  • 31. Data: 2009-08-30 19:49:22
    Temat: Re: Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

    > Bo zapatrzeni w rosnącą giełdę myślą, że to oznaka siły gospodarczej, nie
    > znają pewnie najnowszej historii giełdy w Zimbabwe, która to w roku 2007
    > wzrosła o ponad 300000%, a której strona domowa jest teraz nieczynna. Ten
    > spektakularny wzrost odbył się już po słynnych reformach, a wytłumaczony
    > jest teorią austriacką (Austrian Economy Theory). Nie mówię, że tak jest u
    > nas, ale przecież też tak może być. Wpompowano dużo pustych pieniążków w
    > gospodarkę.
    >
    > kc

    wyjrzyj oknem i zobacz czy tam ustawia sie kolejka do smietnika zeby tam
    wyzerac resztki.
    W Zimbabwe tak sie dzieje.

  • 32. Data: 2009-08-30 19:52:03
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

> [...]
    >
    > Również spędziłem poza Polską co najmniej 20 lat (z krótszymi lub większymi
    > przerwami), ale nigdy od niej nie oderwałem się, znam jej realia dnia
    > codziennego (ot choćby przypadek matki otrzymującej 700 zł emerytury)-
    > porównaj to ze swoimi postami, w których piszesz, że w Warszawie drożej niż
    > w Londynie.
    >
    > Chcesz abyśmy stawiali pomniki? Chętnie, ale tylko cmentarne (oby jak
    > najszybciej)
    >
    > kc
    >
    > PS to moja ostatnia odpowiedź na twój post, nie wysilaj się więc.

    przyjacielu, wsadz mnie do kill-file, nie bedziesz mial stresow w zyciu.
    Ja z kretynami i tak nie chce rozmawiac i nie dla ciebie te slowa wyzej
    pisalem.
    Waliaj swolocz!

    fatso

  • 33. Data: 2009-08-30 19:55:04
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > wyjrzyj oknem i zobacz czy tam ustawia sie kolejka do smietnika zeby tam
    > wyzerac resztki.
    > W Zimbabwe tak sie dzieje.

    Ale dlaczego, wszak giełda rosła jak szalona, szybciej niż inflacja, i
    wróżyło to (na zdrowy rozum) dobrobyt.

    kc

  • 34. Data: 2009-08-30 20:10:43
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Czy mam rozumieć, że zakupy Litwinów i Słowaków dały 2,5+1,1=3,6 procenta
    > wzrostu polskiego PKB? Ile to jest w złotówkach? Policzyłeś może?

    Dokładne dane posiada GUS i Ministerstwo Finansów....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 35. Data: 2009-08-30 20:22:20
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Endriu"

    >jakby Litwini i Słowacy u nas nie kupowali to by było wszedzie po
    >równo -2,5.

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )))))))))))))))))))))))))
    czyścisz mi monitor!

  • 36. Data: 2009-08-30 20:25:27
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )))))))))))))))))))))))))
    > czyścisz mi monitor!

    Jaja sobie robisz z poważnych tematów....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 37. Data: 2009-08-30 20:38:56
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Endriu"

    No i jeszcze dzięki temu że mamy PLN a nie Euro i że grubasy tak zbiły wtedy
    złotego, to wczasy w Tajlandii i wypady do Coffee Shopów w Amsterdamie stały
    się o wiele droższe, więc Polacy zaczęli kupowac w Polsce a nie za granicą.
    I to perpetuum mobile juz zaczynało działać coraz doskonalej, ale grubasy
    postanowiły namieszać nam szyku, zgnoić do końca i umocnić złotego. Straszne
    świństwo ale ja jednak zdecydowanie wolę robić zakupy w 5 Alei czy Red Light
    District niż patrzeć na Litwinów i Słowaków robiących zakupy w Zanklewie
    Dolnym i uganiających sie po pigalaku nieopodal Dworc Centralnego.

    Z grubasami to oczywiście żartuję, bo już tu wielokrotnie pisaliście, ze
    dzięki narodowej walucie nasze Państwo ma wpływ na co chce, więc to ono
    pewnie wpłynęło na jazdę w górę (zwiększenie PKB dzięki Litwinom) i teraz na
    jazdę w dół (szybko się nasprowadza taniochy z USiA i strefy Euro i to też
    będzie przyczynek do zwiększenia PKB).

    Przy czym nie mam najmniejszych wątpliwości, że gdyby PKB spadło, to
    przyczyny by były te same co są teraz gdy wzrosło.
    Powodem by były miliony Litwinów i Słowaków wykupujacych Polske do cna.

  • 38. Data: 2009-08-30 21:06:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Dokładne dane posiada GUS i Ministerstwo Finansów....

    Na tej odpowiedzi poprzestanę. Jeszcze na koniec mam pytanie. Czy na
    podstawie tak wypracowanej opinii podejmujesz decyzje wyborcze? czy
    wystarczy Ci prezentacja na tej grupie i na imieninach?

  • 39. Data: 2009-08-30 23:05:34
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    title,A-jednak-interwencja,index.html?ticaid=18a88

    > "[...] Nawet 3 mld euro kiedyś się skończy. [...]".
    >
    > Wiem że Rostowski miał w zanadrzu taką kwotę (nonen omen przeznaczoną na
    > Unijne przedsięwzięcia) , ale ile z niej poszło na wykup złotówek ?.

    Przecież unijne przedsiewziecia są finsowane w Polsce ze złotówek. Różnica
    polegała na tym że zamiast w NBP jak dotychczas, rząd wymienił walutę na
    rynku.

    Rynek walutowy na podstawie którego NBP ustala kurs wymiany jest stosunkowo
    płytki, a już sam fakt interwencji państwa wystarczył żeby spekulanci
    przestali grać na oslabienie złotego. Ich strategia opierała się na braku
    takich interwencji a polski bank centralny jako chyba jedyny w Europie a
    może i na świecie publicznie deklarował dotychczas że nie będzie
    interweniował oddając polski rynek walutowy do pełnej dyspozycji
    międzynaradowych graczy. Kilka godzin po wystąpieniu Tuska zdecydowane
    posunięcia w celu umocnienia walut ogłosili szefowie rządów lub banków
    centralnych Czech i Węgier. Po ocenie efektów interwenecji rządu, w ciągu
    kilku następnych dni przekonał się również NBP ogłosił możliwość
    interwenecji z jego strony, a tutaj wchodziły w grę rezerwy 60 mld USD. Za
    jakiś czas doszła też linia kredytowa MFW o wartości 20 mld USD.
    Reasumując rząd wykorzystał wszystkie dostępne instrumenty ażeby odwrócic
    trend i dziwnym zbiegiem okoliczność zagraniczne instytucje zamiast mówić
    jak dotychczas o dalszym osłabieniu złotego nagle od następnego dnia
    ogłosiły zmianę trendu.

    > Drogi Anatolu masz dokładne dane czy nie masz ?.

    Podałem przecież odnośniki ? Fakt interwnecji potwierdzili w swoim czasie
    przedstawiciele BGK oraz wszyscy komentatorzy rynków walutowych. W CNBC
    Biznes jedenz dealerow walutowych komentował minuta po minucie wykres kursu
    PLN z 19 lutego i wskazywał w którym momencie BGK sypał EUR.

    > Jesteś w końcu tym kumplem Wójtowicza czy nie jesteś :) ?.

    Bo oceniam publikacje po treści a nie nazwisku autora ? Grzegorz Wójtowicz
    zmarł w czerwcu 2009.

    Anatol

  • 40. Data: 2009-09-12 06:46:27
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Bo oceniam publikacje po treści a nie nazwisku autora ? Grzegorz Wójtowicz
    > zmarł w czerwcu 2009.

    Anatol jak zwykle najlepiej poinformowany .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/