  • 1. Data: 2003-06-05 11:08:55
    Temat: Multibank - kretyństwa (??) w umowie konta - czy to standard?
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    Potrzebna mi jest karta tupu Multibank Netkarta, postanowiłem sobie więc
    założyć u nich rachunek, aby mieć dostęp do tej karty (konto to do innych
    celów nie jest mi potrzebne). No i otworzyli konto przez telefon i przysłali
    umowę. Ale ja niestety mam brzydki i niespotykany u nas zwyczaj czytania
    tego co mi przyslą do podpisania... No i czytam, czytam i...
    1) "art 14.1 - posiadacz rachunku wyraża zgodę na przetwarzanie danych
    osobowych przez BRE Bank w celach związanych z działalnością BREBANKu". U
    diabła chyba powinno być napisane że chodzi o działalność związaną z
    prowadzeniem rachunku, bo "cel związany z działalnością BRE Banku" to
    również marketing i crossseling, a na to nie mam ochoty dawać im zgody. Inne
    banki też mają taki nieprecyzyjny zapis?
    2) Zgoda na przetwarzanie danych jest zaznaczona domyślnie na TAK. No
    gratulacje przewidywania moich intencji ale ja zrobie im na złość i skreślę
    3) Art 17.1 Poddanie sieegzekucji prowadzonej wg przepisów kodeksu cywilnego
    do wysokości 10 tyś zł, obejmujących dług wraz z odsetkami i kosztami
    sądowymi i innymi niezbędnymi do dochodzenia praw przez multibank. - IMHO
    chodzi im o to żeby wyciągnąć kasę zamin udowodnią przed sądem swoją rację
    (bo przepisy KC generalnie do tego zmierzają i określają co i w jakich
    warunkach może stanowić tytuł egzekucyjny). Taki zapis moim zdaniem
    dyskwalifikuje umowę, bo praktycznie uniemożliwia mi odzyskanie kasy w
    wątpliwej sytuacji inaczej niż na drodze sądowej (tymczasem bank nie musi
    sprawy kierowaćdo sądu, bo wystarczy że wystawi tytuł egzekucyjny). Czy w
    umowach o prowadzenie kont w innych bankach też jest taki zapis?

    Czy jeszcze jakisbank ma kartę typu net-karda w Multi?
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2003-06-05 11:58:16
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl> napisał w

    > Art 17.1
    > Poddanie sieegzekucji prowadzonej wg przepisów kodeksu
    > cywilnego do wysokości 10 tyś zł,
    [ciach]
    > Czy w umowach o
    > prowadzenie kont w innych bankach też jest taki zapis?

    Tak, standardowo. Przy czym wspomniane 10000 to jedna z
    nizszych kwot. Niechaj grupowicze ci napisza jaka kwota
    jest to w wypadku Millenium to ze stolka spadniesz :D
    Albo w paru innych bankach.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 3. Data: 2003-06-05 12:14:49
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > nizszych kwot. Niechaj grupowicze ci napisza jaka kwota
    > jest to w wypadku Millenium to ze stolka spadniesz :D

    dokładnie
    w VWd jest np. 50000

    pozdrawiam
    Karolina

  • 4. Data: 2003-06-05 14:13:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Rafal wrote:
    > Czy jeszcze jakisbank ma kartę typu net-karda w Multi?
    > Pozdrawiam,
    > Rafał

    Tak, taniej bedzie jak zalozysz w mBanku - w Multi sa wplywy 1000 zl
    miesiecznie (3 tys kwartalnie) wymagane - a w mBanku nie

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 5. Data: 2003-06-05 18:31:25
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]

    A w mBanku - 100k PLN.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-06-07 20:23:40
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Inne
    > banki też mają taki nieprecyzyjny zapis?

    Nie pamietam dokladnie jak to bylo w moim przypadku, ale chyba pracownik
    Multi pytal sie o zgode na przetwarzanie, o ile pamietam zezwolilem rowniez
    na przetwarzanie w celach marketingowych i przez poltora roku dostalem chyba
    ze dwie ulotki, obie dotyczyly jakis tam konkursow typu "Tam gdzie zyja
    kolibry", z jednej strony troche rozumiem Twoje oburzenie, z drugiej nie ma
    to zadnego odczuwalnego znaczenia praktycznego.

> [...]
    > sprawy kierowaćdo sądu, bo wystarczy że wystawi tytuł egzekucyjny). Czy w
    > umowach o prowadzenie kont w innych bankach też jest taki zapis?

    Jest to zapis standardowy. Obecnie od 1998 r. uprawnienia bankow w tym
    zakresie sa ograniczane, kiedys faktycznie sam bank wystawial sobie tytul,
    na ktorego podstawie wszczynano egzekucje, obednie bankowy tytul egzekucyjny
    musi zostac zaopatrzony w klauzule wykonalnosci przez sad powszechny, co nie
    zawsze jest formalnoscia (z moich obserwacji w okolo 30% wypadkow wnioski
    bankow byly oddalane, dlaczego napisalem "byly" - to juz temat na osobny
    watek). Faktycznie w postepowaniu o nadanie klauzuli wykonalnosci bte nie
    jest badane meritum sporu (czyli czy istnieje wierzytelnosci i czy
    wierzytelnosc ta istnieje w dochodzonej przez bank wysokosci), w przypadku
    zatem, gdy bank dochodzi od klienta nieistniejacej wierzytelnosci, konieczne
    jest wszczecie odrebnego postepowania ze strony owego klienta (np.
    wniesienie powodztwa przeciwegzekucyjnego).

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 7. Data: 2003-06-09 09:59:20
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Beniowa napisał(a):

    <ciach o bte>
> [...]
    > bankow byly oddalane, dlaczego napisalem "byly" - to juz temat na osobny
    mozesz napisac cos wiecej lub zaczac nowy watek?
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt