  • 21. Data: 2010-01-30 16:18:12
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Valdi pisze:
    > Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
    > ustrojstwo od drugiego?
    > Czy MC Debit to odpowiednik VE?

    W pewnym sensie, ale ciężko to porównywać w ten sposób. W ogóle
    porzuciłbym takie porównania między produktami Visy i MC, bo te
    produkty- w całym swoim funkcjonalnym podobieństwie- są jednak różne :P

    > Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymają
    > jeszcze Maestro?

    Spodziewasz się, że na pbb ktoś z MasterCarda odpowie? Jeśli nawet, to
    jakimś marketingowym bełkotem :D Podejrzewam, że istnienie tej karty to
    połączenie zaszłości historycznych i praktycznych (dużo ludzi jednak jej
    używa jeszcze i dużo banków wydaje)

    > - dla tych co nigdy w necie nie będą płacili czy jak?

    W teorii Maestro może być używane w necie, ale w PL jest to chyba bardzo
    mało rozpowszechnione. Ot, taka podstawowa karta elektroniczna. W Polsce
    w "realnym świecie" funkcjonalna jak każda inna wypasiona Visa czy MC.

    > I jeszcze jedna kwestia - jeżeli w pewnym zachodnim kraju (załóżmy, że jest
    > to np. Francja bądź Włochy, może być nawet UK ;) - zależy kto co lubi) mamy
    > sklepik na którego szybce znajdują się tylko dwa znaczki - Visy i Mastercard
    > (beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
    > zapłacimy w nim za towar/usługę?

    MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I jeśli już czemuś ma "odpowiadać",
    to bardziej Visa Classic niż VE pasują do porównania (chociaż MC Debit
    występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej). Bo mam
    nieodparte wrażenie, że jeśli trafisz na upierdliwego sprzedawcę, który
    w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby nią przejechał przez
    terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC Debit nie ma jak się
    doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez żadnych dodatkowych "warunków".

    Podsumowując: w środowisku czysto elektronicznym, MC Debit i Visa
    Electron są rozpoznawane jako MC i Visa, więc problemu i z jedną i z
    drugą nie powinno być.

    --
    Michał

  • 22. Data: 2010-01-30 16:58:02
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hk1m8t$e2s$1@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]
    > Podsumowując: w środowisku czysto elektronicznym, MC Debit i Visa
    > Electron są rozpoznawane jako MC i Visa, więc problemu i z jedną i z

    Michale!
    Bardzo dziękuję za wyjaśnienie/pokazanie różnic. Chyba nie pozostaje mi nic
    innego jak tylko się w takiego MC zaopatrzyć bo... bo w portfelu pozostały
    mi same Visy, a tym samym zrobić jego test na obczyźnie, bo w Polsce z
    płatnością za jego pośrednictwem mieć nie będę.

  • 23. Data: 2010-01-30 17:04:50
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Valdi" news:hk1n0n$nhe$2@news.interia.pl

> [...]
    > mi same Visy, a tym samym zrobić jego test na obczyźnie, bo w Polsce z
    > płatnością za jego pośrednictwem mieć nie będę.

    Namodziłem, aż strach to czytać, ale chyba jako taki sens da się wychwycić z
    powyższego bełkotu :) - tak to jest jak się jednocześnie pisze na grupę i
    rozmawia przez telefon :)

  • 24. Data: 2010-01-31 01:10:12
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 30 Sty, 16:14, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Póki co cały czas są... można jednak przypuszczać, że w związku z
    > pojawieniem się MC Debit kiedyś one znikną...

    No bo ja wiem? A te reklamy: "Maestro - gotówka nowej generacji"? Były
    całkiem niedawno. Chyba tylko idiota inwestowałby pieniądze w
    spopularyzowanie produktu, który wkrótce ma dokonać żywota?

  • 25. Data: 2010-01-31 07:19:24
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "m1ch4l.j"
    .googlegroups.com

    > No bo ja wiem? A te reklamy: "Maestro - gotówka nowej generacji"? Były
    > całkiem niedawno. Chyba tylko idiota inwestowałby pieniądze w
    > spopularyzowanie produktu, który wkrótce ma dokonać żywota?

    IMHO polityka Visy jak i MC jest głupia, przynajmniej ja jej nie pojmuję.
    Zamiast stworzyć np. dwie marki kart w każdym systemie to mnożą je
    niewiadomo po co. Po stronie Visy - VE, Visa Debit, Visa Classic itp., po
    stronie MC - Maestro, MC Electronic, MC Debit... Kretynizm.

  • 26. Data: 2010-01-31 10:11:06
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niewiadomo po co. Po stronie Visy - VE, Visa Debit, Visa Classic itp., po
    > stronie MC - Maestro, MC Electronic, MC Debit... Kretynizm.

    VISA ostatnio zunifikowała swoje marki. Nie ma już przecież Electron i
    Classic.

  • 27. Data: 2010-01-31 10:26:02
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk3l5c$md1$1@mx1.internetia.pl

    > VISA ostatnio zunifikowała swoje marki. Nie ma już przecież Electron i
    > Classic.

    A co jest?

  • 28. Data: 2010-01-31 10:32:49
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > A co jest?

    Karta VISA po prostu. Inna sprawa, że są jeszcze m.in. PayWave'y, V-Paye i
    cośtam jeszcze.

  • 29. Data: 2010-01-31 10:40:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk3me3$9sp$1@mx1.internetia.pl

    > Karta VISA po prostu. Inna sprawa, że są jeszcze m.in. PayWave'y, V-Paye i
    > cośtam jeszcze.

    jeżeli piszesz, że Visa ujednoliciła swoje marki, to jak wyjaśnisz mi fakt,
    że VE są nadal dostępne w ofertach banków i aby było fajniej nadal są
    wydawane?

  • 30. Data: 2010-01-31 10:42:27
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > jeżeli piszesz, że Visa ujednoliciła swoje marki, to jak wyjaśnisz mi
    > fakt,
    > że VE są nadal dostępne w ofertach banków i aby było fajniej nadal są
    > wydawane?

    Ups, może coś przegapiłem. W którym banku są jeszcze wydawane?