  • 11. Data: 2012-03-19 08:46:49
    Temat: Re: Nazwa i adres mbanku - sprzeczne informacje
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sun, 18 Mar 2012 11:16:13 +0100, brum wrote:

    > raczej prawdziwe
    > mbank to marka, bre to bank

    Dywagować można długo: czy "Clio" to samochód, czy dopiero "Renault".
    Więc jeśli "Clio" to samochód, to "mBank" to bank.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 12. Data: 2012-03-19 13:49:11
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Dywagować można długo: czy "Clio" to samochód, czy dopiero "Renault".
    > Więc jeśli "Clio" to samochód, to "mBank" to bank.

    To nie jest dobry przykład. A do tego rozmawiamy o wypełnianiu dokumentów,
    czyli o stanie prawnym, a nie tym co się utarło w społeczeństwie.

    Jadasz zupki Winiary? Otóż taka firma nie istnieje. Podmiotem, który produkuje
    te zupki jest Nestle.

    A jeśli już odwołujemy się do samochodów to weźmy Opla. Opel też nie istnieje,
    jest własnością koncernu GM. I jeśli mówimy potocznie, to mówisz, kupiłem
    Opla, ale jak weźmiesz do ręki fakturę to kupiłeś coś o nazwie Opel od General
    Motors Company Polska.

    I tak jest z mBankiem. W rozumieniu potocznym jest to bank. W sensie prawnym
    to oddział banku BRE Bank S.A. mBank, jako taki, nie istnieje w sensie
    prawnym, jako osobny bank.

  • 13. Data: 2012-03-19 14:50:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 19 Mar 2012 13:49:11 +0000, Konfabulator wrote:

    > A jeśli już odwołujemy się do samochodów to weźmy Opla. Opel też nie
    > istnieje,

    Nieprawda. Producentem tych aut jest spółka Adam Opel AG z siedzibą
    Rüsselsheim am Main...

    > jest własnością koncernu GM.

    ... której akcjonariuszem jest GM.

    > I jeśli mówimy potocznie, to
    > mówisz, kupiłem Opla, ale jak weźmiesz do ręki fakturę to kupiłeś coś o
    > nazwie Opel od General Motors Company Polska.

    Kupić możesz nawet w salonie, który prowadzi Jan Kowalski PPHU Janex-
    Kowalex ;-)

    > I tak jest z mBankiem. W rozumieniu potocznym jest to bank. W sensie
    > prawnym to oddział banku BRE Bank S.A. mBank, jako taki, nie istnieje w
    > sensie prawnym, jako osobny bank.

    Podmiotowości prawnej mu brak, podobnie jak oddziałowi przedsiębiorcy
    zagranicznemu -- ale czy przez to nie był bankiem, przed niedawnym
    przekształceniem, jakże popularny "Polbank"?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 14. Data: 2012-03-19 19:20:56
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

> [...]

    > zagranicznemu -- ale czy przez to nie był bankiem, przed niedawnym
    > przekształceniem, jakże popularny "Polbank"?

    Nie był, o czym informował na swojej stronie. Był oddziałem zagranicznego
    banku, posiadającego odpowiednią licencję bankową w kraju macierzystym,
    zgodnie z zapisami Prawa Bankowego.

  • 15. Data: 2012-03-20 08:06:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 19 Mar 2012 19:20:56 +0000, Konfabulator wrote:

    > Nie był, o czym informował na swojej stronie. Był oddziałem
    > zagranicznego banku, posiadającego odpowiednią licencję bankową w kraju
    > macierzystym, zgodnie z zapisami Prawa Bankowego.

    Czyli był bankiem. Podobnie jak samochód przywieziony ze słowackiej
    fabryki nadal jest samochodem ;-)

    EOT

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 16. Data: 2012-03-20 14:44:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 19:20:56 +0000, Konfabulator napisał(a):

    > Nie był, o czym informował na swojej stronie. Był oddziałem
    > zagranicznego banku, posiadającego odpowiednią licencję bankową w kraju
    > macierzystym, zgodnie z zapisami Prawa Bankowego.

    Dziwne to Twoje tłumaczenie "Był oddziałem zagranicznego banku" czyli
    czym był? Poza tym mBank oferuje produkty, które jakby nie patrzeć
    oferować mogą tylko banki, więc tak po prostu - musi być bankiem.

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2012-03-20 19:03:56
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Dziwne to Twoje tłumaczenie "Był oddziałem zagranicznego banku" czyli
    > czym był? Poza tym mBank oferuje produkty, które jakby nie patrzeć
    > oferować mogą tylko banki, więc tak po prostu - musi być bankiem.

    mBank niczego nie oferuje, bo nie jest bankiem. Wszystkie produkty oferuje BRE
    Bank S.A. Wszystkie umowy podpisujesz z BRE Bankiem. Spójrz na dowolną umowę
    lub regulamin "mBanku".

  • 18. Data: 2012-03-20 19:06:22
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Czyli był bankiem. Podobnie jak samochód przywieziony ze słowackiej
    > fabryki nadal jest samochodem ;-)

    Nie był bankiem, był oddziałem banku posiadającego zagraniczną licencję. Dla
    prawa polskiego nie był to bank. Jeśli przywieziesz samochód ze Słowacji to
    jest to samochód, bo ma certyfikat CE oraz homologację EU. Jak przywieziesz
    samochód z Chin to on nie ma nic i w myśl przepisów nie jest samochodem i nie
    wolno się nim poruszać po drodze.

    Tylko co to ma wspólnego z mBankiem, który jak nie był, tak nadal bankiem, nie
    jest?!

  • 19. Data: 2012-03-22 09:53:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 20 Mar 2012 19:03:56 +0000, Konfabulator wrote:

    > mBank niczego nie oferuje, bo nie jest bankiem. Wszystkie produkty
    > oferuje BRE Bank S.A. Wszystkie umowy podpisujesz z BRE Bankiem.

    Czyli mBank, już przez to, że jest wydziałem czy jakimś innym elementem
    BRE -- bankiem nie jest? ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 20. Data: 2012-03-22 09:56:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Czyli mBank, już przez to, że jest wydziałem czy jakimś innym elementem
    > BRE -- bankiem nie jest? ;-)

    Ekhem.

    Mam depozyty w mBanku i Multibanku. Do jakiej wysokości mam gwarancje BFG?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/