  • 21. Data: 2008-06-03 20:58:06
    Temat: Re: Multibank - Zmiany w ofercie kont firmowych automatycznie na droższe, od zaraz.
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    news:g24aft$bm1$1@news.onet.pl...

    > Dla bezpieczeństwa zapewne. Promil osób wypłacających więcej niż 5kzł w
    > bankomacie jest zapewne niski. W końcu kto chodzi do ścianki z walizką i
    > bierze taką kasę?

    Bezpieczeństwa banku? Są "lepsze" sposoby nadużyć w przypadku mbanku niż
    markowanie kradzieży karty i walczenie o ubezpieczenie.

    Mam wrażenie, że wiele osób wypłaca takie kwoty oraz znacznie wyższe. A jak
    ktoś nie potrzebuje, może sobie ustawić niższy limit przez www. W Multibanku
    potrafili zrobić domyślny limit 15k (i tak za niski ale tam są jeszcze
    oddziały), więc czemu nie w mBanku?

    marekz

  • 22. Data: 2008-06-03 21:23:07
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Tysiąc banknotów Ci się mieści w kopercie? A zapewne będzie ich więcej, bo
    > bankomaty nie dają samych setek. Poza tym, pewnie byś bankomat wyczyścił
    > do
    > zera.

    100k w dwusetkach to już tylko 500 banknotów. Ale i tysiąc zmieści się bez
    problemu w kopercie formatu C4. No i z bankomatu jednak ciężko aż tyle
    wziąć, nawet biorąć pod uwagę zmianę daty w międzyczasie. Nigdy nie
    próbowałem, przez te niskie limity na debetówkach.

    > No cóż, większości osób takie sytuacje nie zaskakują. Takie mam wrażenie.
    > Taka kwota gotówką? Włapówkę chcesz dać? Bo przecie legalny biznes nie
    > idzie takimi kwotami w gotówce. Chyba nawet prawo w wielu przypadkach
    > zabrania. Wiem, że w obrocie przedsiębiorca-przedsiębiorca są ograniczenia
    > w zakresie gotówki.

    Są ograniczenia pomiędzy przedsiębiorcami, z tego co pamiętam do 40k zł na
    rok plus tam jeszcze w nastepnym roku do 10k chyba. Ale że nie ma sankcji za
    naruszenie tej regulacji często jest to zlewane... A pomiędzy fizycznymi nie
    ma.

    > No i? Jeśli działasz legalnie, to co ci to przeszkadza? Poza tym, co?
    > Robisz
    > dwa przelewy z dwóch banków po np. 10k, żeby to ukryć? A dwa z tego samego
    > po 10 zostaną złapane?

    Tak, 2 z tego samego po 10k euro z tą sama datą zostaną złapane.

    A teraz załóżmy, że to nie są dwa tylko jest ich czterdzieści. Po prostu
    wolę nie występować w tego rodzaju rejestrach ani nie chcę aby występowały
    drugie strony transakcji. Nigdy nie wiadomo kiedy to państwo i w jaki sposób
    wyciagnie rękę po nieswoje... Sytuację budżetu zapewne znasz. To co się
    zbliża w związku z "systemem zabezpieczenia społecznego" też. Uzupelniająco
    można dodać zabezpieczenie się przed bankructwem konkretnego banku. Choć
    takie zagrożenie wydaje mi się skrajnie nieprawdopodobne. Znacznie bardziej
    nieprawdopodobne, niz to poprzednie. :-)

    > Nie czaję. Masz nielegalną forsę? Ja mam legalną wyłącznie.

    Tak. I dodatkowo jest ona w części przeznaczona na zabicie Obu Braci. :DDD

    marekz

  • 23. Data: 2008-06-04 05:27:54
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 3 Jun 2008 23:23:07 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Tak. I dodatkowo jest ona w części przeznaczona na zabicie Obu Braci. :DDD

    No, to nasz lokalny Echelon, Carnivore czy jak mu tam, ma teraz robotę :)

    AK

  • 24. Data: 2008-06-04 06:53:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

> [...]
    > tyle wziąć, nawet biorąć pod uwagę zmianę daty w międzyczasie. Nigdy
    > nie próbowałem, przez te niskie limity na debetówkach.

