  • Data: 2010-05-10 10:52:14
    Temat: MultiBank - schodzi na psy
    Od: Misiu <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam tam konto niemal od początku istnienia tego banku. Przez długie lata
    bardzo sobie chwaliłem, praktycznie wszystko dawało się załatwić przez
    i-net, kontakt z linią był OK. Do czasu.

    Drobne problemy zaczęły się jakieś 3 lata temu. Zmniejszono liczbę
    znaków do wydrukowania na kartach. Niby nieważna duperela, ale w końcu
    to klient powinien decydować o tym w jakim brzmieniu ma być zapisane
    jego imię i nazwisko, a nie magiczny SYSTEM.

    Nieco poważniejszy problem to czas rozpatrywania reklamacji. Kilka lat
    temu wystarczało im na to kilkanaście dni. Ostatnio zajęło im to ponad 4
    miesiące.

    Sprawa była prosta: nie zwrócono mi opłaty za używanie karty. Przez 3
    miesiące po złożeniu reklamacji otrzymywałem maile, że "sprawa jest
    skomplikowana" i "jest w toku". Rozumiem, że bank może borykać się z
    problemami kadrowymi, ale rozpatrywanie chyba najprostszego z możliwych
    problemów przez 4 miechy trudno traktować w innych kategoriach niż
    kompletne olewanie klienta.

    Dziś bank pobrał mi niewielką sumę za wykorzystanie kredytu w koncie
    ("kapitalizacja odsetek - obciążenie"). Oczywiście w zeszłym miesiącu
    żadnego korzystania z pieniędzy banku nie było.

    Pani na infolinii rozłożyła mnie na łopatki informując, że to
    "miesięczna opłata za możliwość korzystania z kredytu w koncie" (tak jak
    w większości banków, Multibank pobiera raz na rok opłaty za
    udostepnienie linii kredytowej, potem odsetki tylko jeśli korzysta się z
    tych pieniędzy). Pani na szczęście dość łatwo dała się przekonać, że nie
    powinna wciskać kitu klientom i wzięła się do spisywania reklamacji.
    Ciekawe jestem czy w tym przypadku rok im wystarczy na jej rozpatrzenie.

    Może warto dodać, że linię kredytową w koncie mam od dawna, a to
    pierwszy taki przypadek. Za bardzo coś "usprawnili" w swoim systemie.

    Kilka lat temu, Multibank był rzeczywiście elitarnym bankiem, z dobrą
    obsługą za stosunkowo niewielkie pieniądze. Od mniej więcej 2 - 3 lat
    robi wiele by to dobre wrażenie zatrzeć. W międzyczasie spotkałem się z
    kilkoma sytuacjami, w których obsługa usiłowała wciskać idiotyzmy nie
    mające pokrycia w żadnych regulaminach banku. Do tego dochodzi coraz
    więcej "pomyłek systemu" i totalna olewka klienta jeśli chodzi o sposób
    obsługi reklamacji.

    Szkoda, to naprawdę dobry bank kiedyś był. Trezba będzie sprawdzić co u
    konkurencji słychać. Ostatnio dobrą ofertę ma ING ...

    --
    http://voip.stegny.net