  • 31. Data: 2019-10-30 07:32:40
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 21:36, Robert Sierant pisze:
    > nie była, w żadnym momencie nie miałeś możliwości, aby ją sobie
    > wypłacić...to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to
    > "przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

    Prawda

    Ale wiesz że jeśli będziesz chciał jednak wypłacić PPK wcześniej to
    zabulisz PODATEK?

    Metody różne a skutek ten sam. Masz wyłożyć kasę żeby "fundusze" miały
    czym obracać.

    A co jest nawet gorsze od banksterki?

    SPEKULANCI ;-)

  • 32. Data: 2019-10-30 07:54:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.10.2019 o 21:37, Robert Sierant pisze:

    > bo wtedy będzie też musiał od tego zapłacić ZUS...po co karmić gada?

    to może inaczej. załóżmy, to oczywiście najtrudniejsze, że swoje 2% i
    wynegocjowane od pracodawcy 2% _odłożymy_, przeznaczymy na inną formę
    oszczędzania. pół żartem podpowiedziałem panele słoneczne. może
    nieruchomości, może fundusz powierniczy. to wszystko niesie jakieś
    ryzyko, ale biorąc pod uwagę historię naszych oszczędności z ostatnich
    50 lat - ryzyko jest nie większe. Reasumując: w co zainwestować na 30
    lat, żeby osiągnąć 2 razy tyle odsetek co w PPK?

    ToMasz

  • 33. Data: 2019-10-30 08:38:07
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 07:32, z pisze:

    > Ale wiesz że jeśli będziesz chciał jednak wypłacić PPK wcześniej to
    > zabulisz PODATEK?

    tak, ale tylko od części którą dostałeś od pracodawcy, to chyba
    oczywiste, dochód trzeba opodatkować

    gdybyś tę kasę dostał wprost od pracodawcy to podatku by nie było? no
    chyba, że płaci w formie powiedzmy alternatywnej

    > Metody różne a skutek ten sam. Masz wyłożyć kasę żeby "fundusze" miały
    > czym obracać.

    nie chcesz to nie korzystaj, rozumiem, że z usług banków również nie
    korzystasz, bo to banksterka, lichwa i chooj wie co jeszcze
    wpłacisz im kasę, a oni komuś pożyczą na 150% i jak się będziesz z tym czuł?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 34. Data: 2019-10-30 08:42:35
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 07:54, ToMasz pisze:

> [...]
    > 50 lat - ryzyko jest nie większe. Reasumując: w co zainwestować na 30
    > lat, żeby osiągnąć 2 razy tyle odsetek co w PPK?

    1. w PPK nie ma żadnych odsetek, to nie lokata bankowa tylko fundusz, do
    którego zostaniesz przypisany,
    2. każdy zostanie przypisany do funduszu zgodnie z tym kiedy
    (oficjalnie) powinien przejść na emeryturę, można sobie fundusz to
    bardziej agresywny zmienić jeżeli komuś zostało do emerytury 20 lub
    więcej lat
    3. może i coś by się znalazło, ale jakie byłoby ryzyko utraty środków?
    konstrukcja PPK bazuje na funduszach okrsu życia, im bliżej końca tym
    kasa jest inwestowana bezpieczniej
    4. nie widzę alternatywy, bo nawet jeżeli sam zainwestujesz w fundusze
    to zapłacisz znacznie wyższe opłaty za zarządzanie, przy funduszu
    akcyjnym może to być nawet 10x więcej - to jest w PPK najlepsze, że jest
    tanio (jak na fundusze)

  • 35. Data: 2019-10-30 09:27:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    > nie była, w żadnym momencie nie miałeś możliwości, aby ją sobie
    > wypłacić...to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to
    > "przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

    Nieprawda. OFE jest/było dzidziczone (przed przejściem na emeryturę).
    Spadkobierca może dopisać do swojego rachunku OFE albo wypłacić gotówkę.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2019-10-30 10:24:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 2. każdy zostanie przypisany do funduszu zgodnie z tym kiedy
    > (oficjalnie) powinien przejść na emeryturę, można sobie fundusz to
    > bardziej agresywny zmienić

    co to znaczy w praktyce? że fundusz może zyskać lub stracić?

    > 3. może i coś by się znalazło, ale jakie byłoby ryzyko utraty środków?
    > konstrukcja PPK bazuje na funduszach okrsu życia, im bliżej końca tym
    > kasa jest inwestowana bezpieczniej
    ale jaka jest stopa zwrotu. te pieniądze powinny jakoś zarabiać. jaka
    jest przewidywana stopa zwrotu?

> [...]
    > to zapłacisz znacznie wyższe opłaty za zarządzanie, przy funduszu
    > akcyjnym może to być nawet 10x więcej - to jest w PPK najlepsze, że jest
    coś mi się nie chce wierzyć. nie twierdzę ze nikt nie pobiera tak
    wysokich opłat, ale czy na serio niema produktów bankowych podobnych do
    akcji, z których długoterminowy zysk _powinien_ być znacznie większy niż
    inflacja? raz w życiu miałem akcje, na kupnie i sprzedaży zyskałem
    niewiele, ale opłat za operacje bankowe chyba było zero złotych.
    co z inwestycją w nieruchomości?
    ToMasz

  • 37. Data: 2019-10-30 12:17:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie opłacało się ot tak po prostu likwidować.
    Łącznie z premiami gwarancyjnymi (bo oprocentowanie było niskie) dało się uzbierać
    nawet na kilkanaście i więcej m2.

    -----
    > Jak likwidowałem książeczkę ze wszystkimi naliczeniami premii itp. to starczyło na
    coś koło 1m?.

  • 38. Data: 2019-10-30 14:59:16
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 29 października 2019 15:20:31 UTC-5 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Dlaczego nie pogadać normalnie z pracodawcą, by zamiast płacić na
    > gruszki na wierzbie, normalnie wypłacał dokładnie tę samą kasę w formie
    > pensji?

    Niektorzy wyplacaja, niektorzy nie. Taki urok przyjmowania oferty pracy.
    Tu masz napisane czemu:
    https://www.investopedia.com/ask/answers/10/why-empl
    oyer-matches-401k.asp

    "Also, employers receive tax benefits for contributing to 401(k)
    accounts--specifically, their matches can be taken as deductions on their federal
    corporate income tax returns. They are often exempt from state and payroll taxes as
    well."

    Wiec to nie tak ze albo-albo, bo po drodze jest kreatywnosc podatkowa.

    To za oceanem.

    A u nas? Sklaniam sie ku temu ze kasa bezpieczniejsza w "mojej skarpecie" mniej lub
    bardziej kreatywnej ale mojej (nieruchomosc, biznes, akcje/fundusz itp.) wiec bym
    bral oferte pracy z wieksza stawka i tyle...

  • 39. Data: 2019-10-30 15:15:36
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 października 2019 04:25:01 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > inflacja? raz w życiu miałem akcje, na kupnie i sprzedaży zyskałem
    > niewiele, ale opłat za operacje bankowe chyba było zero złotych.

    No wlasnie sa "tylko" fundusze inwestycyjne wszelakiej masci.
    Ich wspolnymi cechami jest to ze wkladasz tam kase juz opodatkowana i dodatkowo potem
    od samego zysku tez.

    No i operuja na tym samym organizmie czyli w wiekszosci na gieldzie. A ze ta gielda
    to w sumie tylko stolik pokerowy gdzie tak naprawde zysku z dywidendy jest tyle co
    kot naplakal to w sumie zyski sa na zasadzie piramidy. Jak w ZUS.

    Troche zmienia postep technologiczny ale i ten mozna konsumowac bez posrednictwa
    systemu finansowego. Starczy czekac z zakupem rzeczy ktore za jakis czas beda
    lepsze/tansze.

  • 40. Data: 2019-10-30 19:23:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 08:38, Robert Sierant pisze:
    > tak, ale tylko od części którą dostałeś od pracodawcy, to chyba
    > oczywiste, dochód trzeba opodatkować

    Jesteś tego pewny? Ostatnio PiS też coś podobnego wywinął

    > nie chcesz to nie korzystaj, rozumiem, że z usług banków również nie
    > korzystasz,

    Zgadłeś. Mam jedno konto i jeden kredyt. Nie mam karty dzięki czemu
    oszczędzam miesięcznie przynajmniej 10% wydatków (naukowo udowodnione)

    Moimi pieniędzmi mają obracać szuje spekulacyjne.... HMMMM. To chyba
    straszniejsze niż ZUS ;-)