    Debetowa Visa Classic z banku z żubrem jest oimw "do wysokości
    salda"...

    MJ

  • 25. Data: 2008-06-04 08:03:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-03, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Dla bezpieczeństwa zapewne. Promil osób wypłacających więcej niż 5kzł w
    > bankomacie jest zapewne niski. W końcu kto chodzi do ścianki z walizką i
    > bierze taką kasę?

    Byś się zdziwił. Ja w kwietniu musiałem wydać ponad 15k (w jeden dzień)
    w gotówce, bo wszyscy agenci i właściciele nieruchomości zażyczyli
    sobie "w gotówce". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2008-06-04 08:11:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 10:03
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Byś się zdziwił. Ja w kwietniu musiałem wydać ponad 15k (w jeden dzień)
    > w gotówce, bo wszyscy agenci i właściciele nieruchomości zażyczyli
    > sobie "w gotówce". :)

    I wybrałeś 15kzł w bankomacie?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 27. Data: 2008-06-04 08:13:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 22:58
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g24bmb$ed1$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Bezpieczeństwa banku?

    Twojego. Jak ukradną/sklonują ci kartę to nagle nie stracisz 100 tysięcy.

    > Mam wrażenie, że wiele osób wypłaca takie kwoty oraz znacznie wyższe.

    Możliwe. I moje i twoje opiera się na odczuciach. Musielibyśmy mieć wtyczki
    wśród obsługi bankomatów.

    > jak ktoś nie potrzebuje, może sobie ustawić niższy limit przez www. W
    > Multibanku potrafili zrobić domyślny limit 15k (i tak za niski ale tam są
    > jeszcze oddziały), więc czemu nie w mBanku?

    Nie wiem, mi to po prostu zupełnie nie przeszkadza. jak mam wybrać 500zł to
    się mocno zastanawiam, a co dopiero 10kzł.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 28. Data: 2008-06-04 08:18:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 23:23
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g24d57$grq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > 100k w dwusetkach to już tylko 500 banknotów.

    A widziałeś 200zł w obrocie? Bo ja nie bardzo. A już w bankomacie nigdy.
    Zawsze daje 100 lub 50.

    > No i z bankomatu jednak ciężko aż tyle
    > wziąć, nawet biorąć pod uwagę zmianę daty w międzyczasie.

    ciekawe czy kasy w bankomacie wystarczy....

    > Nigdy nie
    > próbowałem, przez te niskie limity na debetówkach.

    No ale w Twoim banku nie masz limitów mówisz, bo to mBank niskie daje....

> [...]
    > rok plus tam jeszcze w nastepnym roku do 10k chyba. Ale że nie ma sankcji
    > za naruszenie tej regulacji często jest to zlewane... A pomiędzy

    Co nie zmienia faktu, że zdrowy rozsądek się przydaje.

> [...]
    > wolę nie występować w tego rodzaju rejestrach ani nie chcę aby występowały
    > drugie strony transakcji. Nigdy nie wiadomo kiedy to państwo i w jaki

    paranoja, książkowa chyba wręcz :D
    Skoro forsa jest legalna, to nie ma po co wyciągać.

    > Tak. I dodatkowo jest ona w części przeznaczona na zabicie Obu Braci. :DDD

    No chyba że tak. ja po prostu mam wyłącznie legalną.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 29. Data: 2008-06-04 08:23:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > I wybrałeś 15kzł w bankomacie?

    Jakieś 10k. Resztę miałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2008-06-04 08:24:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > A widziałeś 200zł w obrocie? Bo ja nie bardzo.

    A Ty kurcze ciągle coś mało widzisz. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl