-
1. Data: 2002-06-14 14:16:55
Temat: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: cefek <c...@n...pl>
Szanowna Grupo,
Zachciało mi się zakupów przez Internet. Poszedłem do merlin.com.pl i
znalazłem trochę rzeczy, które chciałem zamówić. Złożyłem zamówienie,
płacąc (co się zemściło strasznie) VC Multibanku.
Zamówienie nie zostało przez Merlin zrealizowane, ale eCard założył
blokadę. Ponieważ zirytowało mnie, że na przesyłkę kurierską,
zaznaczoną w historii zamówień jako "gotową do wysłania" w środę,
czekam jeszcze w piątek i nie doszła - wysłałem 2 maile. Nic.
Zadzwoniłem. Nic. Potem dostałem maila z informacją, że mają jeden
uszkodzony egzemplarz. Wysłałem wyjątkowo zirytowany maila, bo
przecież nikt się ze mną nie skontaktował w tej sprawie i nie zapytał,
co robić. Nic.
Wchodzę na rachunek przez Internet i... ku mojemu zdziwieniu, mam stan
następujący:
1. AKTYWNA Blokada z dnia zakupów na wysokość zakupów (94 złote),
założona przez eCard (z tego dnia nie mam prawa mieć innych blokad),
2. W historii rachunku za dzisiaj mam obciążenie karty tą samą kwotą
przez Merlin/Warszawa. Z dzisiaj.
Skutkiem czego, za niewysłany (i odwołany) towar policzyli mi
dwukrotność stawki. Teraz obiecali, że blokadę zdejmą przez eCard i że
uznają mi kartę, ale...
...zrobili mi minus na koncie. Na razie jest to tylko minus w środkach
dostępnych, ale boję się, że może przejść do salda. A tego bym nie
chciał, bo mam spory limit kredytowy (wykorzystany) i jeśli mi Multi
policzy procenty od przekroczenia, to od całego limitu. A jeśli to
będzie miało miejsce, to czy mogę obciążyć za tą (drugą) transakcję
Merlina albo eCard?
Potrzebuję Waszej pomocy, Grupowicze. I jeszcze jedno pytanie: czy
przelewy Multi-Multi idą szybko? Bo chciałbym zasilić to konto...
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2002-06-14 14:34:38
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> Potrzebuję Waszej pomocy, Grupowicze. I jeszcze jedno pytanie: czy
> przelewy Multi-Multi idą szybko? Bo chciałbym zasilić to konto...
Od razu ida
-
3. Data: 2002-06-14 16:25:14
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>
> Wchodzę na rachunek przez Internet i... ku mojemu zdziwieniu, mam stan
> następujący:
>
> 1. AKTYWNA Blokada z dnia zakupów na wysokość zakupów (94 złote),
> założona przez eCard (z tego dnia nie mam prawa mieć innych blokad),
> 2. W historii rachunku za dzisiaj mam obciążenie karty tą samą kwotą
> przez Merlin/Warszawa. Z dzisiaj.
>
> Skutkiem czego, za niewysłany (i odwołany) towar policzyli mi
> dwukrotność stawki. Teraz obiecali, że blokadę zdejmą przez eCard i że
> uznają mi kartę, ale...
To wygląda na wspólny problem mBanku i Multibanku.
W mBanku (i pewnie w całym BRE) transakcja kartą jest identyfikowana nie
tylko numerem autoryzacji, ale i datą autoryzacji. Merlin.pl wysyła
obciążenie karty z datą faktycznej wysyłki a nie z datą autoryzacji - trudno
żeby klient płacił z góry. Rezultat jest taki, że BRE-owy komputer rozlicza
transakcję ale nie zdejmuje blokady.
Rozwiązaniem jest (przynajmniej w mBanku) dzwonienie na mLinię i upieranie
się żeby zdjęto ręcznie blokadę. W zależności od tego jaka trafi się
operatorka (tobie) i jaki trafi się człowiek z zespołu kartowego (jej)
upieranie trwa dłużej lub krócej.
Bogdan
-
4. Data: 2002-06-14 21:26:23
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: cefek <c...@n...pl>
>To wygląda na wspólny problem mBanku i Multibanku.
>W mBanku (i pewnie w całym BRE) transakcja kartą jest identyfikowana nie
>tylko numerem autoryzacji, ale i datą autoryzacji. Merlin.pl wysyła
>obciążenie karty z datą faktycznej wysyłki a nie z datą autoryzacji - trudno
>żeby klient płacił z góry. Rezultat jest taki, że BRE-owy komputer rozlicza
>transakcję ale nie zdejmuje blokady.
>Rozwiązaniem jest (przynajmniej w mBanku) dzwonienie na mLinię i upieranie
>się żeby zdjęto ręcznie blokadę. W zależności od tego jaka trafi się
>operatorka (tobie) i jaki trafi się człowiek z zespołu kartowego (jej)
>upieranie trwa dłużej lub krócej.
OK, czyli jeśli mi policzą opłatę za debet, to powinienem się
awanturować? Są jakieś gotowe przykłady reklamacji, na które mogę się
powołać?
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2002-06-14 22:02:46
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>
> OK, czyli jeśli mi policzą opłatę za debet, to powinienem się
> awanturować?
