  • 21. Data: 2012-03-22 10:09:28
    Temat: Re: Nazwa i adres mbanku - sprzeczne informacje
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):

    > Ekhem.
    >
    > Mam depozyty w mBanku i Multibanku. Do jakiej wysokości mam gwarancje BFG?

    Albo od innej strony. Proszę wskazać na tej liście banków posiadających licencję
    mBank i MultiBank:

    http://bfg.pl/banki-objete-gwarancjami

  • 22. Data: 2012-03-22 11:38:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 22 Mar 2012 09:09:28 +0000, Konfabulator wrote:

    > Albo od innej strony. Proszę wskazać na tej liście banków posiadających
    > licencję mBank i MultiBank:

    Jest w tym samym miejscu, gdzie "Noble Bank".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 23. Data: 2012-03-22 12:48:13
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Jest w tym samym miejscu, gdzie "Noble Bank".

    Noble też stało się oddziałem Banku, Getin Noble Banku.

    Ciężko powiedzieć, po co kopiesz się z koniem i faktami.

    Możesz sobie nazywać Bankiem co tylko chcesz: kubek, kibel, telewizor, mBank,
    śmietanę itd.

    Natomiast w sensie prawnym żadna z tych rzeczy Bankiem nie jest. I wpisanie w
    dokumencie zarówno: mBank, MultiBank, Noble Bank, jak i np. Neobank, jest
    bzdurą i dokument ten jest pozbawiony mocy prawnej, bo zawiera bzdury.

  • 24. Data: 2012-03-22 13:45:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 22 Mar 2012 11:48:13 +0000, Konfabulator wrote:

    > Noble też stało się oddziałem Banku, Getin Noble Banku.

    Podobnie jak Wydział Bankowości Elektronicznej BRE Bank i Oddział
    Bankowości Detalicznej BRE Bank.

    > Ciężko powiedzieć, po co kopiesz się z koniem i faktami.

    Nie, próbuję z Tobą dyskutować. Idzie mi słabo?

    > Możesz sobie nazywać Bankiem co tylko chcesz: kubek, kibel, telewizor,
    > mBank, śmietanę itd.

    Będę bankiem nazywał bank. Spośród rzeczowników wskazanych powyżej pasuje
    tylko jedno słowo.

    > Natomiast w sensie prawnym żadna z tych rzeczy Bankiem nie jest.

    Mnie na studiach uczyli inaczej.

    > wpisanie w dokumencie zarówno: mBank, MultiBank, Noble Bank, jak i np.
    > Neobank, jest bzdurą i dokument ten jest pozbawiony mocy prawnej, bo
    > zawiera bzdury.

    Mam właśnie przed nosem (niepodpisaną jeszcze) umowę, gdzie jest
    napisanie i "mBank", i "MultiBank" jako właśnie odpowiednio "wydział" i
    "oddział". Sugerujesz, że powinienem wywalić to do kosza?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 25. Data: 2012-03-22 13:57:37
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    > Podobnie jak Wydział Bankowości Elektronicznej BRE Bank i Oddział
    > Bankowości Detalicznej BRE Bank.

    W sumie to nie podobnie, ale to jakby już schodzimy na temat prawa
    gospodarczego, więc ntg.

    > Nie, próbuję z Tobą dyskutować. Idzie mi słabo?

    Nie mnie oceniać, na pewno nie wmówisz mi, że bank to to samo co instytucja
    Prawa Bankowego - Bank :)

    > Mnie na studiach uczyli inaczej.

    No to spróbuj pozwać do sądu mBank. Tak napisz, że pozywasz mBank, al.
    Piłsudskiego ileśtam w Łodzi. Byli tacy co już próbowali. Dopiero sąd im
    tłumaczył, że nie istnieje taka spółka prawa handlowego, ale to znowu ntg.

    > Mam właśnie przed nosem (niepodpisaną jeszcze) umowę, gdzie jest
    > napisanie i "mBank", i "MultiBank" jako właśnie odpowiednio "wydział" i
    > "oddział". Sugerujesz, że powinienem wywalić to do kosza?

    Nie, bo zmieniłeś nagle temat. mBank jest wydziałem BRE Banku S.A. Ale nie
    jest bankiem, a o tym rozmawialiśmy do tej pory.

  • 26. Data: 2012-03-22 16:14:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 22 Mar 2012 12:57:37 +0000, Konfabulator wrote:

    > Nie, bo zmieniłeś nagle temat. mBank jest wydziałem BRE Banku S.A. Ale
    > nie jest bankiem, a o tym rozmawialiśmy do tej pory.

    "m" jest wydziałem, "M" jest oddziałem, oba są bankami chociaż brak im
    osobowości prawnej i brak im zdolności prawnej.

    Niepotrzebnie się skupiasz na podmiotowości prawnej w rozważaniach nad
    tym co jest bankiem, a co nie jest. Bankiem jest wszystko, co prowadzi
    działalność bankową; o tym, a także o oddziałach banków zagranicznych w
    Polsce, o oddziałach banków polskich za granicą mówi prawo bankowe :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org