  • 31. Data: 2004-10-11 11:14:28
    Temat: Re: Na pochybel pesymistom -załapałem si
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Glenn wrote:

    > Za dwa ortografy jak już - POHYBEL ;-)))

    Przepraszam - za szybko piszę - "pochybel" stworzył uczestnik "komitetu
    kolejkowego" :-) Mea culpa!

  • 32. Data: 2004-10-11 11:14:44
    Temat: Re: Na pochybel pesymistom -załapałem się
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > I najprawdopodobniej wylądowałabyś na najbliższej komendzie i
    > posiedziała 48h z miłymi panami.

    Podstawa prawna?

    >Pamiętajcie wszyscy o tym, że to PKO
    > BP jest tutaj sprzedawcą i to bank decyduje o tym komu będzie
    > sprzedawał lokaty. Tak samo jak pani w sklepie mięsnym nie sprzeda ci
    > towaru poza kolejką tak jest i w tym przypadku.

    Uhahaha - widać, że pracujesz w PKO BP - masz reminiscencje związane z
    poprzednim ustrojem :-) Wtedy było tak pieknie - rządziła pani z mięsnego i
    nikt jej nie podskoczył ;-)

    >Jeśli kolejka
    > dogadała się z obsługą banku co do zasad sprzedaży, to niewiele byś
    > tutaj zdziałała.

    Wiesz ja to widzę tak - przychodzę, wchodzę do banku, idę do okienka. Na
    protesty "komitetu kolejkowego" nie reaguję. Jeżeli posunęliby sie do
    gróźb/reakcji siłowej - wzywam policję.

  • 33. Data: 2004-10-11 11:15:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A po kiego grzyba podstawa prawna??? Pani w sklepie mięsnym też
    > potrzebuje odpowiedniej ustawy?

    "Pani z mięsnego" wszystko może :-))

  • 34. Data: 2004-10-11 11:21:41
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    > Podstawa prawna?

    Jeśli ci Twoi koledzy zaczęliby robić jakieś brzydkie rzeczy, to za zakłócanie
    porządku publicznego.

    > Wiesz ja to widzę tak - przychodzę, wchodzę do banku, idę do okienka. Na
    > protesty "komitetu kolejkowego" nie reaguję. Jeżeli posunęliby sie do
    > gróźb/reakcji siłowej - wzywam policję.

    Nic byś nie zdziałała bo najzwyczajniej w świecie dysponent _nie_ sprzedałby ci
    lokaty. Czy to tak ciężko zrozumieć? Idź sobie do okulisty bez kolejki i
    zobaczysz co się będzie działo: lekarz na 100% wygoni cię z gabinetu.
    yamma

  • 35. Data: 2004-10-11 11:25:58
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeśli ci Twoi koledzy zaczęliby robić jakieś brzydkie rzeczy, to za
    > zakłócanie porządku publicznego.

    Nic by nie zakłócali.

> [...]
    > sprzedałby ci lokaty. Czy to tak ciężko zrozumieć? Idź sobie do
    > okulisty bez kolejki i zobaczysz co się będzie działo: lekarz na 100%

    Taaak? Ciekawostka - twierdzisz, że pracownik banku nie obsłużyłby klienta,
    bo nie jest on na liście "komitetu kolejkowego" ? Na jakiej podstawie? Nie
    ma o tym mowy w prospekcie - tam są dośc jasno określone warunki - mam mieć
    kasę, DO, opłacić znaczki skarbowe. Nie ma słowa o "komitetach kolejkowych"
    . Naprawdę czasy Ci sie pomyliły.

  • 36. Data: 2004-10-11 11:29:37
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-11 13:25, Glenn wrote:
    [..]

> [...]
    > kasę, DO, opłacić znaczki skarbowe. Nie ma słowa o "komitetach kolejkowych"

    A ja myślę, że doszłoby do szarpaniny, i Policja stanęłąby za "komitetem
    kolejkowym". Po prostu. A w kodeksach jest czasami odwołanie do "zwyczajów"

    KJ

  • 37. Data: 2004-10-11 11:34:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A ja myślę, że doszłoby do szarpaniny, i Policja stanęłąby za
    > "komitetem kolejkowym". Po prostu. A w kodeksach jest czasami
    > odwołanie do "zwyczajów"

    Niekoniecznie. Jeżeli "komitet" zacząłby rzucać groźby lub co gorsza
    próbowałby załatwic sprawę siłowo, to wezwana policja powinna interweniować
    zgodnie z prawem, czyli wziąć się za napastników. W kodeksach zdaje się nie
    ma słowa o "zwyczaju" polegającym na ochronie napastników?

  • 38. Data: 2004-10-11 11:34:56
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > kasę, DO, opłacić znaczki skarbowe. Nie ma słowa o "komitetach kolejkowych"

    Boszsz...Coś się czepiła tej podstawy prawnej? Kodeks handlowy może być? Tam
    pewnie pisze, że sprzedający ma prawo decydować komu sprzedaje dany towar. Jeśli
    w prospekcie emisyjnym nie jest sprecyzowana organizacja sprzedaży to oznacza,
    że bank we własnym zakresie będzie taką sprzedaż organizował. Jeśli obsługa
    banku zdecydowała się usankcjonować komitety kolejkowe, to możesz się odwoływać
    nawet do Strassburga - i tak nic nie zdziałasz.
    yamma

  • 39. Data: 2004-10-11 11:40:24
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Boszsz...Coś się czepiła tej podstawy prawnej? Kodeks handlowy może
    > być?
    >Tam pewnie pisze, że sprzedający ma prawo decydować komu
    > sprzedaje dany towar.

    No i zdecydował - sprzedaje temu kto znajdzie się przy okienku z
    odpowiednimi akcesoriami (kasa, DO) w czasie, gdy nie został wyczerpany
    limit lokat.

> [...]
    > zdecydowała się usankcjonować komitety kolejkowe, to możesz się
    > odwoływać nawet do Strassburga - i tak nic nie zdziałasz.

    Wiesz - wystawiasz ciekawą opinię firmie, w której pracujesz - według Ciebie
    jeżeli pani Zdzisia z okienka powie "a teraz obsługujemy pana Kowalskiego"
    to należy stulic uszy i pokornie czekać :-)

  • 40. Data: 2004-10-11 11:48:27
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    O tutaj mam coś dla Ciebie :-)

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33405,23334
    60.html

    "Osoby stojące w kolejkach najbardziej obawiają się, że po otwarciu placówek
    będą liczyły się tylko silne barki, a nie pieczołowicie prowadzone od kilku
    dni listy społeczne. Dyrektorzy oddziałów mają jednak zakaz jakiegokolwiek
    ingerowania w listy lub potwierdzania ich ważności. Dla nich liczyć się
    będzie tylko kolejność, w jakiej chętni na lokaty pojawią się przy
    okienkach. "