eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMultibank - kretyństwa (??) w umowie konta - czy to standard?Multibank - kretyństwa (??) w umowie konta - czy to standard?
    From: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Multibank - kretyństwa (??) w umowie konta - czy to standard?
    Date: Thu, 5 Jun 2003 13:08:55 +0200

    Potrzebna mi jest karta tupu Multibank Netkarta, postanowiłem sobie więc
    założyć u nich rachunek, aby mieć dostęp do tej karty (konto to do innych
    celów nie jest mi potrzebne). No i otworzyli konto przez telefon i przysłali
    umowę. Ale ja niestety mam brzydki i niespotykany u nas zwyczaj czytania
    tego co mi przyslą do podpisania... No i czytam, czytam i...
    1) "art 14.1 - posiadacz rachunku wyraża zgodę na przetwarzanie danych
    osobowych przez BRE Bank w celach związanych z działalnością BREBANKu". U
    diabła chyba powinno być napisane że chodzi o działalność związaną z
    prowadzeniem rachunku, bo "cel związany z działalnością BRE Banku" to
    również marketing i crossseling, a na to nie mam ochoty dawać im zgody. Inne
    banki też mają taki nieprecyzyjny zapis?
    2) Zgoda na przetwarzanie danych jest zaznaczona domyślnie na TAK. No
    gratulacje przewidywania moich intencji ale ja zrobie im na złość i skreślę
    3) Art 17.1 Poddanie sieegzekucji prowadzonej wg przepisów kodeksu cywilnego
    do wysokości 10 tyś zł, obejmujących dług wraz z odsetkami i kosztami
    sądowymi i innymi niezbędnymi do dochodzenia praw przez multibank. - IMHO
    chodzi im o to żeby wyciągnąć kasę zamin udowodnią przed sądem swoją rację
    (bo przepisy KC generalnie do tego zmierzają i określają co i w jakich
    warunkach może stanowić tytuł egzekucyjny). Taki zapis moim zdaniem
    dyskwalifikuje umowę, bo praktycznie uniemożliwia mi odzyskanie kasy w
    wątpliwej sytuacji inaczej niż na drodze sądowej (tymczasem bank nie musi
    sprawy kierowaćdo sądu, bo wystarczy że wystawi tytuł egzekucyjny). Czy w
    umowach o prowadzenie kont w innych bankach też jest taki zapis?

    Czy jeszcze jakisbank ma kartę typu net-karda w Multi?
    Pozdrawiam,
    Rafał