  • 1. Data: 2004-12-10 22:10:26
    Temat: [Multibank] Pytanie dotyczace zakladania lokat przez internet
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Witam,

    chce zalozyc swoja pierwsza lokate przez internet w Multibanku. Sa trzy
    kroki przy zakladaniu lokaty w systemie Multibanku. W drugim kroku nie
    rozumiem dokladnie co oznacza pole "Automatyczne odnawianie" i
    "Kapitalizacja odsetek na lokacie". W obu przypadkach mozna wybrac "Tak"
    lub "Nie". Czy ktos bardziej doswiadczony moglby mi udzielic informacji
    co to dokladnie oznacza?

    Pozdrawiam,

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 2. Data: 2004-12-10 22:21:33
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2004 23:10:26 +0100,
    osoba podpisana: Solos <m...@t...pl>
    napisała:
> [...]
    > kroki przy zakladaniu lokaty w systemie Multibanku. W drugim kroku nie
    > rozumiem dokladnie co oznacza pole "Automatyczne odnawianie" i
    Strzelam. po zakończeniu okresu oszczedzania lokata może się zlikwidować
    i środki wrócą na konto, a moze się odnowić na kolejny okres.

    > "Kapitalizacja odsetek na lokacie". W obu przypadkach mozna wybrac "Tak"
    > lub "Nie". Czy ktos bardziej doswiadczony moglby mi udzielic informacji
    Analogicznie - przy odnowieniu lokaty odsetki mogą pbyć przelane na
    konto, albo wejść do kapitału odnowionej lokaty.
    Z tego wynika, że nie powinno się dać odpowiedzieć na pierwsze "Nie" i
    jednocześnie na drugie "Tak".

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 3. Data: 2004-12-10 22:24:59
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-10 23:10, kiedy Solos napisał(a) co
    następuje:
> [...]
    > "Kapitalizacja odsetek na lokacie". W obu przypadkach mozna wybrac "Tak"
    > lub "Nie". Czy ktos bardziej doswiadczony moglby mi udzielic informacji

    Automatyczne odnawianie oznacza, że po upływie okresu, na jaki założysz
    lokatę, zostanie ona przedłużona automatycznie na taki sam okres. Innymi
    słowy pieniądze nie wrócą na konto a pozostaną lokatą.
    Kapitalizacja odsetek dotyczy kwoty którą "zarobisz" dzięki lokacie.
    Opcja "tak" oznacza, że automatycznie odnowiona lokata będzie opiewać na
    kwotę dawnej lokaty plus odsetki. Jeśli "nie" lokata się odnowi na
    identyczną kwotę jak pierwotna, a odsetki trafią na konto.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 4. Data: 2004-12-10 22:32:18
    Od: Solos <m...@t...pl>

    yayco wrote:
> [...]
    > kwotę dawnej lokaty plus odsetki. Jeśli "nie" lokata się odnowi na
    > identyczną kwotę jak pierwotna, a odsetki trafią na konto.

    czyli jesli chce zalozyc lokate na np. 6 miesiecy i po uplywie tego
    czasu chce zeby lokata zostala zlikwidowana i wszystkie srodki
    (zainwestowane pieniadze + odsetki) wrocily na konto, to musze w obu
    opcjach wybrac "Nie", zgadza sie?

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 5. Data: 2004-12-10 22:37:01
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-10 23:32, kiedy Solos napisał(a) co
    następuje:

> [...]
    > czasu chce zeby lokata zostala zlikwidowana i wszystkie srodki
    > (zainwestowane pieniadze + odsetki) wrocily na konto, to musze w obu

    Moim zdaniem wybranie nie w pierwszym przypadku powinno uniemożliwiać
    jakikolwiek wybór w drugim.

  • 6. Data: 2004-12-10 22:44:15
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-10 23:37, kiedy yayco napisał(a) co
    następuje:
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-12-10 23:32, kiedy Solos napisał(a) co
    > następuje:

    > Moim zdaniem wybranie nie w pierwszym przypadku powinno uniemożliwiać
    > jakikolwiek wybór w drugim.

    Sprawdziłem to na wszelki wypadek. Jeśli w pierwszym przypadku
    wybierzesz "nie", to w drugim musisz wybrać "nie". Jeśli pozostawisz
    domyślne "tak", to system wyświetli komunikat o błędnym zaznaczeniu.
    IMHO trochę to bez sensu, bo wybór "nie" (w pierwszym wypadku) powinien
    automatycznie kończyć procedurę. A tak to trochę naokoło...

  • 7. Data: 2004-12-10 23:01:11
    Od: Solos <m...@t...pl>

    yayco wrote:
> [...]
    > IMHO trochę to bez sensu, bo wybór "nie" (w pierwszym wypadku) powinien
    > automatycznie kończyć procedurę. A tak to trochę naokoło...

    rozumiem. dzieki za pomoc :)

    --
    Solos
    GG 3115539