  • 1. Data: 2008-06-02 21:07:04
    Temat: produkty typu unit link?
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam,
    chcialbym zapytac jakie produkty typu unit link (tzn ubezpieczenia na zycie
    z funduszem kapitalowym) sa teraz w Polsce najlepsze - najtansze,
    najpewniejsze, najlepsze fundusze w ofercie? mysle o takim systematycznym
    oszczedzaniu niewielkich sum miesiecznie i slyszalem ze to najlepsza opcja(a
    moze cos lepszego?). Jak to jest z podatkiem Belki w tego typu produktach?
    plusy, minusy
    dziekuje z gory za odp
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-03 16:46:07
    Temat: Re: produkty typu unit link?
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    karkow wrote:
    > mysle o takim systematycznym oszczedzaniu niewielkich sum miesiecznie i
    > slyszalem
    > ze to najlepsza opcja(a moze cos lepszego?).

    Proponuję zakup jednostek któregoś z funduszy inwestycyjnych. Często
    minimalna wpłata to 50-100 zł.

    > Jak to jest z podatkiem
    > Belki w tego typu produktach?

    AFAIK jest pobierany na końcu.

    > plusy, minusy
    > dziekuje z gory za odp

    Plusem jest to że uposażony może być inny niż ubezpieczony, czyli pieniądze
    mogą być np. dla wnuka.
    No i jest to też ubezpieczenie na życie (jeżeli ktoś tego potrzebuje).
    Minusem jest koszt. Mało które towarzystwo chce podawać na www koszty. CU
    podaje i np. przy składce 150 zł
    miesięcznie dwadzieścia parę zabiera CU, za resztę kupowane są jednostki.
    Osobiście kupuję sobie jednostki sam,
    za całe 150 zł :-)

  • 3. Data: 2008-06-03 18:39:12
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > podaje i np. przy składce 150 zł
    > miesięcznie dwadzieścia parę zabiera CU, za resztę kupowane są jednostki.

    no tak ale TFI takze pobiera oplaty za zarzad, manipulacyjne, itp. Czyli za
    cale 150zl nie kupisz. No a poza tym za konwersje placisz;/

  • 4. Data: 2008-06-03 20:02:38
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > no tak ale TFI takze pobiera oplaty za zarzad, manipulacyjne, itp. Czyli
    > za cale 150zl nie kupisz. No a poza tym za konwersje placisz;/

    za zarząd kasę pobiera każde TFI, a manipulacyjne można ominąć...czyli
    kupisz za całe 150 zł

    konwersje natomiast są darmowe w ramach parasola

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-06-03 20:09:12
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    karkow wrote:

    > no tak ale TFI takze pobiera oplaty za zarzad, manipulacyjne, itp.
    > Czyli za cale 150zl nie kupisz.

    Manipulacyjnych nie płacę. Kupuję takie bez :-) Dla jednej Arki robię
    wyjątek.
    Za zarządzanie każdy płaci. Ubezpieczyciel też.

    > No a poza tym za konwersje placisz;/

    Nie mam takiego zwyczaju :-)
    Podatku przy konwersji też nie płacę. Wybieram parasolowe.

  • 6. Data: 2008-06-03 21:42:35
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

> [...]
    > Za zarządzanie każdy płaci. Ubezpieczyciel też.

    > Nie mam takiego zwyczaju :-)
    > Podatku przy konwersji też nie płacę. Wybieram parasolowe.

    ale tylko jeden zarzadzajacy - pod tym wzgledem brak dywersyfikacji

  • 7. Data: 2008-06-03 21:49:07
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

    > AFAIK jest pobierany na końcu.

    no wlasnie jak to jest - ustawa mowi ze od podatku zwolnione sa ike i ubez.
    na zycie z ubezp f.k. do konca trwania produktu, a taki aegon kaze po 10
    latach zostawic na koncie 6 tys zl tak zeby produkt trwal i umowa ubezp.
    jest przeciez bezterminowa....

  • 8. Data: 2008-06-04 04:50:32
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    karkow wrote:

    > ale tylko jeden zarzadzajacy - pod tym wzgledem brak dywersyfikacji

    Parasolowych też można mieć więcej niż jeden.
    Chyba szukasz na siłę argumentów.

  • 9. Data: 2008-06-04 09:51:26
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    > Parasolowych też można mieć więcej niż jeden.
    > Chyba szukasz na siłę argumentów.
    czekam az ktos mnie przekona za jest inaczej ;-)