach dla banku. Maestro pewnie
    > sukcesywnie wyleci, bo zdaje się, że jest droższa w prowizjach niż debit.

    Musi być coś na rzeczy:
    http://kartyonline.pl/niusy.php?id=4655&_Czy_dojdzie
    _do_wojny_organizacji_platniczych

    A tutaj cytacik dla tych, którym się nie chce czytać ;):

    "Propozycja MasterCarda jest zatem dla nich strzałem w dziesiątkę. Master
    chce bowiem zmienić pobierane opłaty. Od kwietnia, będzie ona zależała od
    rodzaju karty i dla Maestro wyniesie ok. 1,6 zł, a dla MasterCard debit
    jedynie 1,2 zł."

  • 16. Data: 2010-01-30 11:00:20
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITonet.pl>

    "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote in message

    > Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

    Wydaje mi sie, ze wyjątkowo niska (lub zadna) prowizja dla akceptującego
    karty.
    Kilka miesiecy temu hsbc uk przeprowadzalo gigantyczna zmiane raczej
    lubianych maestro na visy debit.

    Roznice zauwazylem trzy: np moneybookers nie obciaza prowizją za doladowania
    mb kartą maestro, transakcje pojawiaja sie na wyciagu onlajn tego samego
    dnia (z grubsza), no i nie mam juz karty gwarancyjnej do czekow.

  • 17. Data: 2010-01-30 12:43:27
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 30 Sty, 00:36, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Na własne oczy widziałem wypukłe Maestro, wydane przez Pekao - jakoś tak
    > w drugiej połowie lat 90-tych.
    >
    > --
    > MiCHA

    Tak, ale wtedy karta Maestro była kartą gwarancyjną dla Euroczeków.
    Maestro z Pekaesa można było wtedy co najwyżej wybrać pieniądze z
    bankomatu. W sklepie płaciło się tandemem: Maestro plus Euroczek.

  • 18. Data: 2010-01-30 13:39:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Nazwą i tak jak podejrzewam dochodzi chyba tutaj kwestia szeroko pojętej
    > "wypukłości", która np. umożliwi nam płacenie plastikiem na promach,
    > samolotach itp. To taka hybrydka zwykłej debetówki z funkcją kredytówki - w
    > moim odczuciu.

    Oczywiscie nie mialem na mysli zadnej konkretnej "VISA Debit". VISA
    debit = karta wydana w ramach VISA (a nie np. MC albo innego AMEX itd),
    bedaca karta "debit" (czyli nie charge, nie kredytowa, a wiec klient
    placi wlasnymi pieniedzmi).

    VISA debit moze byc plaska lub wypukla. Niezaleznie od wikipedii moze
    sie nazywac electronem i goldem, moze miec jedna z (przynajmniej) 3
    flag, moze miec logo lub nie, mozna nia placic w sieci itd. lub nie,
    moze pozwalac na transakcje offline lub nie, moze wymagac PINu lub nie.

    VISA = kazda karta wydana w ramach VISA.

    Podobnie z MC debit i MC w ogole.

    Maestro mialy kiedys powymierac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2010-01-30 15:14:22
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3636jlnip.fsf@intrepid.localdomain

> [...]
    > moze pozwalac na transakcje offline lub nie, moze wymagac PINu lub nie.
    > VISA = kazda karta wydana w ramach VISA.

    Pięknie. Kawka na ławkę i w końcu wiem czym się to je :)

    > Podobnie z MC debit i MC w ogole.

    To już jest dla mnie jasne

    > Maestro mialy kiedys powymierac.

    Póki co cały czas są... można jednak przypuszczać, że w związku z
    pojawieniem się MC Debit kiedyś one znikną...

  • 20. Data: 2010-01-30 16:08:52
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Valdi pisze:
    > "corner" news:hjvjtg$i4v$1@mx1.internetia.pl

    > Też się nad tym zastanawiam...
    > Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

    Citi *kiedyś* takie miał, nie wiem jak teraz.

    Michał