Uważam że tak. W końcu to jest problem BRE, a nie twój. W dodatku BRE dobrze
wie w czym problem.
> Są jakieś gotowe przykłady reklamacji, na które mogę się
> powołać?
Na papierze - nie ma. Moja reklamacja była telefonem do mBanku. Dzień
później zadzwonił do mnie ktoś od kart z mBanku. Powiedział skąd się bierze
problem i że ręcznie usunął blokadę środków.
Przy reklamacji niech operator podejrzy trwającą blokadę. Powinno być jasno
widać że to jest ta sama suma/miejsce/czas co zaksięgowana operacja.
Bogdan
-
6. Data: 2002-06-15 00:52:11
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: cefek <c...@n...pl>
On Sat, 15 Jun 2002 00:02:46 +0200, "Bogdan"
<b...@h...pl.remove-it> wrote:
>Uważam że tak. W końcu to jest problem BRE, a nie twój. W dodatku BRE dobrze
>wie w czym problem.
Duży kamień z serca, bo w takim razie będzie w razie czego grany
arbiter.
>> Są jakieś gotowe przykłady reklamacji, na które mogę się
>> powołać?
>Na papierze - nie ma. Moja reklamacja była telefonem do mBanku. Dzień
>później zadzwonił do mnie ktoś od kart z mBanku. Powiedział skąd się bierze
>problem i że ręcznie usunął blokadę środków.
>Przy reklamacji niech operator podejrzy trwającą blokadę. Powinno być jasno
>widać że to jest ta sama suma/miejsce/czas co zaksięgowana operacja.
To już zostało sprawdzone, w poniedziałek ma się ze mną ktoś
skontaktowac ws. tego podwójnego obciążenia. Nota bene, do tego
wszystkiego jeszcze Merlin ma mi zwrócić pieniądze, bo nie mogą
zrealizować zamówienia.
Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...
:(
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2002-06-15 09:05:00
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>
> Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...
> :(
Wypadki chodzą po ludziach, ale to naprawdę niezły sklep. Od trzech lat
kupuję praktycznie tylko tam, bo towar jest prawie zawsze najtaniej i wybór
jest spory.
Bogdan
-
8. Data: 2002-06-17 07:04:48
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Jun 14, 2002 at 06:25:14PM +0200, Bogdan wrote:
> To wygląda na wspólny problem mBanku i Multibanku.
> W mBanku (i pewnie w całym BRE) transakcja kartą jest identyfikowana nie
> tylko numerem autoryzacji, ale i datą autoryzacji. Merlin.pl wysyła
> obciążenie karty z datą faktycznej wysyłki a nie z datą autoryzacji - trudno
> żeby klient płacił z góry. Rezultat jest taki, że BRE-owy komputer rozlicza
> transakcję ale nie zdejmuje blokady.
O ile pamietam problem byl bardziej ecardowy bo przy obciazaniu gubili
czesc informacje wiazacych ich z poprzednia autoryzacja.
Choc niewiele to zmienia, to efekt podobny.
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
9. Data: 2002-06-17 09:37:09
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: <o...@e...com>
> To już zostało sprawdzone, w poniedziałek ma się ze mną ktoś
> skontaktowac ws. tego podwójnego obciążenia. Nota bene, do tego
> wszystkiego jeszcze Merlin ma mi zwrócić pieniądze, bo nie mogą
> zrealizować zamówienia.
>
> Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...
> :(
>
Merlin obciążył Cię za niezrealizowane zamówienie? Nie zdarzyło mi się to
nigdy. Generalnie Merlin obciąża kartę w momencie wysyłki z datą wysyłki, więc
nawet jeśli czegoś im brakło obciązali zawsze na kwotę rzeczywistą, a nie kwotę
zamówienia.
Nie zrażaj się od razu do tego sklepu, bo generalnie nie jest taki zły. Jest
faktem, że z terminami realizacji które podają, jest bardzo różnie - czasem
realizują ciupasem (raz po 3 dniach miałem paczkę w rękach i to zwykłą pocztą),
ale jak jak im czegoś braknie, to uczą pokory :^) Ale ceny mają bardzo
przyzwoite i nawet jeśli coś namieszają, w miarę bezproblemowo uznają
reklamacje (a przynajmniej takie są moje doświadczenia).
Miłego dnia
Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2002-06-17 09:40:31
Temat: Re: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Mon, Jun 17, 2002 at 11:37:09AM +0200, o...@e...com wrote:
> Nie zrażaj się od razu do tego sklepu, bo generalnie nie jest taki zły. Jest
> faktem, że z terminami realizacji które podają, jest bardzo różnie - czasem
> realizują ciupasem (raz po 3 dniach miałem paczkę w rękach i to zwykłą pocztą),
> ale jak jak im czegoś braknie, to uczą pokory :^) Ale ceny mają bardzo
> przyzwoite i nawet jeśli coś namieszają, w miarę bezproblemowo uznają
> reklamacje (a przynajmniej takie są moje doświadczenia).
Co do reklamacji to faktycznie sa prawie rewelacyjni. Prawie, bo ja
wole az tak czesto nie konsultowac z dzialem reklamacji moich
zamownien.
Co do innych minusow:
. przysylaja rozfoliowane plyty
. niszcza ksiazki
. o terminach byla mowa, choc i tak sa o klase lepsi od wp.
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki