  • 1. Data: 2009-06-04 17:06:27
    Temat: [Multibank] Listowne zamykanie konta Aquarius w praktyce
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Pamietacie jak Multi wzorowo poinformowalo o zmianie ToIP, ktora weszla w
    zycie 5 maja 2009? Zdecydowalem wtedy, ze zamykam rachunek, listem polecony
    wyslalem informacje, ze nie akceptuje zmian i wypowiadam umowe.
    Po kilku dniach wrocil do mnie list, ze rachunek nie zostanie zamkniety, bo
    mam aktywne polecenia zaplaty i musze najpierw je zlikwidowac. Podpisalem
    wycofanie zgody na obciazanie rachunku i wyslalem pismo, w ktorym
    stwierdzilem, ze nie zgadzam sie z odmowa zamkniecia rachunku, wskazalem, ze
    ani umowa, ani regulami nie uzalezaniaja zamkniecia rachunku od braku
    aktywnych polecen zaplaty. Poprosilem o zamkniecie rachunku zgodnie z
    terminem mojego 'pierwszego' wypowiedzenia. Po kilku dniach zadzwonilem na
    Multilinie zeby zapytac sie o status, powiedziano mi, ze rachunek zostanie
    zamkniety 26 maja 2009. Nie mialem ochoty na sprzeczanie sie co do terminu
    zamkniecia, wiec podziekowalem za informacje i zakonczylem rozmowe. 26 maja
    oczywiscie sprawdzilem co sie dzieje na rachunku, ciagle byl widoczny -
    saldo 0. Zniknal 27 maja. Pisalem na grupe, ze bank pozostawil mi podglad na
    MultiMaxa AQ, Konto Oszczednosciowe AQ i fundusze inwestycyjne...
    Do dzis zylem w przeswiadczeniu, ze moj rachunek Multi AQ spoczywa sobie w
    spokoju w archiwum, ale dzis zalogowalem sie aby skopiowac numer rachunku do
    splaty KK i podkusilo mnie zeby pogrzebac w systemie... tj. sprobowac nabyc
    jakis fundusz inwestycyjny. Podczas tej proby wyskoczyla mi informacja, ze
    na rachunku powiazanym jest saldo -20,15PLN. Zadzwonilem, wiec na Multilinie
    zeby wyjasnic o co chodzi... i wtedy sie zaczelo...
    1/ rachunek nie zostal zamkniety, bo jest saldo ujemne
    2/ zostala naliczona oplata za prowadzenie rachunku, podobno za maj, ale
    naliczona w czerwcu
    3/ rachunku nie widac w systemie transakcyjnym.
    Zadalem, wiec milej Pani kilka pytan...
    Q: Dlaczego oplata zostana naliczona na zamknietym rachunku
    A: rachunek nie zostal zamkniety
    Q: dlaczego nie zostal zamkniety?
    A: Bo jest saldo ujemne
    Q:Saldo w dniu kiedy mial byc zakniety bylo rowne 0. Wiec jak to sie stalo?
    A: Oplata jest za maj.
    Q: Czy w ToiP jest informacja, ze oplaty sa pobierane z dolu?
    A: Nie ma
    Q: Czy w Regulaminie jest taka informacja?
    A: Dla Pana moge to sprawdzic
    Q: Nie dziekuje. Dlaczego tak dlugo trwalo 'zamykanie' mimo mojego
    wypowiedzenia po otrzymaniu informacji o nowej ToiP?
    A: Termin wypowiedzenia to 30 dni.
    Q: Czy przypadkiem Regulamin nie mowi o 14 dniach?
    A: Wypowiedzenie bez terminu obowiazuje jak na rachunku nie ma obrotow...
    No, i dalej w tym klimacie... poprosilem o przyjecie reklamacji... Moze
    zostac przyjeta na moja wyrazna prosbe... Hm... jak jeszcze wyrazniej mam ja
    wyrazic? ;) Reklamacja zostala spisana... termin odpowiedzi 30 dni...
    Mam nadzieje, ze Was nie zanudzilem... generalnie klient w takim przypadku
    ma znikome szanse dowiedziec sie o tym, ze rachunek nie zostal zamkniety i
    ze jest na nim saldo ujemne... tzn. na pewno sie dowie... z odpowiedniego
    wpisu w BIKu, gdy bedzie wystepowal o kredyt ;). Ciekawe za ile miesiecy by
    naliczyli oplaty gdyby nie moja ciekawosc ;).
    Zalecam duza ostroznosc przy zamykaniu rachunku w Multi. O odpowiedzi banku
    nie omieszkam poinformowac...

    MK

  • 2. Data: 2009-06-04 17:19:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > Zalecam duza ostroznosc przy zamykaniu rachunku w Multi. O odpowiedzi
    > banku nie omieszkam poinformowac...

    Ja "zamknąłem" KK Visa Gold w Multibanku październiku 2008 r., tzn
    złożyłem stosowną dyspozycję, karta po 3 miesiącach zniknęła z podglądu.
    Jak się jednak dowiedziałem w okolicach kwietnia 2009 r. (ponad pół
    roku!) karta została tylko zastrzeżona. PONOWNIE złożyłem dyspozycję
    zamknięcia karty. Żeby urozmaicić moje życie przy kolejnym wyciągu
    Multibank pobrał z rachunku karty opłatę za wystawienie zaświadczenia o
    zastrzeżeniu karty (co to za dziwny twór i po co komu takie coś?)
    pomimo, iż żadnej dyspozycji w tej kwestii nie składałem, zresztą
    zaświadczenia też nigdy nie otrzymałem. Jak się dowiedziałem, karta
    zostanie faktycznie zamknięta po kolejnych 3 (!) miesiącach czyli gdzieś
    w okolicach wakacji 2009 r. (prawidłowo złożona dyspozycja w placówce
    została złożona w październiku 2008 r.).

    Niedawno zamieniałem Aquariusa na konto zwykłe. Pan doradca zamówił mi
    kartę (mam potwierdzenie), na kartę czekałem dosyć długo aż tu nagle
    bank wprowadził za nią opłatę tylnymi drzwiami. Zadzwoniłem więc aby
    kartę zamknąć i ku swojemu zdziwieniu dowiedziałem się, że karta nie
    została w ogóle zamówiona i żadnej dyspozycji w tej kwestii nie ma.
    Gdyby to było moje jedyne konto to zostałbym na dłuższy czas bez dostępu
    do pieniędzy.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-06-04 17:26:15
    Temat: Re: Listowne zamykanie konta Aquarius w praktyce
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Cze, 19:06, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    Ale syf ! Na przyszłość radze załatwiac tego typu sprawy pisemnie,
    lecz osobiście, za zwrotnym pokwitowaniem z prezentatą banku...

  • 4. Data: 2009-06-04 17:39:20
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Zgroza, BRE ogólnie nie lubi zamykać rachunków, rachunek mojej KK po trzech
    latach od jej likwidacji dalej istniał. Totalnie przeciwny biegun w stosunku
    do Rajfiego - tam jednego dnia zamknąłem konto lokacyjne, a kolejnego dnia
    już Elixir się odbił.

    Ja tam rozpocząłem proces ograniczania swojej obecności w BRE (myślę nad
    emigracją do Aliora lub Fortisu). Na razie zacząłem od mBanku, dziś złożyłem
    dyspozycję zamknięcia rachunków eMax i eMax+, za miesiąc spróbuję chyba
    wypowiedzieć eKonto, zostawiając sobie karty (czy to się uda nie jest wcale
    tak do końca pewne).

  • 5. Data: 2009-06-04 18:09:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Thu, 4 Jun 2009 19:06:27 +0200
    "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > weszla w zycie 5 maja 2009? Zdecydowalem wtedy, ze zamykam rachunek,
    > listem polecony wyslalem informacje, ze nie akceptuje zmian i

    No to niezła przygoda a dialogi to prawie jak za czasów Misia :)
    Cóż wychodzi na to, że do BRE trzeba się fatygować osobiście. Ciekawi
    mnie jakby mBank dowalił w końcu taką opłatą, że rjebiata masowo
    zaczęłaby rachunki zamykać - to byśmy mieli dopiero ubaw po pachy ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-06-04 18:33:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 19:06:27 +0200, MK napisał(a):

    > Ciekawe za ile miesiecy by
    > naliczyli oplaty gdyby nie moja ciekawosc . Zalecam duza ostroznosc przy
    > zamykaniu rachunku w Multi.

    Ja 20 maja poprosiłem o zmianę taryfy z aktywnej na komfortową, miało być
    "nazajutrz". Dziś musiałem ponowić prośbę.

    Jestem na granicy wypowiedzenia umowy w Multi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 7. Data: 2009-06-04 19:04:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Ale syf ! Na przyszłość radze załatwiac tego typu sprawy pisemnie,
    > lecz osobiście, za zwrotnym pokwitowaniem z prezentatą banku...

    No i co to da ? Patrz mój post.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-06-04 19:05:13
    Od: "Końrad\(o\)" <n...@o...pl>

> [...]
    > ogóle zamówiona i żadnej dyspozycji w tej kwestii nie ma. Gdyby to było
    > moje jedyne konto to zostałbym na dłuższy czas bez dostępu do pieniędzy.

    ja nie cierpię tego banku za patatyczność panującą w oddziałach, bufonadę, i
    bezwyrazowe pozbawione najdrobniejszego wyrazu miny pracowników
    wyglądających jakby mieli twarze "poobciągane" (androidy?). bywałem w multi
    w poznaniu, na św. marcinie, gdy pracował tam nasz grupowy kolega marcin f.
    (miał kolekcję kart) (początki multi)

    ale teraz to co opisujecie to jest coś niewyobrażalnego, z takim bajzlem się
    jeszcze nie spotkałem, choć też tutaj, na pbb nieraz narzekałem na
    raiffeisena i inne banki.
    to się w głowie nie mieści.

  • 9. Data: 2009-06-04 19:39:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Końrad(o) pisze:
    > ale teraz to co opisujecie to jest coś niewyobrażalnego, z takim bajzlem się
    > jeszcze nie spotkałem, choć też tutaj, na pbb nieraz narzekałem na
    > raiffeisena i inne banki.
    > to się w głowie nie mieści.

    A to wszystko w "prestiżowym" Aquariusie ;)

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-06-04 20:34:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja 20 maja poprosiłem o zmianę taryfy z aktywnej na komfortową, miało być
    > "nazajutrz". Dziś musiałem ponowić prośbę.
    >
    > Jestem na granicy wypowiedzenia umowy w Multi.

    Wszyscy uciekają z Multi? 19.05 złożyłem dyspozcyję zamknięcia kk w
    Multi...mają na to 30 dni czyli jeszcze karta może być (i jest) widoczna
    w systemie, ciekawy jestem czy wszystko odbędzie się jak należy czy
    również czekają mnie dodatkowe wizyty w placówce banku...?

    --
    pozdrawiam
    RobertS