  • 1. Data: 2004-05-13 15:30:11
    Temat: [Multi] Ostrzeżenie! Sposób na wyczyszczenie dowolnego konta!
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    Witam.

    Wg tego co mnie dzisiaj spotkało, i wg tego co twierdzi multilinka
    wystarczy, że obca osoba pójdzie do oddziału MultiBanku i wpłaci
    na moje konto 1 zł w postaci 100 x 1 grosz
    a z mojego konta zostanie pobrane 100 x 3 zł prowizji.
    2 rozmowy z multilinką po prawie 0,5 godz. nic nie dały.
    Konto jest firmowe, a mlinka jako jedyną obronę poradziła nie
    podawać nikomu numeru :-). Oczywiście złożyłem reklamację
    ale jeśli to się potwierdzi to polecam jak najszybciej
    ZAMYKAĆ w Multi wszystkie konta firmowe.
    Taki przekręt równie dobrze może np. zrobić któryś z pracowników
    banku i nagle możemy się obudzić z potężnymi długami wobec banku,
    bo ktoś zrobił takich przelewów 10000 (hm, czy jakiś regulamin zabrania
    zrobienia 10000 wpłat w ciągu dnia), wszystkie na 1 grosz.
    Koszty banku to 100 zł a zarobek 30000zł.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    T-Shirty tylko dla pijących : http://alchemy.com.pl/DlaPijacych/
    Koszulki z jajem ;-) Hit SEZONU! Ponad 100 oryginalnych wzorów!

  • 2. Data: 2004-05-13 17:13:15
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    KLoSS wrote:
> [...]
    > ale jeśli to się potwierdzi to polecam jak najszybciej
    > ZAMYKAĆ w Multi wszystkie konta firmowe.

    Czy ja dobrze rozumiem że to _nie Ty_ wpłacałeś drobne kwoty, ale _Twoje_
    konto zostało obciążone zamiast zleceniodawcy?

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-05-13 17:31:06
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    czw, 13 maj 2004 o 11:13 GMT Bogdan B. napisał(a):

    > Czy ja dobrze rozumiem że to _nie Ty_ wpłacałeś drobne kwoty, ale _Twoje_
    > konto zostało obciążone zamiast zleceniodawcy?

    Tak, to _nie_ _Ja_ wpłaciłem w oddziale gotówkę na moje konto,
    a prowizja za wpłatę gotówki została pobrana z mojego konta.

    Pozdrawiam
    KLoSS

  • 4. Data: 2004-05-13 17:36:20
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    KLoSS wrote:

    > Tak, to _nie_ _Ja_ wpłaciłem w oddziale gotówkę na moje konto,
    > a prowizja za wpłatę gotówki została pobrana z mojego konta.

    Nie rozumiem dlaczego zdaniem banku masz płacić za "towar niezamówiony".
    IMHO bezwzględnie reklamować (pisemnie, żeby ślady zostały), napisz o
    wyniku.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-05-13 17:37:59
    Od: "racoon" <r...@p...fm>

    > Moment. Kto płaci prowizję za wpłatę i od kiedy jest to posiadacz
    rachunku?

    Jeżeli posiadacz wpłaca - to posiadacz płaci.
    Więc opisana sytuacja jest możliwa, pod warunkiem, że "Panienka z okienka"
    nie zweryfikuje tożsamości.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-05-13 17:40:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 May 2004 15:30:11 +0000 (UTC), KLoSS
    <N...@a...com.pl> wklepał(-a):

  • 7. Data: 2004-05-13 18:04:28
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    Użytkownik "racoon" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jeżeli posiadacz wpłaca - to posiadacz płaci.
    > Więc opisana sytuacja jest możliwa, pod warunkiem, że "Panienka z okienka"
    > nie zweryfikuje tożsamości.

    w TOiP Multi masz ze wplata gotowkowa 0,2% min. 3pln
    gdzie masz napisane ze to placi tylko "Jeżeli posiadacz wpłaca - to
    posiadacz płaci."

    chyba kazdy bank sciaga oplate za dokonanie wplaty gotowkowej na rachunek
    firmy

    pozdro
    SirmarK

  • 8. Data: 2004-05-13 18:12:03
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > posiadacz płaci."
    >
    > chyba  kazdy bank sciaga oplate za dokonanie wplaty gotowkowej na rachunek

    owszem jest taka pozycja w toip. ale imho oplata powinna byc pobierana od
    osoby dokonujacej wplaty, bo w opisany wlasnie sposob mozna kogos pozbawic
    dosc duzej kaski. a tlumaczenie mlinki aby nie podawac numeru konta jest
    idiotyczne, bardzo idiotyczne. tylko kretyn/ka musial/a tak powiedziec:)

    nie wyobrazam sobie ukrywania numeru konta przed klientem.

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-05-13 18:25:04
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Marcin Kozlowski <s...@...SUNTOwp.pl> wrote:
    > Użytkownik "racoon" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > w TOiP Multi masz ze wplata gotowkowa 0,2% min. 3pln
    > gdzie masz napisane ze to placi tylko "Jeżeli posiadacz wpłaca - to
    > posiadacz płaci."

    IMHO: jeśli zapis nie precyzuje, kto jest obciążany za dokonanie danej
    operacji, to domyślnie jest to zleceniodawca. A przy wpłacie na rachunek
    obcej firmy zleceniodawcą jest ten, kto fizycznie przyszedł do kasy.

    > chyba kazdy bank sciaga oplate za dokonanie wplaty gotowkowej na
    > rachunek firmy

    Właśnie że nie. Chyba, że posiadacz konta wyraźnie tak zadysponował (np.
    jedna ze znanych mi spółdzielni mieszkaniowych).

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 10. Data: 2004-05-13 18:49:49
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    KLoSS napisał(a):

> [...]
    > na moje konto 1 zł w postaci 100 x 1 grosz
    > a z mojego konta zostanie pobrane 100 x 3 zł prowizji.

    A na jakiej podstawie skoro wszelkie wpłaty na własne konto są wolne od
    opłat?

    > 2 rozmowy z multilinką po prawie 0,5 godz. nic nie dały.

    A co miały dać?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*