  • 11. Data: 2009-06-04 20:51:52
    Temat: Re: [Multibank] Listowne zamykanie konta Aquarius w praktyce
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > Wszyscy uciekają z Multi? 19.05 złożyłem dyspozcyję zamknięcia kk w
    > Multi...mają na to 30 dni czyli jeszcze karta może być (i jest) widoczna
    > w systemie, ciekawy jestem czy wszystko odbędzie się jak należy czy
    > również czekają mnie dodatkowe wizyty w placówce banku...?

    Jeśli złożyłeś taką dyspozycję to karta powinna być widoczna jako
    "zastrzeżona". Jak tego nie ma to pewnie coś się nie udało :)

    Podgląd znika całkowicie po 3 miesiącach (co nie jest równoznaczne
    zamknięciu karty!).

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2009-06-04 21:11:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Tak właśnie mi się z wieczora przypomniał cytat:

    "...Ja wiedziałem, że tak będzie, ja wiedziałem,
    Jeden mądry człowiek mnie ostrzegał!..."

    W sumie to mogę pod tego "mądrego" podpadać hłe hłe, bo poznałem się na
    Multi już ładnych kilka lat temu (2-3 jakoś) i pisałem na grupie.
    Pamiętam przygodę z wpłatomatem i pamiętam jak dziś - ilu pracowników
    tyle wersji na to samo pytanie :)

    PS Szybki konkurs - skąd jest cytat, ale bez pomocy googla!

    Xenocide

  • 13. Data: 2009-06-04 21:22:52
    Temat: Re: Listowne zamykanie konta Aquarius w praktyce
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Cze, 21:04, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > No i co to da ? Patrz mój post.
    >
    > --
    > Mithos

    Silny argument w razie sporu.

  • 14. Data: 2009-06-05 06:14:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jeśli złożyłeś taką dyspozycję to karta powinna być widoczna jako
    > "zastrzeżona". Jak tego nie ma to pewnie coś się nie udało :)

    Zastrzeżona to ona była już wcześniej, gdyż samodzielnie ją w systemie
    zastrzegłem ;-)

    > Podgląd znika całkowicie po 3 miesiącach (co nie jest równoznaczne
    > zamknięciu karty!).

    Kobita wspominała, że karta zostanie zamknięta po 30 dniach. Jeżeli
    nadal będę ją widział to zadzwonię i zapytam czy coś się stało...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2009-06-05 06:42:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 08:14:00 +0200, RobertS napisał(a):

    > Kobita wspominała, że karta zostanie zamknięta po 30 dniach. Jeżeli
    > nadal będę ją widział to zadzwonię i zapytam czy coś się stało...

    W "m" zniknęła mi z podglądu po 3 miesiącach. Przez ten czas bank czeka
    na spływające transakcje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2009-06-05 13:43:38
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ja "zamknąłem" KK Visa Gold w Multibanku październiku 2008 r., tzn
    > złożyłem stosowną dyspozycję, karta po 3 miesiącach zniknęła z
    > podglądu. Jak się jednak dowiedziałem w okolicach kwietnia 2009 r.
    > (ponad pół roku!) karta została tylko zastrzeżona.

    Co chciałeś osiągnąć 'zamykając' kartę i co to określenie oznacza?
    W MultiBanku zinterpretowano to jako zastrzeżenie i ja chyba to samo bym
    na ich miejscu uczynił, choć mam pewne wątpliwości czy nie chodziło ci o
    wypowiedzenie umowy karty kredytowej, czego skutkiem także jest
    zastrzeżenie, ale pociąga i inne następstwa jak likwidacja limitu
    kredytowego. Bez jasnej i nie poddającej się interpretacji dyspozycji
    klienta jednak nie odważyłbym się zlikwidować limit kredytowy.

    > Jak się dowiedziałem,
    > karta zostanie faktycznie zamknięta po kolejnych 3 (!) miesiącach
    > czyli gdzieś w okolicach wakacji 2009 r. (prawidłowo złożona
    > dyspozycja w placówce została złożona w październiku 2008 r.).

