-
Date: Sun, 16 Dec 2007 11:31:25 +0100
From: w <k...@t...pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Neste - podwojne blokady nordea
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 212.160.173.19
Message-ID: <4764fe80$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1197801088 212.160.173.19 (16 Dec 2007 11:31:28 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 95
X-Authenticated-User: wojciech.bobrzak
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:432594
[ ukryj nagłówki ]Moja korespondencja z bankiem w kwestii podwójnych blokad na Neste -
odpowiedzi konsultantów... Ja swoje, oni swoje...
czesc 1
Szanowni Panstwo
prosze o odpowiedz na pytanie dlaczego podczas wykonywania platnosci
karta na stacjach Neste system wykonuje 2 blokady. Przykladowo jesli
tankuje za 200pln a do baku wleje mi sie benzyny za 150pln Panstwa /
Neste system uporczywie blokuje mi 350pln. Dlaczego nigdzie Panstwo nie
informujecie Klienta o zakladaniu podwojnej blokady?
Prosze o wskazanie zapisu w Panstwa regulaminie, ktory umozliwia takie
praktyki.
Druga sprawa dotyczy niemoznosci zlozenia reklamacji telefonicznie. Czy
tego tez zabrania regulamin, czy moze wzgledy bezpieczenstwa?
=====>>>
Witam serdecznie,
W przypadku transakcji kartami płatniczymi najpierw zakładana jest
blokada środków na poczet transakcji. Blokada jest zakładana przez Punkt
w którym dokonywana jest transakcja.
Kolejno w terminie do 7 dni punkt, w którym dokonano transakcji powinien
potwierdzić, iż doszła ona do skutku.
Jeśli to nie następuje blokada po tym okresie jest znoszona. Następuje
to na zakończenie dnia bankowego po godzinie 20-tej.
W tym przypadku dwukrotnie nastąpiło założenie blokady, natomiast jeśli
transakcja nie doszła do skutku, tak jak wspomniałem po upływie 7 dni
roboczych jest ona znoszona na zakończenie dnia.
Z poważaniem,
...
czesc 2
Szanowny Panie
Pragnę zauważyć, że transakcja doszła do skutku za 1 razem. Problem tkwi
po Państwa stronie, ponieważ napisałem maila również do Neste z prośbą o
wyjaśnienie zaistniałej sytuacji, w wyniku czego dostałem następującą
odpowiedź:
Witam,
Blokada kwoty zadeklarowanej jest robiona przez bank a nie przez naszą
firmę w momencie kiedy klient deklaruje maksymalną kwotę tankowania.
Następnego dnia po tankowaniu nasza firma wysyła raport do banku za jaką
kwotę klient wlał paliwo, po otrzymaniu którego w ciau kilku/kilkunastu
dni (zależy to od wewnętrznych procedur banku) jest zdejmowana blokada i
pobierana faktyczna kwota tankowania. Nie wiem dlaczego Pana bank
blokuje obie kwoty. Blokada powinna być tylko na kwotę zadeklarowaną a
nie na kwotę tankowania.
Neste otrzymuje tylko kwotę za faktycznie zatankowane paliwo. Proszę
zatem udać się do banku i tam to wyjaśnić.
..
moj komentarz:
Więc fizycznie jest zakładana przez Państwa blokada na kwotę
zadeklarowaną i to ta blokada powinna być rozliczona niezwłocznie po
otrzymaniu id Neste na temat faktycznie zatankowanego paliwa.
Nadal domagam się podania punktu w Państwa regulaminie, który pozwala na
podwójną blokadę do 1 transakcji. Jeszcze raz uświadamiam Pana, że nie
jest to błąd komunikacji.
=====>>>
odp nordea
Witam serdecznie
Zgodnie z informacją uzyskaną z Zespołu Kart Bankowych Nordea Bank
Polska pragnę poinformować, że jeśli blokada jest na inną kwotę niż
obciążenie (jak w przypadku systemu Neste A24) to system kartowy nie
łączy tych dwóch transakcji (chyba że różnica między kwotami jest
mniejsza niż 10% ponieważ takie system rozpoznaje). W Pana przypadku,
system kartowy założył dwie blokady ponieważ taki jest sposób
rozliczania transakcji w przypadku dokonywania jej w Neste A24. Blokada
jest zakładana zawsze na 5-7 dni od daty dokonania transakcji.
Standardowo blokada jest jednak zakładana przez punkt w którym doszło do
transakcji i rozliczana w ciągu 5-7 dni od daty jej dokonania.
Z poważaniem,
...
Jak widac w Nordea Banku konsultanci dzialają na "zmęczenie materiału"
klienta oraz "odpowiadają" tylko na 1 pytanie
Poza b dobrym systemen solo powyzsze fakty wkurzają mnie baaaardzo.
Kom
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.07 10:59 Slavekk
- 16.12.07 11:32 Damian
- 16.12.07 11:43 Marcin Nowakowski
- 16.12.07 12:00 r...@k...pl
- 16.12.07 12:13 Danny
- 16.12.07 13:24 Jarek Andrzejewski
- 16.12.07 15:55 Slavekk
- 16.12.07 16:03 r...@k...pl
- 16.12.07 16:09 Slavekk
- 16.12.07 16:10 mvoicem
- 16.12.07 18:14 Marcin Nowakowski
- 16.12.07 18:46 r...@k...pl
- 16.12.07 20:06 mvoicem
- 16.12.07 20:13 krzysztofsf
- 16.12.07 20:32 w
Najnowsze wątki z tej grupy
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
Najnowsze wątki
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...