    Prawidłowa może i była, ale czego dotyczyła, czyli co rozumiesz i co ma
    rozumieć bank za 'zamknięcie' karty?
    Nie byłoby bezpieczniej używać terminów używanych w umowie i regulaminie?
    Zamknięcie karty jest jakimś dziwnym tworem językowym, a to tworzy pole do
    interpretacji i rzadkim zjawiskiem jest by interpretacje stron były
    zbieżne. Czym to grozi? Pytanie retoryczne.

  • 17. Data: 2009-06-05 14:55:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    K.K. pisze:
> [...]
    > kredytowego. Bez jasnej i nie poddającej się interpretacji dyspozycji
    > klienta jednak nie odważyłbym się zlikwidować limit kredytowy.

    PISEMNIE w placówce banku (mam podpis pracownika, pieczątkę) na FIRMOWYM
    druku Multibanku została złożona :

    Dyspozycja Zamknięcie Rachunku Karty Kredytowej.

    Poniżej w treści posiadacz karty (czyli ja), zwraca się o :
    "Zamknięcie rachunku karty kredytowej i zastrzeżenie niżej wymienionych
    kart (tutaj wpisujemy numer, datę, rodzaj karty itp.)."

    Dodam, że wcześniej (i później) taka sama dyspozycja, na tym samym druku
    były realizowane normalnie.

> [...]
    > tworzy pole do interpretacji i rzadkim zjawiskiem jest by interpretacje
    > stron były zbieżne. Czym to grozi? Pytanie retoryczne.

    Zamknięcie to zamknięcie, a nie zastrzeżenie. Nie widzę problemów z
    rozróżnieniem tych terminów i nie rozumiem dlaczego uważasz, iż mam
    problem z terminologią.

    Wszystko było dokonane na firmowych drukach Multibanku, w placówce,
    potwierdzone i zaakceptowane przez pracownika banku.

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2009-06-05 15:07:36
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    szczurwa pisze:
    > On 4 Cze, 19:06, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    >
    > Ale syf ! Na przyszłość radze załatwiac tego typu sprawy pisemnie,
    > lecz osobiście, za zwrotnym pokwitowaniem z prezentatą banku...

    oj tak tak, ja telefonicznie założyłem dyspozycję żeby netk@rta nie
    została odnowiona na kolejny okres. Oczywiście została odnowiona i
    pobrana opłata. Gdy złożyłem reklamację to kazali mi podać z kim
    rozmawiałem, którego dnia i o której godzinie bo w systemie nic nie
    mają. oczywiście nie jestem sobie w stanie przypomnieć rozmowy sprzed roku.

  • 19. Data: 2009-06-05 15:13:13
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Zamknięcie to zamknięcie, a nie zastrzeżenie. Nie widzę problemów z
    > rozróżnieniem tych terminów i nie rozumiem dlaczego uważasz, iż mam
    > problem z terminologią.

    gdyż o ile zamknięcie jest zamknięciem, to już zamknięcie karty nie musi
    być tożsame z zamknięciem rachunku karty, który swobodnie może sobie
    ezgystować bez karty, oczekując na dyspozycję bądź swojego zamknięcia,
    bądź też wydania do niego karty, na przykład po uprzednim zamknięciu
    (zastrzeżeniu) innej karty do tewgo samego rachunku.

  • 20. Data: 2009-06-05 17:22:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    K.K. pisze:
> [...]
    > bądź też wydania do niego karty, na przykład po uprzednim zamknięciu
    > (zastrzeżeniu) innej karty do tewgo samego rachunku.

    Tutaj sytuacja jest odwrotna : zamknięty został rachunek karty. Miało to
    miejsce w październiku 2008 r., a karta została jedynie zastrzeżona i
    nadal funkcjonowała do kwietnia 2009 r.

    Potwierdzenie na zamknięcie posiadam, po prostu bank źle zrealizował
    dyspozycję i muszę czekać kolejne 3 miesiące (od kwietnia) na
    definitywne zamknięcie (rachunku) karty.

    --
    Mithos